Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej fellow growers!

Jeg sad og røg med nogle venner for et par uger siden og overvejede et guerilla grow, uden større overvejelse endte selvfølgelig med at bestille 10 Lowryder original og 6 Lowryder 2 frø, og så var projektet i gang..
Derfor er vi nu endt i en situation hvor vi er lidt i tvivl om fremgangsmåden fra nuværende tidspunkt.
Her er hvad vi har gjort indtil nu:

Vi har forspiret frøene i fugtigt toiletpapir og plantet dem i små potter som står i en afskærmet kasse med lys fra et lysstofrør med en cyklus på 18 timers lys i døgnet (indendørs).
Der er brugt almindeligt så -og prikle jord fra en forhandler og tilsat en smule kalk for at få pH-værdien til ca. 6.5-7.

Nu har de været i gang i lidt over en uge, og de ser således ud:

Billede

Det primære spørgsmål på nuværende tidspunkt er egentlig omkring omplanting og hvornår vi skal rykke udenfor?

1. Skal vi starte omplantningen indendørs, give dem lidt ro og derefter rykke udenfor i de nye større potter?
2. Hvor store potter skal bruges?
3. Skal de langsomt tilvænnes det udendørs klima, eller kan de klare sig hvis man bare flytter dem udenfor i et go?
4. Hvor længe skal der normalt gå fra plantning til vi omplanter/flytter? Er der evt. nogle tegn på planten om at de skal til at flyttes?
5. Hvornår skal vi begynde at tilføre gødning? Vi har i øjeblikket købt en gødning med NPK værdierne 7-1-5 til det tidligere stadie, men forventer at skifte til en anden senere i forløbet?
6. Hvordan skal klimaet udenfor være før de kan overleve at stå udenfor?

Lidt om vores foreløbige plan:

• Efter 2-3 uger flytter vi planterne over i større potter og evt. begynder gødning.
• Vi fortsætter herefter planterne indendørs lidt endnu, for at give dem ro efter omplantning.
• Flytter potterne udenfor – de bliver ikke omplantet direkte i jorden på vores grow – vi forventer at lade dem stå i potter.
• Potterne bliver beskyttet med hønsenet – er det nødvendigt købe andet til at bekæmpe insekter eller andre dyr?

På forhånd tak! :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Velkommen til beepbeep

1) Det kommer an på om du har plads. Dine stiklinger strækker sig i forvejen lidt rigeligt, så afstand til lyset er nok vigtigere end pottestørrelse lige nu.
2) Mellem 3 liters potter og 10 liters murerspande med et hul i bunden.
3) Ja, det er en god idé. Solen kan godt svede indendørs planter af, så start med at stille dem hvor der ikke er direkte sol.
4) Faktisk er det en fordel at omplante autoer som ganske små. Husk at de har en forudbestemt levetid, og bruger de den på at være gået i stå med at vokse pga. for lille potte, så er den bare spildt.
5) Når de har 4-5 bladsæt begynder du på halv dosis de første par gange. Reagerer de positivt, så kan du gå op til normal dosis.
6) Helst ikke for koldt om natten. Det kan få dem til at stoppe med at vokse et stykke tid. Og så ikke før meget sollys for de har været ude en uges tid.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Hej Bubber,

Tak for svaret - jeg læste dit svar for et par uger siden, men jeg har åbenbart i min tåger glemt at trykke udfør efter jeg havde skrevet :P

Lige angående dit svar:
1) Du mener at der skal mindre afstand til lyset, ik?

Jeg har her et billede af vores største plante - er den ved at være klar til plantning udenfor, eller hvad mener du?

Billede

Endnu en gang, tak for hjælpen :)

Junior medlem

Hej igen,

Vi tog chancen og har flyttet udenfor, men de ser ærlig talt ud til at have det ret skidt.. Er dette unormalt umiddelbart efter flytning?

Den værste ser sådan her ud lige pt. (beklager billedet - mit kamera fungerer ikke så godt i mørke).. der er kommet nogle "døde" spots rundt omkring på nogle af bladene.. :(

Billede

Håber der har nogle gode råd til at redde vores små planter :)

Moderator
Brugeravatar

Svært at se, men det kunne godt ligne overgødning. Har i påbegyndt at gøde? If so, så vent, den nye jord har godt med næring til de næste par uger.

Junior medlem

Bismann skrev:
Svært at se, men det kunne godt ligne overgødning. Har i påbegyndt at gøde? If so, så vent, den nye jord har godt med næring til de næste par uger.

Vi er ikke begyndt at gøde endnu, det havde ellers været et dejlig nemt fix.. tak for input anyways :)

Junior medlem

Her kommer lige lidt flere billeder.. situationen bliver ikke ligefrem bedre, så håber nogle har idéer.. Vi har læst os frem til at det enten kan være mangel af zink (at ligge galvaniserede søm i jorden kunne hjælpe - eller gødning) eller at det er forårsaget af chokket fra flytningen - nogen der kan af/bekræfte dette?

Billede
Billede
Billede
Billede

På forhånd tak!

Moderator
Brugeravatar

På de nye billeder ligner det imo. mest magnesium mangel og overvanding.

Junior medlem

Bismann skrev:
På de nye billeder ligner det imo. mest magnesium mangel og overvanding.

Tak - vi giver det et forsøg med magnesium. mht. til overvanding ved jeg ikke lige hvad vi gør, regnen må gerne stoppe nu! :)

Junior medlem

Vi takker for det seneste råd, det hjalp meget fik vores planter i gang.. Nu er vi så rendt ind i lidt forskellige problemer igen og håber i kan hjælpe
vi har haft en del snegle som vi har bekæmpet ved at stille øl ud til dem.. Det virker til at fungere ret godt, men problemerne ser dog ikke ud til kun at have med spiste blade at gøre :(

1. (Samme plante som nr. 2)
Er det mørke på de små blade normalt, og hvad får de store blade til at gå ud?
Billede

2.
Billede

3.
Vi har denne, som har været super langsom igennem hele forløbet, og ikke er blevet specielt store - er det noget vi kan gøre her?
Billede

4.
Der er et par planter de visner på denne her måde - nogle idéer?
Billede

5.
Billede

6.
Help?!
Billede

7.
Billede

Håber i kan hjælpe.. på forhånd tak! :)

Moderator
Brugeravatar

De ser sådan ud fordi de er næsten færdige. Der har været noget tidligere i deres vækst, der har gjort at de ikke er blevet større, og det gør de heller ikke, kun lidt mere modne. Giv dem en uge eller to og høst dem.

Junior medlem

Bubber skrev:
De ser sådan ud fordi de er næsten færdige. Der har været noget tidligere i deres vækst, der har gjort at de ikke er blevet større, og det gør de heller ikke, kun lidt mere modne. Giv dem en uge eller to og høst dem.

Tak for dit svar.. Jeg går ud fra du mener dette er årsagen ved de planter med de store blade der går ud / halvbrune små blade.. Har du et bud på de andre? Det ser nemlig ikke rigtig ud til at det er det samme der går galt..?

Mht. til dem du mener er færdige.. Det kan ikke være forårsaget af mangel på gødning, forkert pH eller lign. ? Evt. også det varme vejr med stærk sol?

Moderator
Brugeravatar

De ser allesammen sådan ud fordi de snart er færdige. Og ja, netop mangel på næring, for meget vand eller andre ting har gjort de har levet under sub-optimale forhold. Lowrydere har en utrolig vilje til at få det bedste ud af livet og sætte frø under alle omstændigheder og hvis de ikke trives, så bliver de bare mindre, men de blomster stadig færdigt. Det er altså meget vigtigt at de trives det første stykke tid, fordi de ikke som "almindelige" hampplanter har mulighed for at indhente det senere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]