Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 00:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey :)

Mig og en kammerat fyrede den rigtigt af for et par dage siden, og der var vi så dumme at suge noget lightergas.
Min kammerat har det stadig rigtig dårligt her 3 dage efter, og jeg har det heller ikke skide godt.
Vi indtog i løbet af 2 dage 6 g mdma, 4 g amf, store mængder alkohol og en dåse lightergas.
Vores symptomer er: svimmelhed, voldsomme mareridt, søvnbesvær og en gang imellem, især når der er helt stille, kommer der et "sus", eller jag, i hovedet, så man farer op i sengen.
Min kammerat brokker sig også over noget tinitus agtigt.

Så mit spørgsmål er: hvor lang tid går der før det går væk,
og er der noget man kan gøre for at hjælpe det på vej eller symptombehandle?

Og i behøver ikke sige vi skal lade være, for det har vi også tænkt os. Fra nu af kommer det ikk i kroppen, kun i lightere :)

På forhånd tak for hjælpen :)

Det er sgu ikke kun gassen I skal holde tilbage på, men også jeres stimulance indtag!

Forstår jeg det rigtigt, hvis I to mennesker har indtaget 4g amf, 6 g MDMA i løbet af to dage? Hvis i har gjort det, sammen med alcohol og lightergas, har I sgu også fortjent en tur til helvede i form af tømmermænd i den næste uge.

Pas på jeres indtag af alle substancer og kombinationer fremover, og sørg for at få noget motion, sund kost i form af frugter og grønsager den næste tid, og suppler endelig med lidt 5-HTP. Sex er altid godt til at overkomme tømmermænd af.

Jeg gætter på at I vil opleve bivirkningen af denne tur, i ihvertfald en uge mere og måske lidt længere.

EDIT:
Ellers velkommen til Psychedelia :)

Junior medlem

Hvad er 5-HTP? Det har jeg sku aldrig hørt om :)

Der var også en tredje men han tog ikke så meget.

Junior medlem

Jo tak :)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
At give lightergassen skylden for jeres tømmermænd er vist ikke helt fair.
I har taget vildt høje doser og i øvrigt blandet.
Sørg for at vær gode mod jer selv, få den søvn og kost i har brug for. Kærlighed og solskin kan man heller ikke få for meget af.

Og behøver jeg sige, at det ikke er smart at feste sådan igen? Slet ikke i den kommende weekend. Og der er lightergas-delen slet ikke regnet med.
Doserne bør drastisk reduceres, læs rundt på boardet hvis i er i tvivl om dosering og hvad der ellers er af do's and don'ts

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Billede

Det er faktisk lige før man skulle tro i trollede. Tvivlen må komme jer til gode.

Hvor gamle er i? Man må være meget ung og risikovillig eller ignorant og dumdristig for at tage sådan en tur der. No offense. Hold jer fra alt der hedder stoffer i et godt stykke tid, så skal I nok få det bedre. Spis sundt, gå en tur i fitness, følg med i skolen.

Btw, lightergas/butan = organisk opløsningsmiddel. Så vær glade for I ikke har savlende mongol som bivirkning.

Og så sæt jer ind i de ting I putter I jeres kroppe før I kaster jer ud i at tage stoffer en anden gang. Der er gode tråde her på siden om amf og mdma:

https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=7669

https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=38607

https://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=6450

Og der er også sider som http://erowid.org derude. Lær lidt om hvor meget man bør tage og hvordan man gør det uden at gøre for meget skade på sig selv.

PS hvis det tinnitus / jag i hovedet varer ved i mere end en uges tid, så søg læge.

Junior medlem

Det må være dumdristig den falder på :P

Det er hverken fordi jeg ikke har forstand på eller erfaring med stoffer,
at vi valgte at tage så høje doser. Nok nærmere pågrund af nysgerrighed.
Livet er jo ikke sjovt hvis man aldrig prøver nogle grænser. Bevares, det er da hverken klogt
eller sundt, men det har jeg jo heller aldrig sagt at det var.

Medlem
Brugeravatar

Krykse skrev:
Livet er jo ikke sjovt hvis man aldrig prøver nogle grænser. Bevares, det er da hverken klogt
eller sundt, men det har jeg jo heller aldrig sagt at det var.

Jamen man kan sagtens afprøve grænser uden risiko for psykisk invalidering og organsvigt.
Ø Tripperen! skrev:
Sex er altid godt til at overkomme tømmermænd af.

F.eks. Ø Tripperens tømmermændskur mellem tre ungersvende som jer er potentielt et mindre farligt alternativ.

og de svære slipper fri.

Junior medlem

Jeg ved godt det er ikk var smart, men det er nu heller ikke noget jeg har gjort i den nærmeste fortid eller har tænkt mig at gøre igen lige foreløbig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Krykse skrev:
Jeg ved godt det er ikk var smart, men det er nu heller ikke noget jeg har gjort i den nærmeste fortid eller har tænkt mig at gøre igen lige foreløbig :)

Hvad er det du ikke forstår? Du skal ALDRIG gøre det igen. Du har danset med døden og overlevet denne dans. Du skylder din nærmeste, at have mere respekt for deres følelser! MDMA er sådan et stof man anbefaler maks. 200 mg af (med interval på minimum 2 måneder), du har indtaget 15 gange så meget på en weekend + blandet det med store mængder alkohol + amfetamin + lightergas. Det du har lavet er laaaangt væk fra hvad der bare hedder at bryde en grænse. Jeg vil mene der nærmest er tale om et ufrivilligt selvmordsforsøg.

Hold en laaang pause fra rusmidler, og når du starter op igen, så nøjedes du med alkohol og hash. Håber du lytter, for ellers er det værst for dig selv og dermed i sidste ende dine nærmeste!

Junior medlem

Jeg sætter pris på din bekymring, men enten så har du adgang til noget
betydeligt bedre mdma end vi har, eller os er der noget andet galt.

For hvis vi tager 200 mg bliver det sku godt nok en fesen aften.
Tror ikke jeg kender nogen der bliver synderligt påvirket af den dosis.

Og her er der ikke nødvendigvis tale om tolerance, der kan godt gå lang tid
mellem jeg indtager mdma, men der er 200 mg stadigvæk langtfra nok.

Jeg indtog 180mg MDMA i weekenden, og var godt tilfreds!

Det er noget lorte MDMA i får, hvis 200mg ikke er nok på en aften. Virkningen af MDMA bliver ikke højere efter 200mg, men bivirkningerne vokser eksponentielt tilgengæld..

Junior medlem

Der er jeg ikke enig med dig, kan mærke betydelig forskel på
om det er 200 mg eller 400 f.eks.

Det er så enten fordi at dit MDMA er noget cuttet noget, eller også er det fordi at du har ødelagt magien fra MDMA, pga dine alt for høje doser.

Man får ikke større eufori af MDMA efter de første 200mg, man bliver bare mere blæst.

Dedikeret medlem

hej krykse!
jeg har selv været dum og suge gas i min unge dage.. og fortryder det stadigt den dag i dag!!
hvor ofte tager i ca mdma?
hva alder har i?
personligt rister jeg rundt på 100- 120 mg "normalt kvalitet" mdma.. nok engang om året.. (der ska altså ikke så meget mere til end 180mg ca, det virker ikke bedre eller noget.. -det smadrer blot hjerne og krop meget mere)
alt godt herfra S

Junior medlem

Ja jeg er sku også færdig med det gas der.
Omkring de 18/19 år.
Jamen det gør vi nok minimum en gang om måneden. Ved godt det er for meget,
tænker også at tage en pause et stykke tid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Om et par år hvis i overlever og ser hvad i selv har skrevet vil i forhåbentligt erkende hvor smadret i har været at høre på
Respekter jer selv og jeres liv og tag jer sammen... Overvej eventuelt om de venner du har er gode for dig jeg ville sgu ikke se på mine venner tage de doser uanset hvor meget jeg selv havde indtaget

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem

Krykse skrev:
Ja jeg er sku også færdig med det gas der.
Omkring de 18/19 år.
Jamen det gør vi nok minimum en gang om måneden. Ved godt det er for meget,
tænker også at tage en pause et stykke tid.

det lyder sku godt!
jeg tror at grunden til at folk er lidt oppe i det røde felt, er at det simpelthen er pisse uansvarligt at tage mdma så tit, i alt for høje doser.. plus amfetamin, alkohol og gas.. det er jo en direkte dum og livsfarlig blanding! dette forum er jo skabt i HR-ånd.. (HR: harmreduction = skadesreduktion)
nogle af os "gamle" ka jo se "vores unge selv" i jeres handlinger.. -og det gør altså ondt at se en ung sund knægt jagte en rus-tilstand, hvor det gœlder om at blive så ristet som (u)muligt.. karatekœbe og zigzag øjne er normalt et tegn på mdma-overdosering, det vidste jeg f.eks ikke tilbage i slut 90erne,, troede jo blot det var et tegn på effekt.. :/
anyhow der skete noget i min omgangskreds som gjorde at jeg begyndte at lœse omkring doseringer og stoffer generelt..
det har flere gange reddet mit liv, og er det bedste råd jeg kan give videre: lœs ! lœs alt hva du kan omkring de forskellige stoffer og deres virkemekanismer, dosis, set og setting, triprapporter etc.
håber det jeg har skrevet giver mening
mvh STW

Junior medlem

Jamen det tror jeg så jeg vil gøre, og give ordet videre til mine kammerater.

Jeg anede sku ikke at kæbe var tegn på overdosering, har altid
troet det bare fulgte med.

Jeg vil gøre hvad jeg kan for at det der hændte for din ven
ikke sker for hverken mig eller mine kammerater.

Og tak for jeres svar, det har sku åbnet mine øjne lidt :)

Vidste selvfølgelig godt at mdma osv ikke er for sjov, men vil passe bedre på
i fremtiden og prøve at få mine venner til at gøre det samme :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Arg hva, sku vi nu ikk lige. "Karatekæbe" er vidst ikke helt unormalt på MDMA. Jeg kender flere som får det efter 100-200mg. Det er ikke nødvendigvis et tegn på overdosering.

Alt andet i denne tråd er jeg enig med!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]