Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 13:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Site Webmaster
Brugeravatar

Billede
https://www.dr.dk/nyheder/indland/hash- ... nogensinde

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for den dejlige oplysning, DR.
Det var sku rart at høre.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Jeg tror mere forklaringen ligger i at hashproduktionen er gået fra landrace sorter, til at nyere europæiske (især hollandske) og amerikanske sorter i højere grad bruges, eller influere landrace sorterne. Nyere sorter har igennem de sidste 20-30 år været bundet op på at maksimere THC indhold, hvor man var mere ligeglad med indholdet af andre cannabinoider (det ændre sig lidt i disse år). Disse nye sorter har altså erstattet og påvirket de sorter man normalt lavede hash på, med et øget THC niveau til følge, ikke nødvendigvis bedre hash. Derudover har vidensdelingen via internettet selvfølgelig også gjort at andre metoder til optimering af udbyttet er blevet spredt og det f.eks. kan være mindre udbredt at bruge aske som gødning, eller at lade cannabissen ligge og tører udenfor i solen.
Jeg tror dog ikke på at det er fordi, at hash produktionen er rykket til europa/vesten i nævneværdig grad. Vestens sorter er derimod kommet til de hashproducerende lande. Det kan man så vælge at se som man vil, jeg tangere nok til at synes det er ærgerligt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg tror helt klart at internettet har haft en kæmpe indflydelse på bedre tjald, bare det at en normal person kan gå ind og læse sig til, hvordan man laver et semi-pro hjemmedyrk, har gjort enormt meget.
så engang et program, hvor de nævnte at man førhen sjældent fjernede han planter fra hun planter, hvilket i dag er rimelig basal viden

Medlem

http://newsroom.au.dk/nyheder/vis/artik ... ensinde-1/

Retskemi ved Aarhus Universitet har lavet målingerne - tjek evt. ovenstående link.
Måske spørger jeg dumt, men kunne det være relevant, hvis de målte hashen for fx bildæk og diverse?

Insane psychedelia user!

Sideshow Bob skrev:
Sjovt at der bliver brugt flere penge og mere tid på politiaktioner for at stoppe hashhandel, og at der samtidig er sådan en markant stigning i kvalitet. 8-13% THC i 2000-2011, og 28% i 2015. Det er ret vildt!

Det er blevet populært med stærkere varer netop pga den øgede politiinsats, da det fylder mindre og der er en højre fortjeneste pr g.
Straffen for et kg solgt ryger og et kg solgt standart er jeg ret sikker på er den samme, så profit optimering og sund fornuft ligger bag :)

Dedikeret medlem

Sideshow Bob skrev:
Sjovt at der bliver brugt flere penge og mere tid på politiaktioner for at stoppe hashhandel, og at der samtidig er sådan en markant stigning i kvalitet. 8-13% THC i 2000-2011, og 28% i 2015. Det er ret vildt!

der står dog også i artiklen at det er udvalgte hashprøver der testes.. [de tester sku nok ikk henna-hash, da det vil trække ned i deres skræmme-pis graf]

-yearh! gad vide hvor langt det hele ska strœkkes før de erkender at "deres" krig ikk fører til en skid.. total spild af folkets skatte-penge! :evil:
men hey om nogle år er der vel kun 110 procents thc-holdige plader fra de der farlige reefermadness-skunk-laboratorie-farme... :roll: hehe geezz
:mrgreen: go weekend psy! :peace:

Insane psychedelia user!

Sideshow Bob skrev:
Fso skrev:

Det er blevet populært med stærkere varer netop pga den øgede politiinsats, da det fylder mindre og der er en højre fortjeneste pr g.
Straffen for et kg solgt ryger og et kg solgt standart er jeg ret sikker på er den samme, så profit optimering og sund fornuft ligger bag :)

For at få højere fortjeneste pr. gram, så skal et gram vel koste mere end det tidligere gjorde? Jeg købte fx for 4-5 år siden noget hash, og det var nok med en THC% på omkring 10. Det blev solgt til 60 kr/g, hvilket er samme pris som en normal hash i dag koster her, og det er helt klart 2-3 gange bedre kvalitet :) Så på den måde tjener dealere vel ikke mere, eller har jeg misforstået?

Det jeg tænker er på den billige hash kaldet standart. Da jeg var ung var 80 procent af hashen standart med lav thc indhold.
Men straffen var den samme om man blev taget med standart eller ryger.
Hva den enkelte pusher tjener pr g handler om hvad indkøbsprisen er.
Det er min fornemmelse at denne er stagneret længe for ryger og måske endda faldet.
Udbud/efterspørgsel plus det er store organisationer som står for indsmugling, hvilket minimere udgifterne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg vil vædde min gokkesok på, at landsgennemsnittet ikke ligger i nærheden af 30% THC. Det er nok stadig nærmere 10%.

Insane psychedelia user!

Folkeskolen ligefrem du må være sikker :D
Når det er sagt så lyder det også som et usandsynligt højt gennemsnit.
Tyder på de kun tester den gode ryger.

Medlem

Halvgammel tråd, ja undskyld.

Selvom der kun står at det er hash der er testet, har vi jo ingen mulighed for at vide om de også har testet topskud.
Hvis man kender "dem" ret kunne det sagtens være at danskdyrket skunk/pot, af forskellig kvalitet, og importeret hash bare er blevet skåret over en kam.

Og som STWOD også er lidt inde på.. Hvad fanden er "udvalgte stikprøver" ? det siger ikke meget.

Jeg tror umiddelbart at man kunne finde mange fejlkilder i den statistik.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]