Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg er kronisk smertepatient, som gennem næsten 10 år har været på Diazepam 5mg+5mg+5mg mod kramper. Udtrapningen varede ca. 1,5år med ca. 1mg pr måned for at dæmme op for voldsomme abstinenser. Jeg afsluttede det hele ultimo oktober og umiddelbart efter havde jeg det efter omstændighederne ok. Men for 3 uger siden brød helvedet ud ud lys lur.... Jeg fik angstanfald, luftrøret strammede til, hvilepuls på 120, slem tinitus som en højspændingsledning, trækninger i huden særligt i ansigtet, kæmpe omgang nervøsitet og ikke mindst trang til stoffet.
Egen læge ordinerede Beta-blokker mod hjertebanken, hvilket var en succes. Derudover har jeg fået Truxal, men de kan ikke dæmme op for de psyikiske abstinenssymptomer. Er ved at gå til for at få ro i sindet. Har en følelse af, at jeg snart ikke kan holde ud at være i mit eget sind og egen krop mere.

Savner hjælp til om der findes andre præparater, som kan dæmme op for de voldsomme psykiske og fysiske abstinenssymptomer - håber at høre fra jer.....

Mvh
PP

Medlem

Flot at det er lykkes dig at trappe ud af et så langt Benzodiazepin forbrug - omend en relativ lav dosis. Derfor er du også sluppet for langt det værste af hvad benzo withdrawals kan byde på, og det hvad du oplever her nu 3 uger efter du er stoppet helt, er nok en mere indirekte påvirkning af nedtrapningen.
Min pointe er, at det du oplever nu er at dit sind er ved at justere dine sanser tilbage til normalt, og lige nu føler en form for overfølsomhed som resulterer i de angstsymptomer som du oplever.
Derfor vil jeg også råde dig at gå "mildt" til værks hvad medikation angår til at tøjle din angst, da nu er nået så langt i dit forløb. Accepter denne her sidste fase, og at du måske er nødt til undgå nogle af de situationer hvor angsten er en hindring for dig, i en periode.
Måske er det også muligt at arbejde med noget underliggende angsten, her tænker jeg psykologisk. Her kunne former for kognitive terapi være et værktøj?
Til sidst vil jeg anbefale Baldrian rod som kosttilskud, som kan hjælpe dig til st få noget ro i kroppen. Jeg er ellers normalt ret skeptisk overfor effektiviteten af diverse kosttilskud, men eftersom du før indtog en ret lille mængde benzodiazepin, så er det slet ikke utænkeligt at det kan gå ind og give din angst en betydelig lindring. Omend ikke andet, så i hvert fald give dig en bedre nattesøvn.

Medlem

Nå ja, der er jo også altid motion som ikke er uden grund man næsten altid ser folk give når andre søger råd. Men tror især i dit tilfælde, at det kan være med til at fremskynde justeringen af dine nerver og sind tilbage til normalen, altså den proces som du oplever nu.
Udover de mange kendte fordele, og velvære som motion kan tilføre din livskvalitet.

Held og lykke, jeg håber du har fundet et par brugbare svar blandt mine råd. Pøj pøj :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]