Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 12:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 321  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

HuxleyLover skrev:
De blå mærker, som man også nogle gange ser på SN stokke, skulle angiveligt opstå pga. oxidation af psilocin og skulle dermed være én af indikatorene for, om en svamp er hallucinogen. Det er selvfølgelig ikke det eneste man skal gå ud fra når man identificerer, da der vidst også er mange ikke-hallucinogene og giftige svampe, som også får blå mærker.

Så det er enten dét, eller smølfe blod. :mrgreen:

Indigo rørhat bliver blå når man skære/trykker den.
Brunstokket rørhat bliver blå når man trykker den på lamel siden.

Godt nok spise svampe, men det ser flot ud.
Kan ikke lige komme på giftige svampe, dér gør det samme, men dem plukker jeg heller ikke.

Junior medlem

Hej alle sammen, jeg er ny herinde men ikke helt ny indenfor svampeverdenen. Jeg har idag, rimeligt sent været ude på nogen marker og har fundet noget jeg er i tvivl om, er ikke vant til at gå på jagt efter de små nøgenhætter, mest kun efter kantareller, parasolhatte og rørhatte, så vil derfor spørge jer til råds herinde. Tror der er to forskellige svampe for lamellerne er meget mørke på nogen og lyse brune på andre, er dog også meget i tvivl om formen efter at have set flere billeder. Synes heller ikke de blåner så meget, men har dog også passet godt på dem. Her er linket til billederne, håber det virker, kunne ikke finde guiden til Opload frem igen. http://imgur.com/a/hRKJU . Fortsæt god aften, krydser fingre for gode nyheder, men er dog også i tviv. Størrelsen på dem jeg holder virker også til at være lidt for store forresten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Stevieguy skrev:
Hej alle sammen, jeg er ny herinde men ikke helt ny indenfor svampeverdenen. Jeg har idag, rimeligt sent været ude på nogen marker og har fundet noget jeg er i tvivl om, er ikke vant til at gå på jagt efter de små nøgenhætter, mest kun efter kantareller, parasolhatte og rørhatte, så vil derfor spørge jer til råds herinde. Tror der er to forskellige svampe for lamellerne er meget mørke på nogen og lyse brune på andre, er dog også meget i tvivl om formen efter at have set flere billeder. Synes heller ikke de blåner så meget, men har dog også passet godt på dem. Her er linket til billederne, håber det virker, kunne ikke finde guiden til Opload frem igen. http://imgur.com/a/hRKJU . Fortsæt god aften, krydser fingre for gode nyheder, men er dog også i tviv. Størrelsen på dem jeg holder virker også til at være lidt for store forresten.

Du har helt ret. De er for store. Du må ud på marken igen.

Junior medlem

Philip Fry skrev:
Stevieguy skrev:

Du har helt ret. De er for store. Du må ud på marken igen.

Øv øv øv, yep det må jeg, har du nogen ide om hvilke svampe det er?

Junior medlem

Og hvornår tror du er sidste chance at finde noget?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er ikke så skarp på andre svampe. Høsletsvamp? Glanshat? Dont really know, men der er ikke psilocybin i dem, og jeg ville ikke spise dem for nydelsens skyld. Der slutter min interesse :)
Jeg vil tro, de kan findes indtil slutningen af november, måske starten af december, hvis vi er heldige med vejret.

Junior medlem

Så har jeg været ude for at samle. Fandt disse svampe lige ved golfbanen i dyrehaven. Er ret sikker på det er SN men vil gerne bide mig sikker inden jeg bider i dem.. hehe..

https://imageshack.us/i/p793Gt0jj
OBS skal lige siges at nr 1's hoved fremstår tykkere pga skyggen end det egentligt er

https://imageshack.us/i/p8cvifySj

På forhånd tak :rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jørgen skrev:
Så har jeg været ude for at samle. Fandt disse svampe lige ved golfbanen i dyrehaven. Er ret sikker på det er SN men vil gerne bide mig sikker inden jeg bider i dem.. hehe..

https://imageshack.us/i/p793Gt0jj
OBS skal lige siges at nr 1's hoved fremstår tykkere pga skyggen end det egentligt er

https://imageshack.us/i/p8cvifySj

På forhånd tak :rocking:

Det ligner ikke SN i mine øjne, men vil gerne have flere kyndige på banen.

Medlem
Brugeravatar

Enig i, at det er en lille smule svært at se, men det er ikke Spids Nøgenhat.

Op på hesten og ud i marken igen - inden det lige om lidt er for sent.

Vh Bobfirkant

...og i øvrigt kan der snart ikke være mere at komme efter i Dyrehaven med det rend af mennesker, der er derude. Find et fredeligt, afsidesliggende område med køer, heste eller får.

Junior medlem

så det kan slet ikke betale sig at tage i dyrehaven? giver snart op...
Vil virkelig gerne nå at prøve dem i år, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Medlem
Brugeravatar

Holdud - og Jer andre "SN-jomfuer" derude:

Hvis I bor i byen, så riv en dag ud af kalenderen, tag cyklen under armen og fis ud på landet. Smør hjemmefra en solid madpakke og supplér med en god specialøl. Jeg kan anbefale Gourmét Bryggeriets Bock. Den er både god til trøst, hvis I ikke finder noget og god til fejring, hvis I skulle finde guld! Tag hjemmefra desuden at studere et kort - evt. Google Earth - så I ikke tager et sted hen, hvor der er langt mellem de potentielle spots. Man kan på Google Maps/Earth ret let skelne marker med plovfurer (no go!) fra græsmarker og overdrev, som er det, vi leder efter.

Vælg en dag med tørvejr og let blæst - og helst uden at solen skinner fra en skyfri himmel. Under sådanne forhold vil de kære små svampe stå lysende klart på markerne, og man kan (hvis græsset ikke er for højt) se dem fra relativt lang afstand. Jeg har i år to gange helt tilfældigt spottet store SN-forekomster på marker, jeg helt tilfældigt er kørt forbi på vej hjem fra arbejde! Ok, jeg bor osse i Jylland, så der er mange marker og få mennesker til at forstyrre :-)

Hvis I finder svampe på marken, så er der gode chancer for også at finde SN. Er der IKKE spor efter svampe, så op på cyklen igen og videre til næste mark! Ingen grund til at spilde tid på en "død" mark!

Hav tålmodighed - det tager TID!!! ...og lad nu være med at komme hjem med tasken fyldt med glanshatte. Gør Jer selv en tjeneste at printe en stak gode billeder af SN eller brug billedsøge-funktioner via Jeres telefoner, så I kan få Jeres fund bekræftet, inden I spilder Jeres tid med at rykke den halve mark op.

Jeg har været afsted efter ovenstående model 4-5 gange denne sæson, og jeg er kommet hjem med svampe HVER gang - og jeg har fundet nye, gode spots på samtlige af mine ture i år (jeg tror så osse, at Silkeborg og omegn må være et af de bedste steder i Danmark at lede efter SN med de mængder, der er her i området).

God jagt - og husk øllerne!

Insane psychedelia user!

Mr. Gone skrev:
Holdud skrev:
så det kan slet ikke betale sig at tage i dyrehaven? giver snart op...
Vil virkelig gerne nå at prøve dem i år, og ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Du skal vel bare ud på landet og finde nogle marker.

Til næste år så brug et par dage før sæsonen hvor du tager ud og kigger efter gode steder.

Før i tiden plottede jeg potentielle marker ind på gps i løbet af året for så at tjekke op på dem i sæsonen.

Junior medlem

Er der her SN?
http://imgur.com/TfAN5jS
http://imgur.com/TfAN5jS

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DenAndel skrev:

Nej- det er nok glanshatte.

Junior medlem

Psykofreak skrev:
DenAndel skrev:

Nej- det er nok glanshatte.

Mange tak for hjælpen!

Junior medlem

Hey venner! Tror sgu vi er ved at være halv skrappe til det! ;) haha nu håber sgu alle er SN! der var kun 5-6 svipsere som var glanshatte eller sådan noget, Men tror i ikke, at alle dem på billederne her er SN? Godt nok meget små og kun 3,8g i frisk tilstand haha.. vi må ud igen! har nu 0,6-7 i alt når de tørrer hehe.. vi er snart ved og være der henne af!

og har tilmed fundet et okay spot! det perfekt :P

Håber i kan hjælpe !

Everhigh

Stay high

Billede
Billede
Billede
Billede

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

SN eller ej?

Jeg fandt disse, men kan ikke afgøre om det er eller ej????

Kan nogen venligst hjælpe mig?

Billede

Stodder
Brugeravatar

^ Det er ikke SN. Desværre.

Medlem
Brugeravatar

Vi har været ude paa jagt igaar, og fandt en god del af dem her, men vi er ikke 100% sikre paa at det er spids nøgenhat :) Vi syntes de ligner rigtig meget, men vi ved ogsaa at der er en masse falske nøgenhatte derude, saa hellere være sikker inden vi gufler dem i os og bliver skuffede eller faar for mange.

De tre der er billeder af, alle de andre ser saadan ud.

http://imgur.com/a/a7qed

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror ikke nogen af dem der er de rigtige, Rhiz.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]