Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 16:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Meget kort,

Med en 250W lampe, plus 40W ventilations system, kørende 3-4 måneder om året, er det noget der vækker opsigt hos el selskaberne `?

udover kittet selv, er der selføglelig tv og andre husholdningsapparater kørende.

Er der grund til bekymring?

Mvh

Junior medlem

Ikke så længe der ikke går ild i noget og politiet kommer. Hvis el selskaberne spørger kan du altid sige du har et solarium derhjemme eller lignende, de bruger SYGT meget strøm. De spørger nok ikke, de tjener penge på det.

Dedikeret medlem

Selv en stationær computer ville kunne bruge lige så meget strøm så nej det er absolut ikke noget du skal frygte :)

Junior medlem
Brugeravatar

Okay venner tak for hurtig respons! Fyrede lige op for kittet, der er sq smæk på, tænker jeg skal ha solbriller på når jeg er nær lyset 8)

En anden ting, skal man være bekymret for at bruge dette forum? Går inkognito hver gang men er der nogen der har oplevet noget, ved at være aktiv her på forummet?

Mvh og god dag til jer alle!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Jeg tror ikke politiet har ressourcerne til at overvåge stedet for at fange en plante-forbryder. Men det er altid en god ide at være påpasselig. Inkognito hjælper umiddelbart ikke så meget vil jeg mene, du skal bruge noget VPN hvis du ikke skal spores.

Medlem
Brugeravatar

Min stationære computer er tændt 24/7 og bruger mere strøm, så nej. :p

Medlem
Brugeravatar

qu3L skrev:
Min stationære computer er tændt 24/7 og bruger mere strøm, så nej. :p

Nu ved jeg ikke hvilken strøm forsyning du har, men min trækker altså ikke 1000w konstant, det er kun hvis den bliver presset ;)
Men jeg er enig i dig med at forbruget er alt for småt til at de opfatter det som mistænkeligt. (Havde han nu 100 lamper kørende så skulle de nok undre sig.)

Junior medlem
Brugeravatar

Okay, det lyder som om det kun er prisen på min el-regning jeg skal bekymre mig om. Prøvede at bruge en af formlerne herinde fra psy og min kWh pris ligger på 33 øre. Prøvede så at regne det ud, men er talblind så er ikke sikker, kom dog frem til cirka 300 kr om måneden hvis jeg køre med det hver dag en hel måned ( her er alt andet el ikke regnet med ) :shock:

- nu det så godt nok ikke planen, tænker når vi har blå himmel og fornuftige temperature, kommer de udenfor.

mvh

Medlem
Brugeravatar

AlienGreen skrev:
Okay, det lyder som om det kun er prisen på min el-regning jeg skal bekymre mig om. Prøvede at bruge en af formlerne herinde fra psy og min kWh pris ligger på 33 øre. Prøvede så at regne det ud, men er talblind så er ikke sikker, kom dog frem til cirka 300 kr om måneden hvis jeg køre med det hver dag en hel måned ( her er alt andet el ikke regnet med ) :shock:

- nu det så godt nok ikke planen, tænker når vi har blå himmel og fornuftige temperature, kommer de udenfor.

mvh

250w = 1 kw per 4 time = 6 kw i døgnet = 180 kw per mdr.
Ved ikke hvad din kw pris er, vi gav ca. 1 kr. nå vi skulle erstatte strømforbrug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]