Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 04:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
At fungere eller ikke fungere, det er spørgsmålet.
Jeg har gennem de seneste par år haft et jævnligt forbrug af bevidsthedsudvidende substanser, primært for at blive klogere på mig selv og mine omgivelser, med det mål at kunne blive et 'lykkeligt og afbalanceret menneske. Inden for den sidste tid er disse substanser skiftet ud med alkohol - hvilket ikke er sket med min bedste vilje, for efter en serie stærkt ubehagelige oplevelse på 5-meo-tryptaminer har det været den 'nemmeste løsning'. Frem for at konfrontere ubehageligheder i livet, bliver disse nu i stedet ignoreret eller udskudt via alkohol, så jeg overvejer stærkt at genoptage indtaget af tryptaminer og ergolider bare for at slippe alkoholen, som i sidste ende bare drejer sig om at ignorere, frem for at eksistere. Det har efterhånden udviklet sig til en mere eller mindre eksistentielt spørgemål, hvor alkohol synes 'påkrævet' for at kunne hygge i normale sociale sammenhænge, på trods af at jeg føler mig som total idiot når jeg indtager alkohol - så grundlæggende foretrækker jeg det diametralt modsatte nemlig psychedelia, det opsøgende og påtrængende, hvor jeg i det mindste bliver en smule klogere på mig selv og mine omgivelser, frem for at frivilligt lade mig fordumme. Ud fra rigtig mange erfaringer på hhv alkohol og LSD (mv.), står jeg alene med den opfattelse, idet jeg ikke har et lorteliv jeg vil glemme, men grundlæggende har en så fantastisk tilværelse, at det tangerer til det kedelige. For hvordan kommer man ud af denne luxus-spiral? Jeg er (desværre) til daglig omgivet af folk, som bruger tid på at spare 0.05% på deres årsbudget frem for bare at leve, og være til. Det ser ud til, at jeg har jeg er kommet til at tabe nøglen til 'deres' verden, og de har derimod ingen ide har hvor nøglehullet til verden min overhovedet er.
(beklager den noget hjælpeløse skriftlige fremførelse, den har aldrig været min spidskompetence)

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Det lyder som om du er ude på et sidespor, og overvejer at komme tilbage igen ved at hoppe over på et anderledes sidespor.

Ret mig der hvor jeg tager fejl:
Du har en familie og et liv der er så perfekt og velfungerende at det nærmest er kedeligt. Der er ingen dramatik i dit liv, og du tager indtager substanser for at der skal "ske noget" i din hverdag?

Bor du stadig hos de gamle, eller hvor er du henne i dit liv rent uddannelsesmæssigt og karriere mæssigt?

Mvh. :)

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Medlem

Koalabjørnen skrev:
Det lyder som om du er ude på et sidespor, og overvejer at komme tilbage igen ved at hoppe over på et anderledes sidespor.

Ret mig der hvor jeg tager fejl:
Du har en familie og et liv der er så perfekt og velfungerende at det nærmest er kedeligt. Der er ingen dramatik i dit liv, og du tager indtager substanser for at der skal "ske noget" i din hverdag?

Bor du stadig hos de gamle, eller hvor er du henne i dit liv rent uddannelsesmæssigt og karriere mæssigt?

Mvh. :)

Hej Koala, tak for svar. :)
Ja, det er 'det kedelige' og 'forudsigelige' som er et af problemerne, fremfor substanserne. Jeg har holdt mig på måtten med substanserne i lidt over 4 måneder (grundet en ubehagelig oplevelse), og kan mærke at jeg derfra er kommet gradvist i ubalance, og gledet over i et alkoholmisbrug. Min omgangskreds har påtalt den ubalance, og det pudsige er, at de foregående 2 år med substanser blev påtalt som værende en afbalanceret periode. Jeg har en mistanke om, at substanserne virker antidepressivt på mig, og overvejer at genoptage 'forbruget', i håb om at det kan hjælpe, så jeg kan komme fri af alkoholen.
Det skal nævnes at jeg er sidst i 30'erne, single og arbejder i en udviklingsafdeling.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det er altså ikke altid "bare" lige, som du får det til at lyde. Der har vel været en dyberelæggende grund til at du byttede de bevidsthedsudvidende stoffer ud med alkohol. Du risikerer at falde i det hak som gjorde at du i første omgang lagde de psykedeliske stoffer på hylden til at starte med. Har selv været igennem samme periode som dig. Endte med at køre mig selv så langt ud at jeg slet ikke kunne genkende den jeg havde udviklet mig til. Det startede med at komme sig snigende lige så stille, begyndte at føle mig mere og mere afskåret fra dem jeg tidligere havde brugt min tid sammen med, begyndte at fordybe mig så meget i min egen eksistens at jeg til sidst glemte at leve livet - når jeg ikke var påvirket.
Uden at kende noget som helst til dig ud over de ting du skriver, kunne det lyde som om du bruger alkohol til at fylde et sted ud indeni dig hvor du føler dig ensom eller føler et afsavn?

Dedikeret medlem

Hvad er det for nogle ubehageligheder? Har du fået angst? Tænker at det er meget væsentligt først at afgøre om du er i ubalance pga. stof afvendning eller livsstil. For hvis det er angst, og du går og undgår dine problemer, så er det ikke noget under at livet falmer, ingen løste problemer, ingen vækst, og så der bare trist tom stilstand tilbage. På den anden side, så lyder det heller ikke mærkeligt at du føler dig i ubalance efter et stop efter 2 års forbrug. Men altså generelt, hvis dagligdagen keder dig, så gør noget for at udfordre dig selv, og komme ud af din comfort zone, det er der de fede ting sker. Om det så er bjergbestigning, at lære nye sider af dig selv at kende, festival eller hvad nu, prøv noget nyt! :D

Medlem

Mr. Gone skrev:
Jeg kan sagtens følge dig, jeg har det på samme måde. Tror du er ældre end mig, og har tænkt det mere igennem end jeg har. Bruger selv psychedelics ret ofte lige i tiden, fordi jeg føler jeg mangler spænding og mit liv går i stå, til trods for at jeg har været ude og rejse 3 gange på de sidste 8 mdr.
Og det hjælper virkelig at rejse og få sig nogle oplevelser, men jeg forstår ikke hvorfor det SÅ hurtigt vender tilbage til det samme igen.
Måske er det fordi livet herhjemme bliver for rutinepræget.. Det er i hvert fald hårdt når følelsen tager til og det bliver trivielt at være til.

Hvor ofte drikker du alkohol? Du kan måske bruge alkohol i små doser til at bidrage til meditation og indsigt i stedet for at bruge det til at kunne agere socialt.

Nogle hobbyer du kan fordybe dig i?

Jeg drikker ca. hver dag, hvilket irriterer mig. For et par uger siden tog jeg een af de bedste beslutninger længe, og skyllede hele mit barskab i lokummet, da jeg indså at jeg ikke kunne styre det, og har prøvet at holde forbruget moderat det seneste stykke tid.
Du er inde på, at livet synes at gå i stå, og det kan kan jeg godt slutte op om - men det er et eller andet sted ikke mit liv som er gået i stå, men min omverden. Du kan tage et blik på aftenens tv program, eller dagens avis - der sker stort set intet: Avisen udkommer hver dag, men i hvor mange dage i træk er de samme nyheder ikke blevet gengivet? Min nabo har præsteret at invitere mig over til en øl de sidste 3 år, men den øl var lige som de evindelige rejsefraser 'hvis i kommer forbi <geografisk område>, så må i endelig kigge forbi', at det er en tom frase. Det ville virke ligeså mærkeligt hvis jeg sagde, 'jamen så lad os få den øl vi har talt om de sidste 3 år nu', som hvis de folk man havde mødt på sin rejse rent faktisk kiggede forbi. Vi gentager status quo og er mærkeligt nok enige om det...

Mht hobbies, så har jeg rigelig at give mig i kast med. :)

Medlem

Obama skrev:
Det er altså ikke altid "bare" lige, som du får det til at lyde. Der har vel været en dybereliggende grund til at du byttede de bevidsthedsudvidende stoffer ud med alkohol. Du risikerer at falde i det hak som gjorde at du i første omgang lagde de psykedeliske stoffer på hylden til at starte med. Har selv været igennem samme periode som dig. Endte med at køre mig selv så langt ud at jeg slet ikke kunne genkende den jeg havde udviklet mig til. Det startede med at komme sig snigende lige så stille, begyndte at føle mig mere og mere afskåret fra dem jeg tidligere havde brugt min tid sammen med, begyndte at fordybe mig så meget i min egen eksistens at jeg til sidst glemte at leve livet - når jeg ikke var påvirket.
Uden at kende noget som helst til dig ud over de ting du skriver, kunne det lyde som om du bruger alkohol til at fylde et sted ud indeni dig hvor du føler dig ensom eller føler et afsavn?

Du rammer den meget godt Mr President, bortset fra at jeg ikke var påvirket i selskab med andre, men havde mine 'seancer' hver 2-3 uger. Jeg tror forskellen er, at jeg med psychedeliske stoffer fokusere på hvad jeg kan forandre, fremfor alkoholen, hvor jeg fokuserer på hvad jeg ikke kan forandre. Baggrunden for udskiftningen af psychedeliske stoffer med alkohol har ikke været en bevidst udskiftning, men kan tilskrives pris tilgængelighed og vane. I den periode hvor jeg tog bevidshedsudvidende stoffer drak jeg stort set ikke.

Fritzie skrev:
Hvad er det for nogle ubehageligheder? Har du fået angst? Tænker at det er meget væsentligt først at afgøre om du er i ubalance pga. stof afvendning eller livsstil. For hvis det er angst, og du går og undgår dine problemer, så er det ikke noget under at livet falmer, ingen løste problemer, ingen vækst, og så der bare trist tom stilstand tilbage. På den anden side, så lyder det heller ikke mærkeligt at du føler dig i ubalance efter et stop efter 2 års forbrug. Men altså generelt, hvis dagligdagen keder dig, så gør noget for at udfordre dig selv, og komme ud af din comfort zone, det er der de fede ting sker. Om det så er bjergbestigning, at lære nye sider af dig selv at kende, festival eller hvad nu, prøv noget nyt! :D

Jeg havde et bad trip, som tangerede til panikanfald, som jeg heldigvis fik under kontrol. Det medførte så et clean-break.
Sjovt nok var jeg betydeligt mere aktiv og social (jeg har aldrig været en del af misbrugsmiljøet) dengang jeg tog bevidsthedsudvidende stoffer end nu på alkohol.

Dedikeret medlem

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er du vil have hjælp til? Du reagere ikke rigtigt på forslag om at lave nye ting, og uddyber ikke rigtigt andet end at du har det skidt, og at dit alkoholmisbrug er til stor gene for dig. Vil du gerne høre vores mening om at droppe alkoholen, for så at bytte den ud med trips som før?

Medlem

Fritzie skrev:
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad det er du vil have hjælp til? Du reagere ikke rigtigt på forslag om at lave nye ting, og uddyber ikke rigtigt andet end at du har det skidt, og at dit alkoholmisbrug er til stor gene for dig. Vil du gerne høre vores mening om at droppe alkoholen, for så at bytte den ud med trips som før?

Hej Frizie, tak for opfølgning. Det er nærmere livsstil (livssyn) end afvænning.
Jeg overvejer at bruge tripsne til at forstå hvad der gik/går galt, og hvordan jeg kan komme videre derfra. Det har hjulpet før, hvor jeg
jeg i en periode havde fortrængt, at jeg stressede rundt og havde urealistiske forventninger til mig selv.

Hobbies har jeg rigeligt af, men jeg mangler til tider motivation til at komme i gang. De gange jeg er 'i flow' har jeg svært ved at lægge tingene fra mig igen, så det ser jeg som et godt tegn. De første tre festivaller er planlagt for i år, så nu venter jeg bare på sommeren.

Men tak fordi i er så søde at skrive. Nu har jeg noget at starte på: Flytte fokus. :hjerte:

Dedikeret medlem

Hej Kaptajn! :D

Det er en god konklussion! Jeg tænker netop også at det er livssynet udfra det du beskriver med at verden synes kedelig og dum. Det er verden altså ikke, det er noget man bedømmer den som, andre dage kan det jo synes fantastisk at det overhovedet kan lade sig gøre at en avis køre rundt feks. Det lyder lidt som depression...

Men ja jo, om du beslutter dig for at gøre det med trips eller ej, så tror jeg os det ville være godt for dig at forsøge at forstå dine problemer. Men jeg synes du skal passe på med stofferne, hvis du har haft en angst oplevelse der var så voldsom at den kunne skræmme dig helt væk fra at trippe. Ikke for at sige du skal drikke istedet, det tror jeg os ville være bedst at stoppe med/skære ned på, for det gavner nemlig som du er inde på, slet ikke bevidsthedsudvidelsen.

Ah, det sgu ikke et sjovt sted at være... God vind til dig! :hjerte:

Medlem

Fritzie skrev:
Hej Kaptajn! :D

Det er en god konklussion! Jeg tænker netop også at det er livssynet udfra det du beskriver med at verden synes kedelig og dum. Det er verden altså ikke, det er noget man bedømmer den som, andre dage kan det jo synes fantastisk at det overhovedet kan lade sig gøre at en avis køre rundt feks. Det lyder lidt som depression...

Men ja jo, om du beslutter dig for at gøre det med trips eller ej, så tror jeg os det ville være godt for dig at forsøge at forstå dine problemer. Men jeg synes du skal passe på med stofferne, hvis du har haft en angst oplevelse der var så voldsom at den kunne skræmme dig helt væk fra at trippe. Ikke for at sige du skal drikke istedet, det tror jeg os ville være bedst at stoppe med/skære ned på, for det gavner nemlig som du er inde på, slet ikke bevidsthedsudvidelsen.

Ah, det sgu ikke et sjovt sted at være... God vind til dig! :hjerte:

Tak for rådene Frizie, det er helt sikkert noget jeg kan bruge. Allerede på nuværende tidspunkt, er jeg blevet meget gladere, bare ved at vide at nogle vil lytte. Forandringen må jeg selv stå for. :hjerte:

Mht trips, har jeg ikke til sinds, 'gentage succesen' med det pågældende stof (5-meO MIPT) da jeg finder det en anelse for utilregneligt, så fremtidige sessions vil blive foretaget med noget 'sikkert'.

Coca-entusiast
Brugeravatar

kaptajn_kaos skrev:

Hej Koala, tak for svar. :)
Ja, det er 'det kedelige' og 'forudsigelige' som er et af problemerne, fremfor substanserne. Jeg har holdt mig på måtten med substanserne i lidt over 4 måneder (grundet en ubehagelig oplevelse), og kan mærke at jeg derfra er kommet gradvist i ubalance, og gledet over i et alkoholmisbrug. Min omgangskreds har påtalt den ubalance, og det pudsige er, at de foregående 2 år med substanser blev påtalt som værende en afbalanceret periode. Jeg har en mistanke om, at substanserne virker antidepressivt på mig, og overvejer at genoptage 'forbruget', i håb om at det kan hjælpe, så jeg kan komme fri af alkoholen.
Det skal nævnes at jeg er sidst i 30'erne, single og arbejder i en udviklingsafdeling.

Er altid frisk på, at prøve at hjælpe :)

Hvis du er single og har penge på kontoen, kan du kun bebrejde dig selv at du har et kedeligt og forudsigeligt liv.
Du skal være taknemlig for at du har nogle stabile omgivelser, og i min optik er det ofte en fordel, da det betyder at man ved hvad man kan forvente, og derfor kan planlægge derudefter.

Er selv vokset op i en familie med alkoholproblemer, så jeg vil straks fraråde dig at gå ned ad den sti. Ryg heller en pind eller 2 om aftenen. Her går jeg udfra at dit alkoholindtag først starter når du kommer hjem efter arbejde?

Hvilke substancer var du tidligere var hverdags forbruger af, om man må spørge?

Mit liv må beskrives som det modsatte af dit. Mine omgivelser er gode og stabile, men for mig er dagene slet ikke lange nok. Jeg har for meget at lave og for lidt tid, for mange ting jeg skal nå. Keder mig aldrig, og hvis jeg endelig har en dag, hvor jeg ikke skal noget, nyder jeg det i fulde drag. Og jeg er endda arbejdsløs for tiden! Nogen gange kan lysten godt være til bare at "flygte" fra det hele, men sådan fungere livet jo ikke. Den situation man står i, er et direkte resultat af de valg man har taget i sit liv. Der er ikke andet at gøre end at holde ud og ændre tingene lidt efter lidt. Og før man har set sig om, er man der hvor man gerne vil være :)

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497

Medlem

Koalabjørnen skrev:
Er selv vokset op i en familie med alkoholproblemer, så jeg vil straks fraråde dig at gå ned ad den sti. Ryg heller en pind eller 2 om aftenen. Her går jeg udfra at dit alkoholindtag først starter når du kommer hjem efter arbejde?

Korrekt, det som skulle have været een fyraftensøl bliver til del stykker. Mht joints, så fungerer jeg ikke på tjald. Det tager flere dage før jeg rammer baseline efter en enkelt joint, og så er jeg smadret 2 dage efter.
Duer ikke. ;) Jeg har desværre set for mange skæbner mht alkoholmisbrug, og ved udmærket at det er en sti jeg skal væk fra, hurtigst muligt, ellers havde jeg ikke bedt om råd. :)

Koalabjørnen skrev:
Hvilke substancer var du tidligere var hverdags forbruger af, om man må spørge?

Kun alkohol. :(

Koalabjørnen skrev:
Mit liv må beskrives som det modsatte af dit. Mine omgivelser er gode og stabile, men for mig er dagene slet ikke lange nok. Jeg har for meget at lave og for lidt tid, for mange ting jeg skal nå. Keder mig aldrig, og hvis jeg endelig har en dag, hvor jeg ikke skal noget, nyder jeg det i fulde drag. Og jeg er endda arbejdsløs for tiden! Nogen gange kan lysten godt være til bare at "flygte" fra det hele, men sådan fungere livet jo ikke. Den situation man står i, er et direkte resultat af de valg man har taget i sit liv. Der er ikke andet at gøre end at holde ud og ændre tingene lidt efter lidt. Og før man har set sig om, er man der hvor man gerne vil være :)

Det må jeg prøve at tage ved lære af. :)

Coca-entusiast
Brugeravatar

kaptajn_kaos skrev:

Korrekt, det som skulle have været een fyraftensøl bliver til del stykker. Mht joints, så fungerer jeg ikke på tjald. Det tager flere dage før jeg rammer baseline efter en enkelt joint, og så er jeg smadret 2 dage efter.
Duer ikke. ;) Jeg har desværre set for mange skæbner mht alkoholmisbrug, og ved udmærket at det er en sti jeg skal væk fra, hurtigst muligt, ellers havde jeg ikke bedt om råd. :)

Jeg kan heller ikke selv fungere på pinde mere :) Så kommer jeg sgu ikke op før kl 12 næste dag :lol:

Jeg kan anbefale noget der hedder breathe SMART som ligger i Kbh. NV. Jeg har ikke selv været der, men kender flere der har haft utrolig stor gavn af de kurser de holder: http://breathesmart.dk/

Tænker at det måske kunne give dig kursen tilbage i dit indre kompas.

Du skrev i din første post:
kaptajn_kaos skrev:
Jeg har gennem de seneste par år haft et jævnligt forbrug af bevidsthedsudvidende substanser

Altså hvilke bevidsthedsudvidende substanser tog du før din nu 4 måneder lange pause?

Medlem

Koalabjørnen skrev:
Jeg kan anbefale noget der hedder breathe SMART som ligger i Kbh. NV. Jeg har ikke selv været der, men kender flere der har haft utrolig stor gavn af de kurser de holder: http://breathesmart.dk/

Tænker at det måske kunne give dig kursen tilbage i dit indre kompas.

Det lyder som et spændende kursus, men det er bare pænt langt væk + på den anden side af den jysk-sjællanske toldmur. Jeg vil stare noget mere lavpraktisk med at få ryddet op i mit liv, og få udført de ting som halter - så vil jeg bedre kunne arbejde forebyggende. Lige nu er der andre ting som er mere presserende. :)

Koalabjørnen skrev:
Altså hvilke bevidsthedsudvidende substanser tog du før din nu 4 måneder lange pause?

Det har været en blanding af RC og svampe, hvor RC'erne var Shulgin-kreationer og produktioner af 'fejlede lægemidler' (typisk var fejlen at folk hallucinerede). De fleste fungerede fint, men et enkelt var en kende for utilregnelig, fordi responskurven var meget stejl. Ved en fejlafmåling på 5-10% kunne jeg risikere at trippe fuldstændig crazy, og utilsigtet. Dog har jeg gemt det i tilfælde at jeg senere vil teste det med microdosing, men det projekt ligger et sted ude i fremtiden hvis kommer så vidt.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Jeg tænker at der garanteret ligger noget tilsvarende, lidt nærmere den jydske hede :lol: Ellers er der helt sikkert noget meditation oppe i Thy lejren. Der er sgu nogle spøjse mennesker deroppe, men dejligt sted :)

Ja, man er nød til at have styr på de basalt ting først. Et godt fundament er ALT :wink:

Er også selv stor tilhænger af svampe. En kammerat og jeg har gennem de sidste 5-6 år har trippet sammen minimum 1 gang om måneden. Det giver og utroligt meget, på det personlige plan.

Research Chemicals er dog ikke noget jeg har turde kaste mig ud i, da der efter min overbevisning, er en grund til at de er klassificeret sådan. Jeg synes også at der er en tilpas mængde gennemafprøvede euforiserende substancer, som jeg kan vælge imellem, til at jeg selv behøver agere prøveklud :) Og med den fejlmargin du nævner, er det jo fuldstændig vanvittigt.
Men hver sin lyst.

Men ellers lyder det som at du er ved at være afklaret med hvad der skal ske for at få vendt tingene til det bedre.
Hvad er din konklusion? :D

Medlem

Koalabjørnen skrev:
Research Chemicals er dog ikke noget jeg har turde kaste mig ud i, da der efter min overbevisning, er en grund til at de er klassificeret sådan. Jeg synes også at der er en tilpas mængde gennemafprøvede euforiserende substancer, som jeg kan vælge imellem, til at jeg selv behøver agere prøveklud :) Og med den fejlmargin du nævner, er det jo fuldstændig vanvittigt.
Men hver sin lyst.

Jeg kan følge din logik, mht RC, og respekterer også andres skepsis vedrørende RC. Men den 'forddel' (om man vil) er, at de kan købes hjem i større portioner, så man kender styrken af sin batch, modsat mindre portioner af 'mainstream' stoffer købt over tid. Og selvom stoffer er købt som kendte og afprøvede substanser, er der ingen garanti for at de ikke er spædet op med RC og ormekure alligevel. Og hånden på hjertet: Hvor mange tager et testkit med på bytur, og laver en metodisk analyse før det tager en streg på lokummet på Crazy Daisy? Næppe nogen. ;)

Koalabjørnen skrev:
Men ellers lyder det som at du er ved at være afklaret med hvad der skal ske for at få vendt tingene til det bedre.
Hvad er din konklusion? :D

Jeg skal bruge mindre tid online - og mere offline. Der foreligger ikke en drejebog, men jeg tager det som det kommer. Det bliver jeg nødt til.

Coca-entusiast
Brugeravatar

kaptajn_kaos skrev:
Jeg kan følge din logik, mht RC, og respekterer også andres skepsis vedrørende RC. Men den 'forddel' (om man vil) er, at de kan købes hjem i større portioner, så man kender styrken af sin batch, modsat mindre portioner af 'mainstream' stoffer købt over tid. Og selvom stoffer er købt som kendte og afprøvede substanser, er der ingen garanti for at de ikke er spædet op med RC og ormekure alligevel. Og hånden på hjertet: Hvor mange tager et testkit med på bytur, og laver en metodisk analyse før det tager en streg på lokummet på Crazy Daisy? Næppe nogen. ;)

Det kan jeg godt se pointen i, og da jeg ikke har erfaringer med RC, stikker min holdning ikke så dybt som din. Måske jeg en dag ændre mening hvis jeg selv prøver nogle fede Research Chemicals, min grænse er nok allerede blevet flyttet lidt i din retning, grundet denne samtale.

Og ja, der er sgu nok flere "almindelige stoffer" der er cuttet op med alverdens lort, end der er RC stoffer der er cuttet op med lort. Nu tænkte jeg mere på virkningen af stoffet, men du har en god pointe :mrgreen:

Jeg er selv en meget kræsen person som altid gennemtester og ofte renser mine stoffer før indtagelse, så derfor så jeg det ikke lige fra den vinkel. Men nej, de fleste mennesker køber bare lortet og indtager det, uden at stille spørgsmålstegn...

Desværre kan man så sige. Hvis alle gjorde det, ville kravene til de forskellige dealere stige, og produkterne ville generelt blive renere

Medlem

Koalabjørnen skrev:
Det kan jeg godt se pointen i, og da jeg ikke har erfaringer med RC, stikker min holdning ikke så dybt som din. Måske jeg en dag ændre mening hvis jeg selv prøver nogle fede Research Chemicals, min grænse er nok allerede blevet flyttet lidt i din retning, grundet denne samtale.

Og ja, der er sgu nok flere "almindelige stoffer" der er cuttet op med alverdens lort, end der er RC stoffer der er cuttet op med lort. Nu tænkte jeg mere på virkningen af stoffet, men du har en god pointe :mrgreen:

Jeg er selv en meget kræsen person som altid gennemtester og ofte renser mine stoffer før indtagelse, så derfor så jeg det ikke lige fra den vinkel. Men nej, de fleste mennesker køber bare lortet og indtager det, uden at stille spørgsmålstegn...

Desværre kan man så sige. Hvis alle gjorde det, ville kravene til de forskellige dealere stige, og produkterne ville generelt blive renere

Der skal lige pointeres, at jeg ikke er 'first mover' inden for RC, så jeg bygger mine erfaringer på andres.
Når jeg beslutter mig for at prøve et RC, stiller jeg nogle krav om, at stoffet skal ligne et kendt og afprøvet stof, og afvigelsen fra udgangspunktet ikke må være for stor. Andre RC, som går under kategorien 'fejlede lægemidler', sikrer jeg mig at grunden til at de blev trukket tilbage var 'uønskede hallucinationer', så som AMT. Jeg holder mig primært til tryptaminer og ergoliner, og holder mig langt fra stimulanser, benzoer, opiater som ofte kræver kontakter i det kriminelle miljø, og giver en rus som jeg ikke efterspørger.

Godt at høre, at du passer på dig selv og renser dine stoffer før indtagelse. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Har du ikke overvejet at det måske vil være bedre at fylde dit tomrum indeni med fx en sød kæreste? Tænker det egentlig i bund og grund er det du søger eftersom du bruger alkohol til at glemme problemerne og de psykedeliske stoffer til at fundere over dem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]