tres9 skrev:
Mht. Festival er det vel også bare om at få det ind på pladsen og få telt og det på plads. Derefter kan det jo bare ligges under ens telt eller lign. Og ja, hvis er det så hvis der kommer en hund?

Tænker umiddelbart også at man kan bruge en lille tupperware med folie rundt om under låget og så måske lægge den ned i en masse fryseposer eller sådan noget også ville kunne klare det, hvis det er det eneste man har og ikke har noget yderligere i sin jakke eller lign.

Jeg blev faktisk snuppet sidste år på Roskilde festival, hunden vendte snuden mod vores telt på 10-15 meters afstand. Havde lige lagt min bæltetaske ind i min taske 5 minutter forinden.
Men det skyldes nok at vi havde røget nogle joints inde i teltet dagen før tænker jeg

Ja lugten kan sagtens blive hængende i nogle timer.
At gemme noget under sit telt er ikke skide smart, jeg har arbejdet som tårn, vagt og -indsats leder i mange år, og folk bliver ved med at tro det er et snedigt sted. Det er det ikke.
Men jeg har sgu ikke et godt råd. Mit bedste råd er at melde sig som frivillig og bruge medarbejder campingen, der er mere opsyn og det er minimalt hvad der bliver stjålet derinde fra.
Har faktisk ikke et eksempel på tyveri på stående fod, men det er helt sikkert sket. (omend i mindre omfang.)
Man kan forholdsvis nemt sy en hemmelig lomme ind i en rygsæk, i bunden f.eks. der kan man så have sit stash.
Ellers vandtæt beholder og grav det ned et eller andet sted i jeres camp. (Ligesom ravne er snedige fugle så kan mennesker sagtens observere en person der gemmer noget. Så vær lidt snigeren

...)