Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Godaften derude!

Et Ritalin/Concerta spørgsmål til de garvede, som jeg ikke har kunne læse mig til her på boardet (trods et super lækkert sticky-post om Ritalin).

Jeg har spist et par Concerta 54mg for et par måneder siden, i forbindelse med nogle lange eksamensnætter. Men idet det er Concerta depotpiller, så mærker jeg kun en lille forøgning af energi og koncentration.

Hvad ville jeg få ud af at knase dem, inden jeg synker dem? Øger jeg den euforiske virkning, ved at bryde depoteffekten og dermed få alle 54mg på e gang? Er der nogle her med erfaring? En kammerat og jeg kunne godt tænke os en lille suser, men jeg vil ikke bare kaste mig ud i det.

På forhånd tak!
Frorgan

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Er ikke ekspert på området, men de gange jeg har taget concerta, har jeg klippet dem midt over med en tang og så ned. Har mærket at virkningen kommer hurtigere og lidt kraftigere, men ikke meget mere end hvad der svarer til en kande kaffe, på 1 gang (for at sammenligne med noget).

Effekten vil komme hurtigere, da du bryder det lag der tager tid at nedbryge. Jeg har ikke knust dem da jeg ikke gider sluge pulver/fragmenter, samt det smager af lort.
Du vil ikke få hele effekten på 1 gang, men over kortere tid end via en hel pille.

PS: har ikke bemærket tydelige bivirkninger dagen derpå, andet end jeg er mere træt pga flere vågne timer. De sene timer efter 1-2 concerta(36mg) føles som de sene timer efter amf, men ikke så kraftigt. Uroen og søvnbesværet er at mærke, men ellers ikke så meget.

Mvh

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har hørt at det skulle være muligt at knuse de små "kugler" inde i, men det er vidst ikke så lækkert at sniffe med alle de rester der kommer med

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
MyggenStikStik skrev:
Har hørt at det skulle være muligt at knuse de små "kugler" inde i, men det er vidst ikke så lækkert at sniffe med alle de rester der kommer med

Har ikke bemærket kugler i dem jeg har prøvet. Er det ikke Ritalin der indeholder de små kugler?

Junior medlem
Brugeravatar

Tak skal i have! Jeg regner som udgangspunkt bare med at klippe lortet over én gang eller to, også sluge dem med et ordentligt glas vand :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Har også bare klippet dem i smadder med en saks eller tang før i tiden, samlet det i et stykke rullepapir, smidt det i kæften, og så afsted til festen :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]