Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psyche. Jeg har lige fået sat en hps lampe op i mit "groskab" mit groskab er billigt, grimt og møg amatør agtigt lavet. Men spørgsmålet ligge i.

1: min hps pære er ca en meter fra planterne. Er det udemærket? Eller skal den tættere på eller længere væk?

2: mit grorum har ikke reflekterende beklædning, samt skabs døren er åbent for det meste. Betyder det noget, udover det endelige udbytte? :)

Moderator
Brugeravatar

1: En tommelfingerregel siger at afstanden skal være 1 cm per 10W, så omkring 25 cm for en 250W HPS. Det kan dog godt være en god ide med lidt mere afstand i starten hvor planterne er mere udsatte for udtørring og varmestress, men en meter er for meget.

2: Hvis skabet er hvidt er det fint nok, men at du har døren åben, gør at du så må mørklægge det rum skabet står i, i mørke perioderne, medmindre du bruger autoblomstrene sorter og har pæren tændt døgnet rundt.

Har du sørget for udsugning, samt luftcirkulation inde i skabet?

Junior medlem

Jeg har sørget for luft cirkulation. udsugning har jeg ikke, men "blæseren" står lidt uden for skabet, så den puster frisk luft ind :).

Moderator
Brugeravatar

Det er ikke så ideel en opsætning, og du har ikke mulighed for at rense luften på den måde. Det kommer til at lugte af skunk især i blomstringen, men nok også i løbet af vegetationsperioden. Vær især opmærksom på det, hvis ikke du bor isoleret uden på landet. I en almindelig lejlighed er det et nogo ikke at have aktivt kulfilter imo., man beder næsten om at få besøg af ordensmagten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]