Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 23:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia!

Som min første post på dette fantastiske forum, har jeg nogle spørgsmål omkring Lattergas. Jeg er forholdsvis ny til det, og har taget det et par gange efterhånden.

2. Den metode jeg har brugt de gange jeg har suget, er "ballon" metoden, hvor en ballon er fyldt om med 1 kapsel, hvor jeg så efterfølgende har suget og pustet direkte ind i ballonen indtil den er tom hvor jeg ikke fjerner munden fra ballonen (cirka 10 sekunder). Er denne metode god til at få en kort rus? Leder ikke efter at være skæv i super lang tid, bare nogle 30 sekunder efter. Og er dette "farligt", da jeg har hørt at ens lunge kan kollapse og man kan få iltmangel osv.?

Håber i kan svare mig på mine spørgsmål :D

Mvh.

Senest rettet af EmilFleisch 15 feb 2015 22:48, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Hejsa og velkommen til du!
:idea: læs lige regelsættet inden du poster.. bla stk 1 i dette tilfœlde :-)

:arrow: viewtopic.php?f=75&t=48337

Pz :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
1. Det er er dyrt sted at købe!
2. Læs regelsættet INGEN forhandlerlinks!
3. Velkommen til.

Til dit spørgsmål - en siphon er helt klart at vælge! Nej det er ikke farligt, så længe du trækker lidt rent luft en gang imellem. Jeg kan sagtens suge 20-30 kapsler i træk hvor jeg kun trækker luft imens jeg "lader" - om du kan ved jeg ikke? Men tag det stille og roligt og sug med måde så sker der intet! Suger du rigtig mange over kort/lang lang tid risikere du b12 vitamin mangel. Men til det du beskriver skal du ikke bekymre dig. Go tur =)

Bl0d

Junior medlem

Hov, det havde jeg ikke set, det er dog rettet nu! Og tak for svaret :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Så længe du sørger for at trække luft mellem hver patron, er det ikke farligt. Jeg ville foreslå dig at inhallere så meget du kan af en ballon, og puste ud når du ikke kan holde det inde mere. Lad være med at puste ind og ud af ballonen (det kan nogen finde på; jeg synes det er dumt). Der er ikke ilt i patronerne, så selv om dine lunger bliver fyldt med gas, skal du stadig have ilt en gang imellem.
Den med kollapsede lunger, lyder enten som en røverhistorie eller som en, der har suget for mange patroner i træk uden at trække ilt overhovedet. Det er selvsagt idiotisk, for kroppen skal jo have ilt. Og til slut, lad være med at tage for mange på en aften, så skal du nok klare dig.

Junior medlem
Brugeravatar

Efter min mening er en såkaldt "cracker" helt klart at foretrække frem for en siphon.
Pas desuden på når du fylder gassen i ballonerne. Gassen er ekstremt kold og flere jeg kender har fået forfrysninger. Bruger af den grund altid handsker når jeg fylder ballonen :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg kan bedst li' at bruge siphon. Jeg finder det nemmere at regulere hvor meget og hvor hurtigt man vil suge patronen. Med en ballon føler jeg det bliver presset ned i lungerne på mig og jeg kan faktisk ikke tømme en patron i ét hug hvis jeg bruger ballon, men med siphon kan jeg sagtens suge en patron.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:
Jeg kan bedst li' at bruge siphon. Jeg finder det nemmere at regulere hvor meget og hvor hurtigt man vil suge patronen. Med en ballon føler jeg det bliver presset ned i lungerne på mig og jeg kan faktisk ikke tømme en patron i ét hug hvis jeg bruger ballon, men med siphon kan jeg sagtens suge en patron.

Word motherfucker word.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Pestilence skrev:

Husker du så at holde dig for næsen? ;) Jeg synes let, der kan ryge en masse ud der, når man bruger siffon.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Haha kan huske første gang jeg skulle bruge en siphon, trykkede bare knappen helt i bund, og så fes der ellers en halv patron ud af næsen :lol:

TS, lattergas er pænt ligetil, jeg foreslår også en siphon frem for en cracker, og husk nu luft for satan, når først du er lidt øvet kan du sagtens genlade på den tid du holder vejret, lad vær :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nej, jeg har ikke lige holdt mig for næsen, men det vil helt sikkert prøve næste gang. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Behøves slet ikke, bare tryk ligeså forsigtigt i starten.

Hvad er forskellen imellem en Siphon og en Cracker, fordele og ulemper?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

En cracker punkterer bare lattergas patronen, så skal du fylde gassen i en ballon eller pose, som du så kan suge af.
Billede

En Siphon er et lukket system, beregnet til flødeskum i virkeligheden, men den virker nu også fortrinligt som rusaggregat. Den virker ved at den også punktere patronen, men den lukker gassen ned i et kammer, hvor der så er en tud på man kan suge fra, og en lille udløser knap/håndtag så man kan justere hvor meget gas den lukker ud af gangen. Foretrækker som sagt en siphon selv.
Billede

Så det vil sige at med en siphon suger man gassen direkte, og med en cracker fylder du først gassen i en ballon?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Ø Tripperen! skrev:
Så det vil sige at med en siphon suger man gassen direkte, og med en cracker fylder du først gassen i en ballon?

Ja. Det er korrekt. En siphon er et must imo!! Der kan man reloade ret hurtigt - jeg plejer ofte at tømme 2 patroner i min siphon og så bare suge løs, og når den er Tom fylder jeg 1-2 mere i, imens rusen virker. Skal så også lige siges at jeg elsker n20! :lol:

Hmm er en Siphon meget bedre end en Cracker? en Siphon koster ca. 5 gange så meget, og jeg vil bare prøve det sammen med lsd og en joint. Jeg har aldrig prøvet N20!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

N2O er lækkert og pisse sjovt, det har også tilnavnet hippiecrack :P Syntes helt sikkert siphonen er pengene værd, alle jeg har set har været i god kvalitet, og det er et relativt idiotsikkert instrument at bruge, også når man er et godt stykke væk fra den normale dimension.

En anden downside ved crackeren er at den ved forkert håndtering kan give nogen trælse forfrysninger.

Ok, jeg takker for hjælpen:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Foretrækker også selv sifon, havde en af dem lille slags, 250ml, som jeg dog ikke var så imponeret over. Den kunne ikke holde en hel patron, så det var svært at regulere når man skulle trykke af. Desuden blev jeg hurtigt træt af at bruge den til flødeskum når der var så lidt plads i. Så de få kroner jeg sparede var dårligt givet ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]