Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først og fremmest, her er et link til en tråd som jeg selv har lavet viewtopic.php?f=4&t=49972&hilit=meget+d%C3%A5rlig+oplevelse

får omkring 2-3 måneder siden, havde jeg et trip på x, hvilket har ført til at jeg mistænker jeg har "Hppd", dog ved jeg det ikke helt, eller evt er jeg blevet psykotisk?

Mit problem er, at efter den nat hvor det hele skete, har jeg ikke haft det som jeg plejer, jeg har "sorte fluer" når jeg kigger mod himlen, og engang i mellem synes jeg også der kommer små lys glimt og små utydlige sorte pletter, jeg har så efter følgene været ved øjen læge og få tjekket mine øjne, og de fejler ikke noget har jeg fået at vide, har fået "topkarakter" ved øjenløgen...

Det er går mig mest på er at jeg synes ikke at jeg kan "hvile i mig selv" som jeg plejer, når jeg snakker med folk, folk som er tæt på mig, synes jeg at det virker mærkeligt, som om at der er noget galt, en mærkelig følelse. nogle gange virker det uvirkeligt. sådan som jeg beskriver det har jeg haft det vær evig eneste dag, og det går mig virkelig på. jeg kan slet ikke få tanken væk: " at der er noget galt med mig", tingene er ikke som de plejer at være..

udover det, har jeg også det som om at når jeg er alene og evt sidder ved computeren, at der står nogen bag mig. det gør der selvfølgelig jo ikke, men det føles sådan.. faktisk meget ubehageligt..

og så den sidste ting som jeg oplever en gang i mellem, når jeg går i seng, og selvfølgelig ligger ned, så bliver jeg lige pludselig svimmel, mine øjne de "flakker" på en måde, "bevæger sig fra side til side". altså ikke helt vildt, men lidt. og når jeg så tænder lyset og sætter mig op forsvinder det lidt efter..

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg skal op til en svendeprøve om 1½ måned, og jeg vil virkelig gerne kunne være klar i hovdet... burde jeg gå til lægen?, vil det komme til at have indflydelse på min fremtid hvis jeg fortæller lægen hvad der er sket? fordi jeg har i planerne at vil arbejde offshore.. hvad tænker i at der er galt med mig?. jeg har en forestilling om at jeg nogle gange tænker lidt for meget over tingene som nager mig, hvilket gør det slemmere..

jeg synes det hele er blevet lidt bedre generalt, men stadig føles alt ikke som det plejer... hmmm????

Dedikeret medlem

De ting du ser er helt normale. Normalt bliver de bare filtreret fra, inden informationen fra dit øje når din bevisthed. Når man går og er lidt bekymret og "mærker efter", er det så vidt jeg ved en ret typisk ting at blive bekymret over.

De "sorte fluer" bevæger sig i et lidt underligt cirkulært mønster ikke? I så fald er det blodlegmer i øjets kapillærer. Små diffuse pletter er nærmere 'floaters' og enlige celler. Alt sammen en del af naturlig biologi.

Lysende pletter kunne komme fra spænding i området omkring øjet og dets muskler. Det kommer måske lidt af den nervøsitet / angst som du beskriver

Men der er da klart noget "galt" med dig, du har haft et trip og måske fået en lidt ændret perception. Der er bare ikke noget fysisk forandret. Jo hurtigere du indser det, og lader være med at prøve at "føles som det plejer", vil du få det bedre. Når du ikke prøver at få det "normalt", vil det begynde at føles normalt.

Junior medlem

Jo de "sorte fluer" er mest i den øverste del at mit syn, når øje bevæger sig, kommer det "flydende " med en lille forsinkelse., bare generalt er de ting her noget som jeg er kommet til at ligge meget mærke til, efter alt det der er stået på...

Mit problem er bare at jeg synes ikke at kunne få tankerne væk fra at " det virker forkert" når jeg snakker med folk. Har prøvet i små 2 måneder nu, men som sagt er det blevet bedre, jeg er bare i tvivl om det over hovdet kommer til at gå væk, da jeg bruger utrolig meget energi på at tænke over det.. og så det med at jeg har en følelse af at der står en bag ved mig når jeg som sagt sidder ved computeren, det kan også ske andre steder, men så igen, jeg har lagt mærke til at jo mere jeg tænker over der, jo slemmere bliver det, i enkelte perioder hvor jeg er optaget af noget forsvinder tankerne, men så i det samme jeg stopper, kommer det med det samme igen... jeg ved sku ik om det bare er mig der tænker for meget over det, eller hvad der er galt mit mig efter de oplevelser jeg har haft siden den aften med ecstasy og tjald...
er sku i tvivl om jeg burde ligge et visit ved lægen og give ham hele forklaringen.
ifølge nettet kunne mine symptomer også tyde på at jeg er psykotisk??

Medlem
Brugeravatar

Hej der. Jeg kan forstå på dig at du bruge utroligt meget energi på at tænke over det. Når du indstiller dig selv på at "der er noget galt". Så vil du automatisk kigge efter ting der bekræfter din teori. "de sorte fluer" er som Randomname siger intet at være bange for. Du har bare aldrig været bevidst om det. Jeg kan selv huske hvordan jeg fik det, dengang jeg blev bevidst om det.

For mig lyder det som at du er paranoid og har noget angst. Engang hvor jeg røg fed fast, der havde jeg paranoia følte mig forfulgt på vej hjem, og var bange for mærke. Røgen gav mig også social angst, jeg vidste ikke hvordan jeg skulle opfører mig over for andre, fik svedige håndflader. Det var slemmest da jeg også tit tog MDMA. Min paranoir forsvandt den ene dag fra den anden efter et svampetrip. Den der combi af hash(som jeg ikke har godt af) og MDMA havde en masse ulemper. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er?

Hvis jeg var dig så ville jeg stoppe med at prøve at finde ud af om der er noget galt med dig. Det tror jeg ærlig talt ikke. :) Det der med at sidde og google det hjælper dig ikke, og lige pludselig så tror du at der er det ene og det andet. Tag det med ro :)

Dedikeret medlem

Du behøver ikke at undre dig over, hvorvidt det bare er noget du tænker. Det er det. Alt hvad du skriver underbygger det. Du er overhovedet ikke psykotisk på nogen måde. Det du beskriver er absolut noget angst / nervøsitet. Det kræver tid, et andet fokus og overskud at komme over. Men det er muligt.

Hvis du går til lægen, ender du garanteret med et-eller-andet medikament der måske fjerner dine symptomer. Men det løser ikke noget problem. For mig at se er det den lette vej til en kunstig løsning på et ellers helt naturligt problem.

Junior medlem

Mr planter: jeg er 21 år,.det med at ryge og tage mdma på samme tid, var jo det jeg gjorde, hvilket har resulteret i det her, men det skal så siges, inden jeg begyndte på at tage mdma/ ecstasy, der havde jeg jo røget fast i lige knap 5 år vær dag, uden nogen problemer, overhovedet. Men jeg valgte så at stoppe fra den ene dag til den anden, en af mine makkers teorier er at, den aften hvor vi gav den gas, har det simpelt hen bare lige slået "klik" oppe i jernen på mig, fordi jeg valgte at ryge med samtidig hvor jeg var blæst.

Men det er nok som i alle pejer på, mig selv som gør det slemmere når jeg tænker over tingene. Det er bare svært at lade være.. tusind tak for jeres svar ind til videre, kan godt lide lige ar høre andres folk synspunkter og meninger :-)

Junior medlem

Det skal lige nævnes på de tidspunkter hvor det startede med mdma/ x , hvor jeg stadig røg fast, der kunne jeg sagtens ryge bong og være blæst, det "forstærkede" jo bare effekten, som de fleste nok kender til.
Den aften hvor det slog "klik", var det bare en joint jeg røg med på.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Jeg var, der hvor du er nu for et halvt år siden.. Du er ikke skør, du er angst. :)
Mht. HPPD, er det ikke noget en øjenlæge kan måle desværre.

Junior medlem

Har du haft det på samme måde pladerstjerne? Hvor lang tid tog der før dit forsvandt? Skulle du bruge medicin?...

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Ja, jeg har haft det på samme måde. Den 'underlige' følelse du beskriver i samværet med andre, og mit syn var også helt mærkeligt på et tidspunkt. Det resulterede i angstanfald og kulminerede i en depression, hvorefter jeg tog kontakt til lægen. Jeg arbejdede med min angst i samspil med en psykolog over en periode på 3-4 måneder, og nu er jeg mere eller mindre 'tilbage til normal' - eller det vil sige, jeg har lært at arbejde med de underlige følelser, accepterer dem og ikke være bange for dem. HPPD'en mildnede af sig selv ved at afholde mig fra stoffer.

Jeg synes du skal se tiden lidt an, og hvis det ikke bliver bedre så søge prof. hjælp. Er dog ikke sikker på, at du kan få tilskud til psyk, hvis din angst er forårsaget af stoffer.

PS Sig nej til medicinsk behandling / zombiepiller. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]