Billigt og nemt at fremstille, og i de seneste år blevet vidt tilgængeligt.
Kvalitetsmæssigt synes jeg heller ikke den når LSD (som af en eller anden grund er psykedelikaernes benchmark), og slet ikke i høje doser, hvor jeg synes at man tydeligere begynder at mærke forskellen. Med det sagt, så kan du uden tvivl få et godt trip på en NBOME, det er jo en subjektiv oplevelse og jeg har da også haft mine.
Særligt 25i udgaven synes jeg er meget farverig og en fryd for øjet, samtidigt med den ikke er særligt mentalt udfordrende. Den har lidt noget "sjov leg" over sig, især hvis man ikke overdriver det, og ellers befinder sig i et behageligt set & setting. Hvor man man ved at øge dosen, når nogle helt nye niveauer tripmæssigt med LSD, så synes 25i-NBOME (og de andre jeg har prøvet) at have sine begrænsninger mentalt. Deres force ligger helt klart i det visuelle, hvor jeg mener de godt kan matche et mildt til middelstyrke LSD trip. Man henter ikke meget at gå fra et 1200ug til 2400ug trip, og endnu mere (forudsat man ingen tolerance har) tager for hårdt fysisk på kroppen til at være behageligt eller virke særligt smart. 1200ug virker som en tilpas styrke for 25i (for st give et eksempel), men start evt. Ud med 600-800ug hvis du ikke er erfaren i den psykedeliske verden, eller bare vil gå forsigtigt frem.
Ikke på samme måde som man ved at øge sine LSD trips fra 130ug til 260ug og op til 650ug (som vidst er nær det højeste jeg har været oppe at lege med) får så intense oplevelser og mentale udfordringer, at det er som at åbne helt nye døre i den psykedeliske verden.
Så initialt en ret interessant gruppe af psykedeliske stoffer, men som ikke virker til at have den store dybde. De har dog stadig deres berettigelse i min psykedeliske bog, særligt 25i for sine visuelle fortræffeligheder. Men hey, det er jo subjektivt og bare mine holdninger. Håber de kan bruges til noget