Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Pænt goddag,

Jeg er ny herinde, og undskylder pænt på forhånd, hvis jeg spørger om noget, som jeg kunne/burde have fundet svar på ved at søge lidt :)

Jeg mener selv, at jeg har kigget, men der er ikke så mange tråde om disse piller her, så derfor spørger jeg nu :)

Jeg har drukket tæt siden kl 12 - dvs bajere! Jeg har ikke indtaget andet. Jeg er vant til at indtage amfetamin i store mængder, når det er til min rådighed. Jeg er ikke misbruger af nogen form, men jeg går heller ikke af vejen for at feste igennem, når det skal være :)

Well, nu sidder jeg her, og er lidt småtræt af, at jeg kun har øl til rådighed. Jeg kommer i tanke om, at jeg har 20x 100mg tradalon Retard liggende... Jeg spiste 2 for et par siden, men har siden googlet lidt rundt, da jeg kan se det er depotpiller, som jeg ikke ved det vilde om...

Jeg gider ikke vente på at blive påvirket af dem, og vil derfor høre, om jeg kan knuse 2 af dem, og skyde dem i kæften, uden det bliver et faretruende problem? Det jeg har kunne læse her, er, at der kan være noget med epileptiske anfald?

Jeg vil altså gerne vide, hvordan, jeg tager dem bedst, og hvor mange jeg kan gå op på, uden det bliver faretruende. Jeg kan sige, at jeg nok har drukket 12 pils i løbet af dagen, hvis det gør nogen forskel :)

Jeg takker pænt på forhånd for hjælpen :)

/Lotsetotse

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Generelt ALDRIG BLAND ALKOHOL OG MEDICIN. Jeg ville vente til en anden dag med at tage dem, da kombinationen af alkohol og smertestillende hæmmer respirationsprocessen, og det har man ikke lyst til at sidde alene med, hvis det nu skulle gå galt.

Lad være at tage 2x100mg på én gang, men del dem istedet op i 15-30 mins intervaller med 50mg.
Du skal holde dig under 400mg, ellers er der fare for epileptiske anfald.

Mvh og velkommen til

Junior medlem

Shambhala skrev:
Generelt ALDRIG BLAND ALKOHOL OG MEDICIN. Jeg ville vente til en anden dag med at tage dem, da kombinationen af alkohol og smertestillende hæmmer respirationsprocessen, og det har man ikke lyst til at sidde alene med, hvis det nu skulle gå galt.

Lad være at tage 2x100mg på én gang, men del dem istedet op i 15-30 mins intervaller med 50mg.
Du skal holde dig under 400mg, ellers er der fare for epileptiske anfald.

Mvh og velkommen til

Mange tak for dit svar - det var noget sent, der kom respons :(

Jeg har - desværre - i mellemtiden, taget to mere, der var knuste, og nu kan jeg godt mærke, at jeg er blæst...

Har temmelig svært ved at se klart, at og styre mine tanker :)

Junior medlem

Jeg forstår bare ikke:

1000mg er et gram?

Hvorfor er det så farligt, at tage over 500mg, af piller, som nærmest er dem efter panodiler?

Jeg kan suge massere gram af amf, men piller er åbenbart farligere?

Forstå mig ret - jeg ved godt, at der er forskel, men disse "milde" piller, forstår jeg ikke, skulle have den hårde effekt, blot fordi det er depotpiller..?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må lige tænke dig om næste gang, lad være med at tage noget før du er sikker på hvad det gør osv. Det lyder som om du var ok blæst da du skrev i går, men vil forsøge at besvare dine spørgsmål alligevel :p

Lotsetotse skrev:
Jeg forstår bare ikke:

1000mg er et gram?

Korrekt

Lotsetotse skrev:
Hvorfor er det så farligt, at tage over 500mg, af piller, som nærmest er dem efter panodiler?

Sådan kan du ikke sætte det op. Det er ikke sådan, at der er en trappetrinsskala over smertestillende, hvor de bare bliver lidt stærkere for hvert trin. Hvert smertestillende middel er forskelligt, selvom de tilhører samme stofgruppe. Det var desuden 400mg du skal holde dig under, og ikke 500mg.

Lotsetotse skrev:
Jeg kan suge massere gram af amf, men piller er åbenbart farligere?

Igen, man kan ikke sammenligne pærer og bananer. Det er forskellige stoffer, og påvirker dig på hver sin måde. Og det er ikke sådan at 'piller' er farligere. Jeg tager massere af piller dagligt i form af kosttilskud. Du skal ikke tænke på om det er piller eller pulver, det er indholdsstoffet der er interessant. Indholdstoffet her er tramadolhydroclorid, og jeg ved ikke om man kan sige at det er farligere end amfetamin. Det kan det være, hvis ikke du har respekt for det, hold derfor styr på dosering og lad være at blande det med andet.

Lotsetotse skrev:
Forstå mig ret - jeg ved godt, at der er forskel, men disse "milde" piller, forstår jeg ikke, skulle have den hårde effekt, blot fordi det er depotpiller..?

Det sidste spørgsmål her forstår jeg virkelig ikke. De har ikke nogen ''hård effekt, blot fordi det er depotpiller''. Depotpiller betyder bare at stoffet udløses over længere tid. Du knuste dem vel inden du tog dem?
Man skal have respekt når man leger med smertestillende, det er lidt anderledes end at tage amfetamin i byen. Det er lettere at overdosere, og der er mange ting de er farlige at blande med.

Og det er egentlig ikke milde piller, jeg ved ikke hvem der har bildt dig det ind. De er milde sammenlignet med stærkere opiater/opioider, ja. Men man kan sagtens komme slemt til skade, hvis ikke man respekterer stoffet og sætter sig ind i det. Hvis du blev lidt for glad for dem og blev hooked, så ville abstinenssymptomerne være nogenlunde de samme som ved heroin og den slags. Jeg vil råde dig til at læse op på stofferne, inden du bare kaster dem i hoved. Men fedt at du spørger herinde, bliv endelig ved med det, hvis der er noget du er i tvivl om :)

Mvh

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Har brækket mig som en gal af moderate mængder tramadol og to øl og er desværre "naturtalent" hvis opiater/opioider angår. Vil bestemt ikke anbefale det, kan være livsfarligt. Soecielt når du er alene, som det bliver sagt tidligere i tråden.
Begge stoffer er respirationshæmmende, begge gør det mere sandsynligt at du knækker dig og begge gør dig tilbøjelig til at sove og de har en synergisk effekt. Alt i alt en meget skidt kombi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]