Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 14:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er ny begynder og ønsker at gro cannabis da jeg er meget fascineret af plantens rus og dens medicinske effekt.
1) jeg har tænkt meget over gødning og om jeg kunne tage den billig udvej og købe det hos den lokale planteskole? kan det lade sig gøre?
2) jeg har købt led 270watt med uv-ir kan jeg bruge dem til at holde moderplanter altså 18/4? eller skal jeg ud og have specielt lys for dette?
3) er det vigtigt med den rette jord? altså jeg har købt ganske almindeligt muldjord til planter fra den nærmeste butik.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hanguk
1) Det kan du godt, men så skal du tage mange forholdsregler som f.eks NPK værdi og PH. Jeg foreslår at du køber gødning som er beregnet til det (det er som regel meget koncentreret så følg de skemaer der følger med) :-)
2) Jeg har ikke rigtig styr på Moderplanter...
3) Det vil jeg sige, ja. Jeg har haft mange problemer med mangel på næringsstoffer etc. ved brug af almindelig jord. Nu bruger jeg Biobizz jord, og blander selv leca, bark mm i.

Jeg er ikke den mest garvede grower, så der er nok andre som kan svare mere konkret på dine spørgsmål.
Held og lykke :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]