Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 08:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Køgeomegn
For et par år siden kom jeg i besidelse af et gram Svampe Xtract mig og to af mine kammerater røge det på bong og vi blev så fuckt at vi dårligt kunne kende hindanden det er nok det stærkeste ethnogen jeg nogensinde har pøvet så jeg tænkte på om nogen herinde har prøvet det og måske kan fortælle hvordan man kan ekstrahere spidsnøgenhat jeg har overvejet noget med isopropyl og så en udkogning men jeg tror for meget af det psykoaktive Psilocobin vil gå bort skrive hvis i ved noget
Hilse Marc

Insane psychedelia user!

Så vidt jeg ved lavede Hofmann en opløsning af (m)ethanol og vand, men hvordan du så vil udfælde psilocobin, det ved jeg sgu' ikke..

Hvis det er krystaler du vil lave, så skal du ud og købe dig et mindre labretorie og en kemi bog.

Held og lykke.

Men mon man ikke kan lave et udtræk med fin sprit eller æther og så lade det fordampe? lidt som at trække nol. Men det kræver vel bare at psylicin og psylicybin er sprit opløslige og det ved jeg ikke om det er. Men man kan jo godt lave svampe snaps som virker fint.

MVH
Piercer
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Extracting alkaloids from Psilocybe

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kraftigt rygbart psilocybin? Hmmm er du sikker på at det ikke har være 5-Metaendol-Dimethyltryptamin (5-meo-DMT)?
Eller måske et salvia extrakt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
det var dog PISSEIRRITERENDE!!!! jeg kan ikke finde psilocybins opløselighed NOGEN steder [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] er der ikke en der har link/ref til en side hvor man kan slå det op??

In our memories
Brugeravatar

Fenriz > Merck-indexet måske? Ellers så søg/spørg på The Hive, der er altid nogle flinke folk der kan slå det op.

Men prøv det link jeg postede.

DR-D > 5-Metaendol ??? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hmm, jeg er ganske interesseret i svampehonningen! Når du skriver 70 shroomz så er det vel SN, men hvor mange er det i mexier?? Og så skal der vel også flere til da de ikke er nær så stærke.

Det med gæringsprocessen må kunne udnyttes på det groveste!!

Moderator
Brugeravatar

Takker, honningen er igang!! Glæder mig allerede!

Spiser du også svampene efter de to måneder? Kunne forestille mig at de blev frygteligt smattede...

In our memories
Brugeravatar

Og hvad skulle den gæringsprocess så lige præcis gøre?

Jeg tvivler på at svampene bliver kraftigere af lidt sukker...

Moderator
Brugeravatar

Gring kan ændre mange ting, tag nu bare sukkervand der får lov at gære! Det får jo pludselig en helt anden virkning!

In our memories
Brugeravatar

Ja, det ved jeg sgu godt, men svampe er ikke gær!

Så vidt jeg ved, fungerer svampens biokemi sådan, at tryptamin bliver methyleret 2 gange, for derefter at blive hydroliseret til 4-HO-DMT - altså psilocin/psilocybin.

Moderator
Brugeravatar

Det er sikkert rigtigt, men det kunne jo godt tænkes at en af de methylgrupper bliver ændret, eller en anden del af molekylet. Skal ikke kunne sige hvad det er, men det kunne jo være at svampe+honning+gæring giver større effekt, ganske ligesom olie+hash+opvarmning gør!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Klap lige hesten [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvordan fanken skulle svampene kunne blive mere potente i honning???
Psilocybinen opløses ganske simpelt i de 20-25% vand(før svampene tilsættes), der er i lynghonning...især når det har stået et par måneder, men det kan ikke forstærkes just like that!

Da der mindst er 75% tørstof i honningen og næsten alt er sukker, er jeg næsten 100 på, at der ikke kan leve fermenterende organismer, pga den meget lave vandaktivitet.

Skulle det ske, at der er tilstrækkeligt med vand i de tilsatte svampe, så vandindholdet falder drastisk, er der bedre vilkår for vækst.
Men jeg har aldrig hørt om at gængse jordbakterier, der må forventes på svampe, besidder metabolismeveje til psilycybin, men derimod til forskellige nervetoxiner, hvis de kan formere sig optimalt.

Jeg tror ikke der er nogen umiddelbar fare ved at fråde en "moden" honning pga al den sukker, men netop C. botulini, som forårsager pølseforgiftning pga extremt dødeligt toxin, kan vise sig i sådanne tilfælde da bakterien findes overalt i jorden, men kun formeres ved glucosekonc. pænt under 10%!
Men da bakterien er obligat anaerob og på ingen måde tåler ilt, kunne det måske være smart at røre rundt i honningen en gang imellem, så der kommer ilt til.

God fråder [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af IM Addict:
Det er sikkert rigtigt, men det kunne jo godt tænkes at en af de methylgrupper bliver ændret, eller en anden del af molekylet. Skal ikke kunne sige hvad det er, men det kunne jo være at svampe+honning+gæring giver større effekt, ganske ligesom olie+hash+opvarmning gør!<HR></BLOCKQUOTE>

LAD VÆRE med at diskutere kemi når du åbenlyst INTET aner om det... Hvis en af methyl-grupperne blev ændret, så blev molekylet højst sandsynligt inaktivt... Og hvis molekylet endelig blev ændret, så blev det jo et andet stof end 4-HO-DMT, og så ville det ikke længere være et svampeekstrakt, men et semisyntetisk stof - men stadig ikke et mere potent ekstrakt!

olie+hash+opvarmning <-- hvad fanden fabler du om? Er det isomeringen med eddikesyre du tror du snakker om?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Nej, der bliver heller ikke rykket rundt på diverse methylgrupper. C-C bindingen er stærk og jumper ikke bare lige rundt uden nogen form for katalyse.

Det er nu rigtig nok at opvarmning af inaktivt THC-syre, som forefindes i planten, potentieres til aktivt THC ved en decarboxylering!

In our memories
Brugeravatar

Offtopic: Det sker vel samtidigt med isomeringen?

[ 23 Oktober 2002: Besked ændret af: Dextrose ]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]