Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kvalme
Dedikeret medlem
Brugeravatar

God aften.

Er det muligt at minimere kvalmen ved dope-rygning?
-Har været stoppet i en periode, så nu sidder jeg og hygger mig med en kammerat og lidt dope.
Et glædeligt gensyn, dog også med en gruende usikkerhed i min retfærdiggørelse af mit indtag.

Normalt/tidligere, oplevede jeg at kvalmen aftog i takt med at tolerancen steg.
Dog tænkte jeg derfor om ikke der var en måde at undgå, eller i hvert fald mindske kvalmen.
Har intet spist i dag, på nær et par småkager..
Kvalmen fremkommer uanset om jeg har spist eller ej.
Jeg finder dog intet udbehag ved at knække mig på fuld mave, men smerten der kommer ved tom mave og galde vil jeg gerne forsøge at undgå.

:stupid: :tnx:

Titel: Re: Kvalme
Medlem

Ingefær

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ude for lands lov og ret
Te med honning og citron plejer at hjaelpe paa mig. :whogives:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
acdc skrev:
Ingefær

yes, det stads virker bare :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Phantastich!
De ingredienser har synergi, eller, det smager i hvert fald godt! :D

Tak.

Jeg vil med garanti brygge mig en kande næste gang.
-Er der nogle der har erfaringer med at krydre theen med pot?
Pot har jo synergi med stort set alle andre rusmidler, og dope inklusiv, men ja, det er vel, ret beset, forholdsvist simpelt at brygge.
Dog har jeg et par spørgsmål alligevel;
Hvis jeg anvender fløde vil fløde da skille grundet den lave Ph?
Vil hampefrøs olie kunne anvendes til ekstraktionen af THC? (Kan nemlig ikke rigtigt finde dets kemiske egenskaber på Wikipedia.)
Er jeg bedre tjent ved bare at krølle en fillihaphap i stedet?

Mvh.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis jeg skal have ingefær skal det somregel gå hurtigt, endten pga en sygdom der er ved at begynde, halsbetænsele eller andet i den stil som det virker godt på, eller hvis jeg har fået kvalme, dog kan ingefær nedsætte kvalmen så meget hos mig at den er ikke eksiterende, nogle gange skal man overveje om det ikke er bedre at kaste op (bare nogle gange). Men det kommer jo an på hvad du har intaget hehe. Jeg plejer at tage en knold, skære skralden af, skære 1 cm tykke skiver, putte 4-5 stykker eller mere alt efter hvor syg jeg føler mig, ned i en kop/glas, hæld vand der akurat lige er færdig med at koge ned over det, rør rundt, mas det evt lidt med en ske, ta de værste stykker ingefær op efter det har trukket en 5 minutters tid (du kan også spise dem) Ta en teskefuld honning og tilføj, mere hvis du har en sød tand. (i tilfælde af sygdom især hvis det er i lungerne, skaf højlandshonning eller kastaniehonning, eller anden der er kendt for at virke på sygdom) Nogle putter også lidt lemon i men ærlig talt synes jeg det får en meget mærkelig smag af det :D Jeg brugte nok bare for meget. Jeg ville ikke putte fløde i det nok pga smagen det ville give, men om det skilder ved jeg ikke. Så ville jeg nok bare lave mig en pot chai ved siden af ingefær bryggen, men det kan da sikkert godt lade sig gøre. Jeg ved ikke om potten booster ingefæren men jeg har ofte røget og drukket ingefær the samtidig. Iøvrigt kan den slags the også hjælpe imod sejt slim i hals og svægl - da det vist nok er slimopløsenede.

Der er så hvidt jeg ved intet THC i hampefrøs olie, da olien kommer fra hampe frø, og højst tænkeligt endda nok fra industrihamp planter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Apollo. skrev:

Der er så hvidt jeg ved intet THC i hampefrøs olie, da olien kommer fra hampe frø, og højst tænkeligt endda nok fra industrihamp planter.

Tak for de gode råd! :)

Det jeg mente var blot om man kan anvende olien som bindemiddel til at udvinde THC fra den pot man opvarmer deri :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Der er svjv THC i hampfrø såvel som industrihamp. Jeg mener at have læst det på en pakke med frø i. Koncentrationen er bare ekstremt lav, jeg tror det er svært at ekstrahere stoffet fra frøene.
Okay i teorien er der noget, men som du selv er inde på er det så minimalt at jeg vælger at omtale det som - ikke noget :D
Alf'n skrev:
Apollo. skrev:
Tak for de gode råd! :)

Intet problem ;)

Medlem
Brugeravatar

Hvad består din føde generelt af? Hvis det primært er uraffineret sukker er jeg sikker på, at det ikke bidrager positivt til dine gener. At man hellere ikke er dehydreret (læs: vand) er også vigtigt.
Hjælper det ikke, så ryg en mindre mængder pr hit ellers kan visse anti histaminer modvirke kvalme om f.eks håndkøbs præparatet Marzine kan gavne dig

I øvrigt har frisk luft altid virket godt for mig..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Grove salater, kål, grøntsager, rugbrød, mysli med mælk, frugt og vitaminer. =)
Tiltider også fisk og æg.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med;
Citat:
Hvis det primært er uraffineret sukker er jeg sikker på, at det ikke bidrager positivt til dine gener.
Er det dopen du mener?

Det er hovedsaligt kulhydrater jeg indtager, men det er polysakkarider, og uraffineret er det derfor også. Og drikker rigeligt med vand.

Dog undgik jeg ikke kvalmen, men jeg undgik at knække mig, lige ind til i morges da jeg stod op, har dog ikke benyttet mig af jeres råd endnu, men jeg knækkede mig ret mange gange på vej til studiet og på toilettet derinde :-/

Jeg har godt hørt folk omtale antihistamin præparater, alnok, men det har hovedsageligt været i forbindelsen med kløen.
Men jeg vil da overveje det, da jeg egentligt meget godt kan lide kløen :P

Jeg ryger i forvejen ikke så meget ad gangen, 1-2 vendinger, men det kan godt være at jeg skal øge mellemrummet. Men oftest er det først mod enden af de 250 mg opkastningen forekommer. Men jeg bør nok lytte yderlige til de signaler min krop forsøger at sende. Og egentligt bare ryge mindre. Og har da også en pæn portion tilbage + et rør, som jeg ikke rør før weekenden.

Medlem
Brugeravatar

Nej, bekymrede mig bare om du "levede" af junkfood og sødesager, siden du kun havde spist to småkager ;-)

Alnok virker ikke mod kvalme, men som du selv nævner kløen. For kvalme skal det være anti histaminer med sløve egenskaber, som cyclizin, diphenhydramin eller promethazin. Den kløestillende virkning kommer man dog ikke uden om, men kontra kvalme er kløe vel lettest at være foruden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jeg får kvalme, hvis jeg tager fx 40mg oxycontin på een gang, men hvis jeg tager fx 20mg og så venter lidt også redoserer oplever jeg det slet ikke - men er godt klar over, at du nok gerne vil ha et sus..=)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

z3n skrev:
Nej, bekymrede mig bare om du "levede" af junkfood og sødesager, siden du kun havde spist to småkager ;-)

Alnok virker ikke mod kvalme, men som du selv nævner kløen. For kvalme skal det være anti histaminer med sløve egenskaber, som cyclizin, diphenhydramin eller promethazin. Den kløestillende virkning kommer man dog ikke uden om, men kontra kvalme er kløe vel lettest at være foruden.

God(e) pointe(r).
Jeg tror jeg har en spiseforstyrrelse af en art, jeg går ofte et par dage hvor jeg ikke føler mig sulten, så jeg undlader at spise :hm:
Også hjælper det jo også hvis man ikke kan mærke det fordi man er påvirket af enten det ene eller andet :P

Jeg tror jeg hopper i fintex senere og kigger lidt på sagerne :)

Det er ikke så meget et "sus" jeg opsøger, men ja. :)

Dedikeret medlem

z3n skrev:

Heeey! 1.ste gen. antihistamin er ikk det bedste at forslå! -uden at fortælle om synergi-virkning osv..
ka se at benadryl bliver forslået i en tidligere tråd! viewtopic.php?f=4&t=48895&start=20 -jeg ved det ikk, imo er det egentligt bedst med kløe og kvalme! 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

STWOD skrev:
z3n skrev:

Heeey! 1.ste gen. antihistamin er ikk det bedste at forslå! -uden at fortælle om synergi-virkning osv..
ka se at benadryl bliver forslået i en tidligere tråd! viewtopic.php?f=4&t=48895&start=20 -jeg ved det ikk, imo er det egentligt bedst med kløe og kvalme! 8)

Det havde jeg faktisk helt glemt, men jeg er heller ikke så meget inde i det med opiater og ja antihistamin skulle vist være god til at tage både kløen og kvalmen, jeg mindes en ven der både tog antihistamin og ingefær samtidig når han skulle kokse lidt på opiater, han to ingefær på tabeletter da han ikke kunne fordrage smagen. Jeg har hørt at især promethazin/phenergan skulle booste effekten voldsomt, og at man derfor skulle passe rigtig meget på.

Alf'n ryger du hash til dagligt eller tager andet siden apetitten er røget ? Jeg kunne ikke forstille mig det var smart at tage ting der i forvejen kan stresse og irritere kroppen når man ikke har de byggesten man skal bruge, til at heale igen og sørge for at immunforsvaret er oppe og køre som det skal. Når du spiser mad sørger du så for at få sund mad ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Apollo
Læs mine tidligere indlæg i tråden :)

Men ja, ryger pot & tobak dagligt.
& spiser da også regelmæssigt, to dage ude mad er måske en overdrivelse, men havde intet spist i forgårs :-)
Jeg tror jeg holder mig til ingefæren, da jeg godt kan lide kløen!

"Rettelse"/tilføjelse;
I dag har jeg indtil videre spist to rundtenommer rugbrød med kippers, én appelsin og min daglige dosis multi livol med ginseng (3 tabletter).
I går åd jeg en skål råkost med hvidkål og gulerødder plus lidt "studentermix/abemad" og tre torske frækkeduller + 2 skiver rugbrød dertil (med smør) og min daglige dosis multi livol.

Vil da selv mene det er forholdsvist sund kost, jeg har det i hvert fald dejligt :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alf'n skrev:
Apollo
Læs mine tidligere indlæg i tråden :)

Men ja, ryger pot & tobak dagligt.
& spiser da også regelmæssigt, to dage ude mad er måske en overdrivelse, men havde intet spist i forgårs :-)
Jeg tror jeg holder mig til ingefæren, da jeg godt kan lide kløen!

"Rettelse"/tilføjelse;
I dag har jeg indtil videre spist to rundtenommer rugbrød med kippers, én appelsin og min daglige dosis multi livol med ginseng (3 tabletter).
I går åd jeg en skål råkost med hvidkål og gulerødder plus lidt "studentermix/abemad" og tre torske frækkeduller + 2 skiver rugbrød dertil (med smør) og min daglige dosis multi livol.

Vil da selv mene det er forholdsvist sund kost, jeg har det i hvert fald dejligt :-)

Det er en hel dag siden jeg har læst det nu, det husker jeg da ikke mere ;) Når cannabis misbruges har jeg oplevet selv at det godt kan sænke appetit gevaldigt.
Men det lyder da til du spiser sundt :P

Senest rettet af Mr.Pink 15 jan 2016 16:05, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha =D
Ja det jeg også godt bevidst over :-)
Dog spiser jeg for så vidt muligt før jeg tager noget, eller i hvertfald forbereder det så det er klart til fortæring :-)

Medlem
Brugeravatar

Sorry, my bad! I har fuldstændig ret. Man kan i hvertfald godt reducere sin opiat dosis med 40% ved stærke anti histaminer.
Hvis man er tilhænger af det body rush, som morfin og heroin giver, så bliver man også skuffet ved, at supplere med anti histaminer, da de imo fjernet det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]