Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 20:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Som titlen pænt opsummerer, så har jeg i tankene at lave et lille stealth grow her over vinteren i form af et såkaldt PC-grow som på viste billede.

Jeg ville egentlig spørge, om der herinde var nogen, som havde noget erfaring med det, da der vidst er lidt blandede meninger rundt omkring på internettet, hvorvidt om det overhovedet kan betale sig.

Men planen var egentlig "bare" at købe et kabinet (nok en Tower PC, så cirka 50-50 cm høj), anskaffe mig CFL-pærer og fatninger, carbonfilter og så nøjes med de blæsere, der følger med pc'en.

Det ville nok også være smart med en måde at justere højden af pærene (eller poterne), så de kan flyttes tættere sammen eller fra hinanden, afhængig af deres størrelse under væksten

Men som sagt, ville lige høre fra erfarne, om det er noget værd at begive sig ud i

Billede

Moderator
Brugeravatar

Jeg har ikke selv erfaringer med at dyrke i en pc, men har beskæftiget mig en del med micro-dyrkning, og også stødt på det ret mange gange. Hvorvidt det kan betale sig, kommer vel an på hvad du vil have ud af det. Du bliver næppe selvforsynende, men det er stadig billigere end at købe på gadeplan, du bestemmer selv sorten, og det er en hyggelig hobby. I mit hovede kan det sagtens betale sig.
Jeg ville smide 2-4 36W PL-L rør i toppen af kabinettet, de kan være i de fleste medi towers, og PL-L er nok den mest effektive CFL type. Husk at du skal lysisolere kabinettet indefra, så der ikke kommer lys ind udefra, og så kabinettet ikke lyser ud når det er tændt.
Mht. Pc fans så levere almindelige kabinet kølere kun et ret svagt tryk, hvis du vil bruge aktivt kulfilter, så er det en god ide at finde en køler der kan levere et højt tryk. Ellers vil de have svært ved at suge luften igennem filteret og dermed også at flytte nok varm luft ud.
Mht. afstand så kan en underskål der fylder grundarealet, og nogle bøger til at stille under værer et hurtigt fiks
Sørg for at finde et kabinet der er til at tømme for indhold, så du kan bruge pladsen effektivt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]