Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 09:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey psychedelia.

Er der nogle af jer der ved, om det er muligt at gro en sativa dominant plante eller noget som skunk#1 i en boks med LED gro lys 180w, der måler 40 x 40 x 80 cm (høj)?

På forhånd tak.

Moderator
Brugeravatar

Det kan man godt, skunk#1 er ikke noget problem. Med sativa domineret er der flere strategier du kan tage i brug. Du kan starte den på 12/12, evt med en uge eller to på 18/6, derudover kan en lille potte sørge for mindre stræk, kortere nodeafstand og generelt mindre plante, desuden kan LST og HST tages i brug, for at holde planten nede. Overvej dog om det ikke er en god ide med et større telt så det bliver nemmere at placere kulfilter og udsugning inde i teltet.

Har forresten flyttet dit emne til gør det selv afdelingen.

Medlem

Tak for svaret.

Jeg er helt nybegynder på området, og har først stiftet mit første bekendtskab omkring hjemme groning for kort tid siden. Jeg er på udkig efter noget som virker så "sikkert" som overhovedet muligt, da jeg har dyr gående hjemme. Ikke at sige at det ikke er sikkert med et basisk telt med det hele, men jeg synes bare at ideen med en boks med LED lys virker end tand mere sikkert i forbindelse varmen. Eller er jeg helt forkert på den? :)

Jeg faldt over denne: [Forhandlerlink fjernet til LED growbox]

Vil det ikke være et nogenlunde fornuftigt valg til en nybegynder, som skal gro en smule for hyggens skyld?

Moderator
Brugeravatar

Tjah, LED skulle ikke blive så varmt at der er brandfare, men altid en god ide at have brandalarm i det rum man dyrker. Men om du dyrker i skab eller telt er ikke så væsentligt imo. Ud over at skabet givetvis er mere stabilt. Hvis ellers det er en fornuft LED så lyder det som et fornuftigt valg omend det nok kunne gøres billigere. Har fjernet forhandlerlink, det er imod reglerne.

Medlem

Ja prisen er lidt i den høje ende, men betaler gerne lidt ekstra for at kvaliteten af produktet spiller.

Men hvis man nu bruger LED belysning. Kan man så tage udgangspunkt i samme fremgangsmetode som med HID lamper mht. tid i de forskellige faser osv?

Moderator
Brugeravatar

Ja det fungere som andre lyskilder, man kan være lidt mere afslappet mht. afstanden fra plante til lampe, men ellers er der ikke den store forskel. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]