Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 18:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
der er en masse tegn på overgødning og/eller problemer med ph'en

blade der stritter / krummer / bøjer og lange spidser med en del brændte ender

de brune pletter er højst sandsynligt problemer med ph/gødning, ved normal modnings proces bliver de først helt gule fra spidsen og ind og rådner derefter, det er typisk noget planten gør hvis den mangler gødning, men i dit tilfælde er bladene helt mørkegrønne og den er nok mere end mætted

vi er nogenlunde lige langt i processen, og hvis det var alm modning havde de set sådan her ud

Billede

Medlem
Brugeravatar

Okay.. Er ret sikker på at det ikke er ph'en, da jeg måler den inden hver vanding.
Så ja, det må være overgødning.

Hvordan reder jeg det så bedst nu?
Flusher alle planter og lader dem ikke få mere gødning?
Eller bare vander dem normalt med ph justeret vand nu, og ser hvordan de tager det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

SinseMilla skrev:

Hvis samtlige planter udviser symptomer på overgødning så ja.
Der er dog stor variation i mellem hvor meget gødning Cannabis planter har brug for fra sort til sort og hvis du dyrker fra frø, så er der også en hvis variation fra plante til plante af samme sort.
Jeg ville derfor kun flushe de planter som du mener lider af overgødning og fortsætte efter planen med resten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

SinseMilla skrev:
Okay.. Er ret sikker på at det ikke er ph'en, da jeg måler den inden hver vanding.
Så ja, det må være overgødning.

Eller bare vander dem normalt med ph justeret vand nu, og ser hvordan de tager det?

da der kun er et par uger tilbage så jeg ville nok bare flushe nu og så vande normalt det sidste tid, inden de får trukket resten af gødningen ud af bladene og de forskellige depoter passer det meget godt med normal flushning aligevel, evt flush en gang mere senere i forløbet

du skal også huske at checke ph i jorden, selvom du kun hælder ph 6 i kan der godt være 7 eller 8 nede i jorden, gødning og affaldsstoffer vil ophobe sig og ændre på ph'en

over/under gødning og ph hænger også tæt sammen, når du overgøder bliver det svære for planten at optage andre næringsstoffer som så ligger i jorden og ændre ph'en som gør at planten kan optage endnu mindre osv, det starter en kædereaktion hver gang som kun bliver værre og værre så når der er tegn på at det er ved at gå galt så er det bare med at flushe gødning ud og få styr på ph'en i en fart

Medlem
Brugeravatar

Tak for råd begge to.
Jeg valgte også at flushe dagen efter..
Desværre valgte jeg også at tage planterne ud af teltet, og ud på badeværelset.
Men det er slut fra nu af!.. Hold kæft et helvede at få dem til at stå på samme måde som før.
Har bestilt en pumpe, så jeg kun pumpe flushvandet ud fra bundet af teltet en anden gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg plejer at stille en balje under potten og så klodse den lidt op så vandet ikke får kontakt med potten igen når det først er løbet igennem

hvis du har tænkt dig at flushe ud på teltbunden så sørg for at klodse alle potterne op

men ja det et helveds arbejde, første gang jeg skulle flushe 10 potter havde jeg kun 1.5 liters flasker at hælde fra, knap så fedt når man skal bruge over 150 liter som skal ph justeres

Medlem
Brugeravatar

Tak for råddet Crime.
Det vil jeg lige tænke lidt over til næste gang, og finde noget de kan stå på.

Hehehe, det lydet godt nok ikke for fedt med de 1.5 liters flasker. Det er godt man har et godt temperament, eller var det da gået helt galt ;)

Medlem
Brugeravatar

Så er det tid til den første update, i det nye år. Dag 85

Der har gået noget tid siden den sidste update, det er grundet to ting.
For det første har der været meget at se til på det sidste, og for det andet "skammer" jeg mig lidt over nogle af planterne. :cry:
Men kan se der er pænt mange der følger med alligevel, og loggen skal jo også afsluttes på et tidspunkt, så den må hellere være komplet.

C99'eren, Bubblegummeren og en enkelt Sweet tooth tog virkelig ikke den overgødning særligt pænt, og de ligner noget der er løgn med massere visne blade. Skaden var jo desværre sket da jeg flushede.
Ellers har alle planter fået Canna flush, en enkelt gang siden jeg flushede og de begynder ny at se ret så sultne ud med gule blade der hænger.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Godt nytår folkens!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Trods alt--- jeg tror du blir skide påvirket.
:rocking:

Junior medlem

Mums! Welldone :)

Junior medlem
Brugeravatar

Har du glemt os Sinse! Hvad med afslutningen! Det tortur! :)

Medlem
Brugeravatar

Dag 97

Så blev det endelig høst tidspunkt :D
Billede

Planterne får lov til at hænge i teltet i en 4 dages tid, så ryger de på et tørrestativ.
Skal have gang i et nyt grow, så jeg har intet tid at spilde ;)

Billede

Laver lige en sidste update med vægt, når det er tørret.

Medlem

Det er rart at se en nybegynder ha så meget styr på sagerne.. Det var der sgu nogen der kunne lære lidt af.. (*Host* *Host* Skal man have lys på sine planter) :)
Tillykke med en velfortjent høst. Så er det bare i gang med de avancerede teknikker..

Medlem

Må man gætte på den tørrede samlede vægt? 134 gram!

Medlem
Brugeravatar

Takker for de rosende ord. Nogle ting er der styr på, men ellers lærer man jo hele tiden.
Har købt mig et RO anlæg, som jeg skal prøve på næste grow.
Hehe, ja den med, skal man have lys, den var god ;) . Men sådan er det jo generelt for en del nybegyndere, som tror at alt de skal bruge er nogle frø, nogle potter og noget jord fra haven..

Du gætter bare løs ;) . Andre bud er også velkomne.
Selv har jeg ingen idé om det, da det er først gang jeg har våde skud i hænderne. Men har sagt til mig selv, at her på mit første grow, så vil jeg være tilfreds med alt over 100 gram :)

Mit næste grow bliver med 2 strains fra RQS, fordelt over 4-6 planter, med meget mindre vegge-tid end dem her.
Den næste growlog kommer dog til at ligge på et ny-startet dansk cannabisforum. Så kommer desværre ikke til at poste det her inde.

Ellers vil jeg bare sige tak til jer der har kigget med, jer der har kommeneret, og specielt dem der har hjulpet mig og kommet med råd :D

Medlem

Fik du købt de der Boveda Packs? Hvis ja, så vil jeg meget gerne høre om dit indtryk med dem.

Medlem
Brugeravatar

Nej ikke denne gang.
Besluttede mig for at prøve uden, her første gang.
Ellers har jeg heller ikke noget at sammenligne med :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
så lad os lave en hammerslag duel.... med skånk :D jeg gætter på 171 gram
ser ellers lækkert ud sinsemilla, tillykke med høsten! :)

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror at sinse ligger i en kæmpe røgsky nu, og er skideligeglad med det hele :D ..Og hvad mere kan man ønske sig.

Medlem
Brugeravatar

unevahno skrev:
Jeg tror at sinse ligger i en kæmpe røgsky nu, og er skideligeglad med det hele :D ..Og hvad mere kan man ønske sig.

Du har skam helt ret, det er skønt ;)
Har også helt glemt at fået opdateret her inde.
Men den samlede høst lød på ca. 162 gram, hvilket jeg selv synes er tilfredsstillende, men der er altid plads til forbedring.
Er gået i gang med et nyt grow med Bubble og pineapple -kush fra RQS, som nok skal blive endnu bedre :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]