Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 00:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens !

Jeg valgte i fredags at sniffe mig halvvejs ned i graven, da jeg på én aften blandede coke, amf og MDA, og havde en rigtig dårlig aften, med paranoia, kæbesmerter, hjertebanken, opkast, fryseture og en følelse af ikke at være ved bevidsthed.
Jeg har siden i fredags, haft store problemer med at sove, og har prøvet forskellige teknikker (lifewave plastre, baldrian og afspændingsøvelser), men intet virker, og jeg bliver bare mere og mere træt. Når jeg lægger mig for at sove, føler jeg mig rigtig træt, men så snart jeg lukker øjnene, føler jeg mig frisk.

Mit spørgsmål er så, om det kan have noget at gøre med de stoffer jeg tog i fredags? Jeg føler ellers intet ubehag (udover koncentrationsbesvær). Tidligere når jeg har taget stimulanser (primært coke og amf), har jeg ikke haft sådanne "langvarige gener" af det.

På forhånd tak for svar :)

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det har ganske givet noget at gøre med din tur i fredags. Mit bedste forslag er, at du hopper i træningstøjet, og løber til du er helt flad. Derefter udstrækning og til sidst afspænding i et helt mørklagt værelse. Din hjerne og krop arbejder nok på højtryk for at rette op på de smæk, du har givet dig selv i fredags. Hvis det absolut ikke virker, vil jeg anbefale lægen - de kan udskrive hypnotika eller evt. Circadin.

Junior medlem

Jeg valgte faktisk også at tage ud at træne i går, og var også særdeles smadret efterfølgende, men min energi vendte hurtigt tilbage. Jeg føler mig rigtig brugt, på såden tømmermændsmåde. Men tak for forslaget ! Jeg vil træne igen i dag så, og skrue lidt op for min Baldrian-dosis i aften.

Junior medlem

Jeg vil i øvrigt tilføje, at jeg er i gang med at skrive SRP, hvilket er ret stressende og udmattende. Jeg ved ikke, om det eventuelt også kunne være derfor jeg ikke kan sove.

Medlem
Brugeravatar

feelfree skrev:
Jeg vil i øvrigt tilføje, at jeg er i gang med at skrive SRP, hvilket er ret stressende og udmattende. Jeg ved ikke, om det eventuelt også kunne være derfor jeg ikke kan sove.

Det har ikke så meget at sige i forhold til stofferne, men kan godt slide dig ned rent psykisk, hvis du lader det.
Det er også for dumt at tage sådan en tur, når man bør lave SRP, men det er du jo godt klar over :)

Junior medlem

ja, det er jeg klar over. jeg havde sådan set også kun planlagt en druktur, men tingene tog en lidt anden drejning. jeg har også fortrudt - især i forhold til tidspunktet.
jeg har i øvrigt adgang til stesolider, men ville det være en dum idé at bruge dem ? jeg tænkte nemlig på at tage det i weekenden, så jeg kan få sovet, men eftervirkningerne af dem er jo også relativt lange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Hvis du på ingen måde kan falde til ro i aften, tror jeg det er en god idé at snuppe en stesolid. start med 2 mg måske.
Ved ikke hvornår du skal have den der opgave done, men altså.. Jeg ville nok vælge at få sovet hurtigst muligt.. Det er alligevel lang tid du har gået uden søvn

EDIT: hvis det er et stort problem med den lange varighed af stesoliden, (diazepam) kunne du også prøve at drikke en 2 - 3 guldbajere (alt efter tolerance) og så lægge dig i seng når alkohollen er ved at stoppe med at virke.. Det virker sommetider for mig, hvis jeg ikke kan sove..

Junior medlem

jeg har forsøgt med øl i går tidligt på aftenen, netop af samme grund, men da kunne jeg skal ikke sove. jeg tror det bliver stesolid, og så, som du sagde, bare en lille dosis.
tak for svarene :-).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
ja altså, hvis du ikke har sovet siden fredags, så nap for guds skyld en stesolid og få noget lukøje... Men regn ikke med at vågne indenfor de første 16-20 timer i hvert fald... Hvis du altså vitterligt har gået uden søvn siden fredags.. :shock:

Junior medlem

jeg har skam sovet siden fredag, men jeg tror ikke der på noget tidspunkt har været tale om REM-søvn, og jeg er vågnet konstant, og har følt mig helt frisk. når det nærmer sig aften, som nu, bliver jeg helt vildt frisk. :-(

Junior medlem

er der nogle, som har erfaring med en "overdosis" baldrian (8-10 piller, almindelig dosis er 3) ? jeg har ikke stesolid før i morgen, og jeg har rigtig meget brug for søvn. :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Jeg synes det er lidt vildt at du stadig har så svært ved at sove.. Jeg ved ikke det store om baldrian, men har lige læst noget om, at det ikke skulle kunne være decideret farligt at tage høje doser.. Man føler sig åbenbart lidt smadret dagen efter, men det gør du nok alligevel xD
Er det normalt for dig med søvnbesvær? For ellers burde du måske lige tage en tur forbi lægen hvis det fortsætter.
Det kunne være en idé at gå en afslappet aftentur, tage noget baldrian, tage et rart bad,drikke et par pilsnere, suge en mild joint(hvis du er vant til cannabis) evt skifte alt sengetøj så det bliver luxus at sove og så i seng.. Det burde da slå dig ned

edit: Valerian is generally regarded as highly safe, with few side-effects reported to be significantly different than placebo. A meta-analysis noted a significant increase in rates of diarrhea [16] and while drowsiness is sometimes reported as a side-effect with night-time dosing[61] this it not always the case in isolated trials[76][17] nor a meta-analysis of side-effects.[16]

Side-effects of drowsiness during the day tend to be reported when valerian is taken at higher doses that require daytime dosing (e.g. 450mg thrice a day), and while the 'hangover' effect does not tend to occur with 450mg of the supplement before sleep it has been noted with 900mg.[19]

Junior medlem

jeg har normalt ingen problemer med at sove, overhovedet. men jeg kan slet ikke finde ro i kroppen nu. jeg prøver med øl, baldrian, et varmt bad og nyt sengetøj. jeg er ikke pjattet med cannabis, så det hopper jeg over. :-D
hvis ikke det virker, så tager jeg nok lige til lægen i morgen.
tak for forslag !

Junior medlem

det var også en ret vild tur i fredags, og rusen fortsatte helt til søndag, med hjetebanken, høj puls ved hvile og feber.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]