Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 19:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Super fedt setup du har fået lavet, Det bliver spændene at se hvad der kommer ud af det. Jeg følger ihvertfald med :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
ja de har brændt nallerne fordi du gødede lige efter omplantning, med light mix i det stadie kan de minimum klare sig en uge og nok nærmere 2 da de også lige bruger et par dage på at komme sig over flytningen

Medlem
Brugeravatar

@Crime,
Du har helt ret.. Da jeg opdagede den mindste lille smule antydning til brun plet dagen efter, gav jeg den en del vand der kun var ph-justeret, selvom jeg det var var en mild gødning.
Det som man kan se mest tydeligt på de to planter til højre, på det første billede, tror jeg faktisk ikke er gødning-skader, men nok nærmere at luftfugteren har stået for tæt på, og blæseren har blæst luft med meget høj luftfugtughed på bladene.
Det er nemlig kun de to planter, på de blade, i den retning at blæseren blæser.

Bedre billede
Billede

Har rykket luftfugteren hen i hjørnet nu..

Medlem
Brugeravatar

Modtog i går min cooltube.. Havde bestilt en 12.5cm, samt 12.5cm flex-slange...
Men har modtaget en 13.5cm cooltube, og en 12.5cm flex-slange? fedt! :evil:

Medlem
Brugeravatar

En lille update fra dag 25:

Planterne ser ud til at have det super godt, så i dag er jeg trappet op på anbefalet nærings dosering.
2 ud af de 3 auto'er bagerst, har fået tydelige hvide fimre-hår i dag (pre-flowers?) yay!

Da jeg startede dette grow op havde jeg ikke tænke mig ordenlig om, og har plantet auto/ikke-auto i samme telt. Nu har jeg lidt betænkeligheder ved det, og ser kun 2 løsninger.
1. Lade auto'erne køre færdigt med 18/6 timer lys fra MH-pære, eller ind til ikke-autoerne er klar til HPS og 12/12.
2. Lade auto'erene køre med 18/6 timer lys fra MH-pære- men skiftes til HPS om en uge... DVS. Lade ikke auto'erne køre veg, fra en HPS pære om en uges tid?
Hvad ville du gøre?

Her er der lidt billeder:

Billede

Billede

Desværre er mit kamera ikke glad for at forkusere på planterne tæt på.. nogen tricks?
Billede

Junior medlem

Jeg ville helt sikkert lade dem stå og så slå over i 12/12 når de er klar en auto har det selvfølgelig bedst med lidt længere lystid men ville helt klart favorisere mine regulære fremt for auto hvis de står sammen og der kan godt bruges hps til wegge de skal vel heller ikke have meget længere wegge ?

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret TooN
Hvordan ved jeg at de regulære frø er klar til at skifte til 12/12, og skal jeg skifte til HPS samtiddig med at jeg skifter til 12/12?

Junior medlem

Det kommer an på hvor meget plads du har. Altså du skal tænke på de nok strækker sig til ca dobbelt størrelse efter de bliver sat over på 12/12 og ja skift over til hps flower spektrum pære når du skifter og så bare lad dine auto følge med, har prøvet auto sammen med et par WW og de blev udemærket. Jeg køre selv hele vejen med hps dual spektrum, men ellers ja læs lidt om scrog det er helt klart den måde du får mest ud af på lidt plads. Og der kan du jo bare flette dine autoflower ind i så er du sikker på alle dine topskud får max lys, dog vil jeg sige at hvis du vil lollypop så gør det kun på de regulære og lad dine auto gro som naturen har skabt dem til eller en videnskabsmand hvis man vil hehe:)

Medlem
Brugeravatar

Teltet er 80x80x160.. Så er ikke så bekymret for højden, mere for bredden..
Det skal også sige at jeg har et scrog-net der passer til mit telt, men jeg havde tænkt mig at vente med scrog til næste grow.
Men kan da godt være at jeg skal fremskydde det og begynde at læse mere om scrog.

Junior medlem

Vil mene at dine planter stadig er unge nok til du kan scrog men ellers ja prøv dig frem det er dit grow :)

Medlem
Brugeravatar

Update fra dag 28:

De begynder at se meget godt ud :)
Kan jeg teoretisk skifte til 12/12 nu ?

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Har også modtaget mine 2 led-pære, den ene er dog defekt.. ved heller ikke lige, hvor effektive de er.. Det er godt at de kun er supplement til MH'en/HPS'en..

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det ser godt ud, minder mig om da jeg selv startede, alt skal bare være iorden og det kan ikke blive godt nok : ) og det afspejler sig i planterne de ser ud til at trives bortset fra de brændte spidser

vær varsom med gødningen, det en typisk begynder fejl at man tror de skal have en hel masse, det er overraskende så lidt de egentlig har brug for, jeg bruger nok halvdelen af hvad jeg gjorde i starten, og jeg nåede at brænde spidser af mange gange før jeg fattede det

planten vil os hellere gå et par dage uden gødning end den vil ha for meget, hvis den mangler gødning så kan den selv tage noget fra de nederste blade og klare sig indtil du bliver opmærksom på det, hvis den får for meget har den ikke en chance for at hjælpe sig selv, så hellere vente til at planten viser den har brug for det, istedet for at give for meget i troen om at det der står på skemaet er det rigtige

i teorien kunne du køre 12/12 efter et par dage, det er altid bedst at vente 2-4 uger hvis man vil have et bare nogenlunde udbytte, men derfra og frem er det kun et spørgsmål om hvor store du vil have de skal blive

jeg har 3 nl5x haze stående som først er sat i blomst omkring dag 70

Billede

Medlem
Brugeravatar

Præcis, intet er godt nok for mine piger ;D
Er lidt ked af at jeg ikke har fået sat min cooltube op, men pt. har jeg en korrespondance med webshoppen som er placeret i Italien, og de påstår ud fra de billeder jeg har sendt at min måleteknik er forkert..
Er dog uddannet finmekanikker, og ved godt hvordan man måler ting, også at man ikke måler ~10mm forkert med en skydelærer.
Jeg ville sikkert godt kunne bruge den, hvis jeg købte noget alu-tape, men det er mere bare princippet i at jeg vil have det som jeg har bestilt, og som der passer perfekt.

Jeg er varsom med gødningen, langt størstedelen af det man kan se er fugtskader... Har nemlig også læst om mange der har overgøddet og gjorde det også selv på mit første og eneste altan-grow som fejlede.
Kører lidt under skemaet :)

De ser sku godt ud dine planter, og en god størrelse.. Dog tror jeg ikke at jeg skal så højt op, da mine auto'er nok ikke bliver så høje, og min 250w pærer vil nok ikke være nok til de nederste blade.
Tror skifter til 12/12 efter 35dage/5uger.. Kigger i hvert fald lige på dem og tager beslutningen der.

Medlem
Brugeravatar

Dag 30

Auto'erne begynder virkeligt at få højde på nu, og en del små pre-flowers.. Vil tro de er lige under en halv meter, men kan ikke lige finde min tommestok.
Kunne godt tænke mig at de 2 ikke-auto'er bliver lidt højere før jeg skifter til 12/12.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det ser godt ud

hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg sætte led ufoen over de planter som har størst node afstand og strækker sig mest

den på anden sidste billed har godt nok en node afstand der vil noget :D er den meget sativa domineret?

Medlem
Brugeravatar

Tak, synes også det ser meget godt ud.

Har sat ufoen over den plante der har udviklet færrest bladsæt, og som også er den plante der står længest ude, væk fra pæren..
De 3 bagerste planter er Barney's farm - Sweet tooth auto, og det er meget sjovt, fordi de har udviklet sig ret forskelligt.
Planten du hentyder til er den midterste bagerste, det er også den højeste plante, med den største node afstand, men også den plante som faktisk har stået bedst i forhold til MH'en. lidt mærkeligt synes jeg selv...

Forresten er sweet tooth auto er hovedsageligt indica x ruderalis

Junior medlem

Ja de ser godt ud:) husk at sine planter vil strække sig ca dobbelt af størrelse når du sætter dem i 12/12

Medlem
Brugeravatar

Tak.
Ja, det kan godt være at jeg bliver nød til at binde de 2 der ikke er auto lidt ned..
Men ind til videre er det faktisk auto'erne som er højest, men de er også så småt ved at komme i blomst.
Overvejer at skifte til 12/12 i morgen faktisk, da det allerede nu begynder at blive små-crowded..

Medlem
Brugeravatar

Så blev det dag 32, og jeg har besluttet at de skal i 12/12 idag.
I morges lidt før lyset stod op, skiftede jeg til HPS, og jeg er nu klar til at give dem mørke om en lille times tid.

Glæder mig virkeligt til at se udviklingen her fra.

Har i øvrigt byttet lidt rundt på de 3 bagerste planter (Burde jeg nok havde gjort før, for at få en mere enartet vækst), så det er derfor det ser lidt mærkeligt ud, i forhold til de andre billeder.

Billede

Billede

Den plante der er længest fremme:

Billede

C99 Hybrid, som i øvrigt er min eneste sativa dominant.

Billede

Hvad gør jeg fremover, når jeg skal tage billeder?
Jeg mener, er det god skik at hive planterne ud og tage billeder af dem i ordenligt lys, i stedet for dette meget gul/rødlige?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

de er ikke særlig glade for at blive rykket rundt hele tiden, så det bedste ville nok være at slukke hps'en og belyse med en anden lampe i de minutter det tager

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 144 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]