Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Er der nogen der kender til at der er mere sandsynligt at finde SN i steder der vender væk mod solen - altso i skyggen er solen ?

Var ude at lede igår - Fandt omkring 25 et sted hvor vi før har fundet op mod 500 stk på ikke mere end 30-60min.

Kan ikke helt forstå der ikke var flere - Vil prøve samme sted idag - Håber der noget i det mange sige om at de vokser ud af jorden i løbet af 24-48 t.

Men er det sådan at de virkelige vokse så hurtigt - er der så nogen der har en ide om hvor hurtig de forsvinder igen - Vil gå ud fra om vi kalder det at blomstre i løbet af 24-48 t at de muligvis blomster op til flere gange per sæson ?

Medlem
Brugeravatar

...

Senest rettet af bobfirkant 17 sep 2015 08:03, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det er på ingen måde spids nøgenhat.
Mht. til dit "overmoden" spørgsmål er det vidst diskuteret vidt og bredt, og jeg tror som sådan ikke det har noget at sige, med mindre svampe er helt rådnet væk.

Junior medlem

Er lidt i tvivl
http://imgur.com/a/4UhHS

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
@bobfirkant:
Jeg synes det ligner en SN med de tydelige lameller man kan se igennem hatten og den gummi-lignende spids på toppen.
Jeg havde beholdt den.
Den nederste svamp har gjort sit arbejde. Den voksede op og smed sine sporer. Nu er den så småt ved at dø, men den er stadig god.
Man siger at svampe er mest potente lige inden de smider deres sporer. Når sporerne er smidt, så vokser svampen i størrelse, men psilocybin-indholdet forbliver det samme. Så der er mere kød at spise, men mængden psilocybin er uændret.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Senest rettet af Pestilence 16 sep 2015 15:53, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

AndyBandy skrev:

Det kan jeg sgu godt forstå. :)
Det ligner SN på en prik, men farven ser spøjs ud.
Jeg tror det er SN, men jeg er ikke sikker. Jeg hælder dog mest til at det er SN.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

@Buzzhat
Ok ærgerligt, men tak for hjælpen :D

Medlem
Brugeravatar

Lige en update i forhold til mit spm. tidligere i dag (et par svar oppe) angående den "overmodne" svamp, som jeg ikke var sikker på. Alt, hvad jeg fandt, har nu ligget og tørret et par timer, og sådan ser den ud ved siden af et eksemplar, jeg er 100% sikker på er SN. De har begge den samme gyldenbrune farve, og jeg bør vel nu ikke være i tvivl om, at det er SN...?

Billede

Beklager alle mine posts - men jeg vil fandme så nødig have mine trips forurenet af tvivl i 11. time - håber, I forstår :-)

Bobfirkant

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
AndyBandy skrev:

Jeg er rimelig sikker på, det er albino spids nøgenhat :)

Junior medlem

Bliver de fundet I Jylland eller Sjælland....??? at nævne et findested ville være fedt fordi åbenbart er sæsonen 3 uger forsinket her på djævle-øen. Har kigget på alle mine sædvanlige marker, og der er nul og nix lige nu... :(

Medlem
Brugeravatar

Hej APKUSH.

Der er åbenbart en markant forskydning i sæson-start i øst i forhold til vest. Jeg har høstet 200-250 stykker spredt på 4 plots i det midtjyske. Den første tog jeg for 3 uger siden, og så er det bare gået støt og roligt fremad siden.

Jeg krydser fingre for, at I også snart får lidt held i sprøjten!

Vh Bobfirkant

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

bobfirkant skrev:
Lige en update i forhold til mit spm. tidligere i dag (et par svar oppe) angående den "overmodne" svamp, som jeg ikke var sikker på. Alt, hvad jeg fandt, har nu ligget og tørret et par timer, og sådan ser den ud ved siden af et eksemplar, jeg er 100% sikker på er SN. De har begge den samme gyldenbrune farve, og jeg bør vel nu ikke være i tvivl om, at det er SN...?

Billede

Beklager alle mine posts - men jeg vil fandme så nødig have mine trips forurenet af tvivl i 11. time - håber, I forstår :-)

Bobfirkant

Jeg havde beholdt den. Det billede du postede før var, i mine øjne, en Spids Nøgenhat.
Du skal ikke være nervøs for narrehattene, der er ikke nogen af dem der er farlige at spise.

Du skal bare skrive, hellere spørge en gang for meget end en gang for lidt. :)

йети skrev:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Så var jeg lige ude og kigge i dag med kæresten, og vi fandt 8 stk. Dog er de meget små, og det var de eneste vi fandt på 2 marker, og vi ledte i 1½-2 timer.
jeg går ud fra at de ikke er så glade for at vokse på marker der virkelig sumper i vand, er dette korrekt, og skal vi i så fald finde et andet spot hvor der er knapt så meget væske?

Vi fandt disse:

http://imgur.com/xVKHJlM
http://imgur.com/jjt9xYV

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Senest rettet af Narkopolo 17 sep 2015 15:29, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

noget fundet på fyn inu??

Medlem
Brugeravatar

http://tinypic.com/r/jza1co/8

http://tinypic.com/r/2vn02m9/8

http://tinypic.com/r/lbqll/8

http://tinypic.com/r/n1xk47/8

Fandt fisse på en åben ko fold, de stod lige oven i hinanden, de har knoppen, de dog lidt mørke syntes jeg, de ligner SN på nogle punkter men ikke på andre

Hvad siger i?

Medlem
Brugeravatar

Lige et par mere

http://tinypic.com/r/r0bnrs/8

http://tinypic.com/r/j6mn0i/8

Junior medlem

Forkert stilkfarve, så det er ikke SN.

Jeg har været ude forskellige steder i Nordjylland, og de første par gange var der for tørt (eller også har jeg været for ivrig). Men i dag, havde jeg lidt held med mig. Jeg fandt et par stykker, men der var langt mellem dem og det virker generelt ikke til, at det vrimler med småsvampe, selvom det har regnet meget. Jeg tror dog, at det er lidt tidligt endnu. Jeg har ikke trippet på svampe i 10 år og håber, at jeg kan finde mig et par trip inden sæsonen er slut.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Desværre Gizzar. SN har først og fremmest aldrig så mørk en stok.

Hvis du mangler en verificeret mark med sn, kan du evt kigge på dette kort og se, om der skulle være nogen i nærheden af dig. Zoom ind på kortet for at præcisere lokaliteten.

http://www.svampe.dk/soeg/rapportside.php?DKIndex=19342

Det er en god ide at studere svampens udseende inden, du tager på jagt. Analyser stok, lameller og hat hver for sig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Bob firkant - dem du har billeder af på papiret er SN. Men den du holder i hånden på det andet billed er ikke sn.

Junior medlem

Nu læste jeg lige på linket, at de forekommer oftere på græsplæner og mark end eng og græssede områder. Er der hold i dette? Jeg har primært kigget på steder, hvor der går dyr. Men jeg synes egentlig ofte, at det lidt uoverskueligt med nysgerrige dyr og deres lort. Er der generelt flere svampe på gamle fodboldbaner og lign. end komarker osv.?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]