Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hejsa alle.

Jeg har købt et 120x120x185 telt. Og 600w led gro lys. Plus 2xventilations kit.

Jeg vil køre det autopot system. Er der nogen som har gode råd til de autopots, for det har jeg aldrig prøvet før. Har haft planter udendørs uden problemer, men der er jo andre regler for indendørs sjov. Har læst diverse forklaringer og anvisninger. Plus har set på youtube.

Men vil også gerne have jeres erfaringer/råd.

Har været passiv medlem længe, så tænkte jeg må gå over på aktiv-mode.

Så bær over med mine dumme noob spørgsmål.. :peace:

Medlem
Brugeravatar

Godmorgen Stone(d), og velkommen til den aktive side ;)

Fedt at høre, at vi har endnu en ny grower på vej her på siden!
Jeg er lidt i tvivl om hvorfor der ikke er nogen der har svaret dig på dit spørgsmål, men jeg går ud fra at det er fordi der ikke er særligt mange der bruger autopots.
Er der nogen speciel grund til at du lige at valgt at se dig lun på autopotterne?

Junior medlem
Brugeravatar

Har bare hørt mange gode ting ved det. Og det kræver lidt mindre opmærksomhed. Og jeg vil ikke overvande planterne. Er jeg god til.Og hvorfor det? Det kan jeg ikke svare på..
Og har set på youtube, at amerikanerne og englænderne bruger dem i deres telte. Sammen med Led gro lys.

Og virker det ikke for mig, så må konen få dem til andre grønne planter..:rocking:

Og tak for den fine velkomst.. :gud:

Skal nok sætte billeder på i næste, når det hele er sat op. Mangler autopotterne. Kommer i morgen. Og det andet har været i gang siden den 1 Dec. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Citat:
Og jeg vil ikke overvande planterne. Er jeg god til.Og hvorfor det? Det kan jeg ikke svare på..

hvis det allerede går galt ved vandingen får du et svært grow :D

det er ellers nemt, hæld stille og roligt vand i potten til der kommer en god sjat ud i bunden, og vent så med at vande igen indtil du kan stikke din pegefinger ned til nr 2 led uden at det er fugtigt, løft den tørre potte og få fornemmelsen af vægten

hvis du er i tvivl så hellere vente en dag, planten skal nok selv vise dig hvornår den er for tør ved at bladene begynder at hænge, og den har helt sikkert bedre af at få noget ilt til rødderne istedet for at blive druknet, så hellere vande for sent end for tidligt :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tusind tak for det.

Jeg er en vandhund. Så skal alle andre også være det. Inklusiv planterne... :lol:

Jeg er bange, for at de tørrer ud.. Men det er nemmere for mig med udendørs planter.
Og derfor er det på tide og lære det indendørs grow...

Moderator
Brugeravatar

Hvis du vander efter Crimes råd, skal det nok gå godt, ellers er der også andre strategier som at vande fra bunden, på samme måde som dine autopots og så fjerne det evt. tilbageværende vand efter et kvarter til en halv time. Har man et begrænset antal planter (ellers er det for besværligt) så kan man fylde en spand med vand og gødning, og så simpelhen dyppe det meste af potten under vand i en langsom bevægelse, for så at trække den langsomt op ad vandet igen og stille den på en drypbakke, og efter lidt tid tilbage i skabet/teltet. Fodelene ved sidstnævnte metode er at man vander jævnt rundt i jorden, man for skubbet den gamle luft/gasser ud af jorden når man sænker potten i vand, og man trækker ny luft ned i jorden når man hiver potten op af vandet. Det mindsker sandsynligheden for våde lommer og uhensigtsmæssigt råd i jorden.

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tak for de gode råd. 8)

Jeg har sat mit autopot system igang. Tager billeder i næste uge, så I kan se, hvordan det går. Og jeg vil fortælle om autopot systemet. :peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Det hele fungerer perfekt. Nu skal jeg bare lige finde ud af det med billeder, så kommer der nogle stykker op.. :wink:

Medlem
Brugeravatar

Det ser vi frem til Stoned! :D
Når du har fjernet gps-data, så kan jeg anbefale dig at smide dem op på imgur.com, det er super nemt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]