Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej
Jeg har på det sidste gjort mig en del overvejelser omkring benzoer.
Ikke fordi jeg før har oplevet et badtrip, eller regner med at det skulle ske, men tænkte det var en god ide at have nogle liggene, til et absolut nødstilfælde.
Jeg har en enkelt gang haft en lidt ubehagelig oplevelse på svampe, men det var pga dårlig setting. Der fik jeg dog talt mig selv ned, så det var egentligt ikke noget problem.
Men tanken om at det virkeligt kan tage en skidt drejning, har gjort jeg nu vil have nogle benzoer liggende.
Hvilke foretrækker i? Tilgængelighed er ikke det store problem, vil bare gerne have de rigtige.

Hvorfor er det en så dårlig ide at tage en benzo under et bad trip?
Hvor meget skal man tage, hvis det skulle blive nødvendigt?

Insane psychedelia user!

Det er imo lidt underordnet. Hvis du er uheldig og få et badtrip så slemt at det ikke er overskueligt at ride af, virker de alle sammen. Nøgleord er dog hurtigvirkende, fx Diazepam, Alprazolam osv. Jeg har gode erfaringer med Oxazepam, fordi den er så mild at den ikke slukker trippet, men blot fjerner angsten.

Det er heller ikke en dårlig idé. Kun i det omfang at du ikke kan arbejde med din egen psyke, hvis du slukker for det som din bevidsthed prøver at fortælle dig. Hvilket jo egentligt burrde være målet med den psykedeliske rejse. Dog synes jeg det er fjollet at underkende at langt de fleste som leger med psykedelika gør det for sjov og ballade.

Laveste dosis af det tilgængelige benzodiazepin plejer man ikke at gå galt i byen med.

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt se at det ikke løser problemet, og vil enligt helst undgå at tage en benzo nogensinde.
Er benzodiazepin tilgængeligt i håndkøb? Så er det da klart nemmest

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Har ikke selv været igennem et bad trip på psykedelika, og har heller ikke taget benzo på psykedelika så jeg er vel ikke rigtig kvalificeret til at svare kan man sige..
Men hvis det skulle ske, at jeg fik et bad trip så ville jeg nok prøve og se om jeg ikke kunne kæmpe mig igennem det i stedet for at tage den nemme vej ud.
Lad os sige at jeg så fik et badtrip så forfærdeligt slemt at jeg bare ville ud af det, så ville jeg nok æde 1-2 mg alprazolam. Det er IMO nogle høje doser og det kan måske være jeg ville starte med 0,25 mg og se om det ikke tog det værste uden at dræbe de dårlige tanker.
Igen, jeg har ikke oplevet noget slemt trip men jeg tror helt bestemt at der er en psykologisk årsag til man får dem, og at det bedste er at være igennem det uanset hvor hårdt eller skræmmende det må være.

Her har du en liste med brugbar info om nogle af de mest udbredte benzodiazepiner: http://pro.medicin.dk/Laegemiddelgrupper/grupper/239010

Ok tak, tager lige et kig på linket :)
Jeg tror helt sikkert også der er en psykologisk grund til det. Jeg føler dog ikke jeg prøver at fortrænge noget, eller løbe fra noget?

Medlem

Soft parade skrev:
Er benzodiazepin tilgængeligt i håndkøb? Så er det da klart nemmest

Nej, det er på recept :)

Medlem
Brugeravatar

Tænkte det nok :)
Så må jeg købe et andet sted.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
jeg synes ikke man kan sige at alle badtrips er en eller anden psykologisk åbenbaring, jeg har satme haft mange bad trips pga overdosering, dårlige settings eller lign, og der hjælper det ikke så meget at ride den af imo

hvis hele ens synsfelt bliver til forvirrende visuals og man bliver utrolig skidt tilpas i hele kroppen, hvad skulle lærestregen i det så være udover at 4.5 gram svampe + keta + store joints ikke er en god ide?

jeg synes det kommer an på hvad det er for et badtrip

Medlem
Brugeravatar

Det har du ret i, setting betyder virkelig meget. Og selfølgelig dosering

Medlem
Brugeravatar

Øvrige råd fra de forrige indlæg i tråden er gode. Tripkillers er den lette genvej, men muligvis ikke den bedste løsning på problemet.
Nødstilfælde:

1. Alprazolam.
Dose: 1-2mg

Potent benzodiazepin. Dette anxiolytikum forhandles under navnene alprazolam, xanax, alprox, tafil, tranax, ksalol, xycalm osv. Navngivningen afhænger af hvilken medicinal virksomhed, der fremstiller præparatet.

2. Lorazepam.
Dose: 1,25mg
Tabletterne med 2,5mg lorazepam forekommer med delekærv.

Potent benzodiazepin. Forhandles under bl.a. ativan. Udover dets angst-dæmpende effekt virker det muskelafslappende, krampestillende, sedativt/beroligende og kvalmestillende.

Medlem
Brugeravatar

Enig
Lækkert med nogle navne, tak for det

Medlem

Dormicum(Midazolam)
Halcion(Triazolam) <= 0.125mg under tungen og du sover i løbet 15-20 minutter.

Men ja Alprazolam 2 er nok det bedste hvis man ikke har andet til rådighed. Har et onset på 20 minutter, diazepam på 30.

Men det bedste er klart at tage på skadestuen og få 10mg diazepam iv. Og man bliver ovenikøbet hentet i sådan gule varevogne med blå blink. Gik fra level 5 trip på Psilocybin med total ego død, til at sidde i en hospitalsseng med et smørret grin på i løbet af 5 sekunder. Never do psyhs without a trip killer!!!

Men ellers seroquel, kan slukke alt. Men onset er 40 mins oralt. det virker dog i løbet af 10 minutter hvis man tager det sublingualt.

Medlem
Brugeravatar

Alprazolam er super, 2mg plejer at være rigeligt for mig til at få styr på mig selv. Det dæmmer det hele ned, uden at slå mig omkuld.

Hvis jeg gerne vil sove så bruger jeg Etizolam, det varierer meget med dosis. Højeste jeg har været ude for var 5mg, men det var også fordi jeg havde fået for meget amfetamin.
Men med Etiz sover jeg mellem 6-8 timer, og får ikke nogen tømmermænd fra dem. Bedste middel jeg har på hånden hvis jeg bare vil sove. Køb forresten ikke "generic" piller, men Etizest eller Intas.

Medlem

Som nævnt flere gange så er Alprazolam det gode førstevalg når det kommer tilmbenzoer, hvor et hurtigt onset er nøglen og hvor du forhåbentligt ikke er påvirket alt for lang tie bagefter (derfor ikke diazepam, selvom det kan bruges hvis du ikke har andet). 2mg vil være mit råd for at sætte en klar stopper for det dårlige trip hvis du er panisk, ellers kan 1mg måske være nok til at få dig til at falde ned.

Clonazepam kunne også være en mulighed, her tænker jeg særligt på Rivotril 2mg med krydskærv. De har ikke samme hurtige onset som ovennævnte, og virker også længere. Men de kan med fordel opløses under tungen for hurtigere onset, fabrikanten har endda været så søde at give dem en behagelig sød smag af sukker.

Ellers vil jeg til sidst nævne Bromazepam, som kunne virke fint som substitution for Alprazolam som virker lidt sværere at få fingrene i herhjemme. Her taler vi så 3mg / 6mg kontra de 1-2mg Alprazolam nævnt øverst,

Har aldrig selv "afbrudt" et bad trip, eller lagt en dæmper på ved hjælp at benzoer. Men der har bestemt været en oplevelse eller to vor jeg ville ønske jeg havde nogen ved hånden. Og nej, de dårlige trips lærte jeg intet af. Der er oplevelser som bare intet gavner, udover måske at tage det som hentydninger til en pause fra det psykedeliske.
Med det sagt har jeg også været igennem ekstremt udfordrende trips mentalt, som kunne være smertefulde med stadig brugbare oplevelser, men det er noget andet. Bottomline: der kan være trips som simpelthen kræver en form for "stop" knap, da intet godt kommer ud af dem.

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for de gode råd, så må jeg se hvad jeg kan få fat i :-)

Medlem
Brugeravatar

Etizolam pga den meget korte halveringstid. Æd et par stykker, chill, gå i seng, vågn op med et klart sind. Hader at vågne og stadig være påvirket af benzoer.

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Et par øl. Onset er rimeligt, men skal nok have et par stykker for ønsket virkning.

Medlem
Brugeravatar

Øl?? Hvis jeg panikker, tror jeg ikke øl hjælper :-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Det er da en udemærket deppresant, det er da et velkendt faktum at alkohol gør trips mindre intense, omend mere mudrede. Så nej førstevalg er det ikke ligefrem. Men kunne sagtens forestille mig det virkede, så får man også lige tankerne hen på noget andet, for de fleste er det at drikke en øl en handling de føler sig meget komfortable med :)

Det virker dog slet ikke som en benzo, der jo er angstnedsættende!

Medlem
Brugeravatar

Ja okay, i mangel af bedre er det sikkert ganske udemærket :-)

Medlem
Brugeravatar

http://pro.medicin.dk/medicin/praeparater/1881
Jeg har fået fat på sådan en her.
Imozop hedder den, og er på 7,5 mg.
Hvad siger i til den?
En kvart er måske nok, skulle uheldet være ude?
Eller man er måske dømt til at falde i søvn uanset?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]