Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 10:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psych. Jeg har ved min læge fået en recept på Zolpidem. og i den 100000 meter lange følgeseddel stod der at en af "bivirkningerne" kunne være halluciationer. Er der nogle herinde der har erfaringer med dem, og evt. kan forklare mig lidt om "trippet" på forhånd tak.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Er det ikke meningen at du skal bruge til at falde i søvn med? spis lægens angivne dose og læg dig til at sove med det samme. jeg skulle lige ordne et par ting efter jeg havde spist 10mg. zolpidem inden jeg lagde mig, og i løbet af ca. 10 - 15 min. var jeg helt vildt svimmel, konfus og kunne knapt nok stå benene. Tror vidst nok at folk oplever det ret forskelligt, men eftersom du har fået dem af din læge vil jeg da bare anbefale dig at gå seng lige efter du har spist dem.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Prøv at søge mine indlæg igennem for zolpidem.. mener jeg har forklaret en smule på et tidspunkt

Junior medlem

Jo selvfølgelig skal jeg bruge dem til at sove på, og har bestemt heller ikke tænkt mig at misbruge dem som sådan. Men som den person jeg er, bliver jeg nødt til lige atprøve det af. Har tænkt mig at gøre det stille og roligt, og starte ud med en enkelt hjemme i min stue , og så se hvordan det kommer til at gå.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan ikke få et "trip" ud af zolpidem. Det er et non-benzodiazepin, altså en rigtig god sovepille. De har ikke rigtig lamme potentiale, som sådan.. Brug dem som du har fået anvist. :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Du kan ikke få et "trip" ud af zolpidem. Det er et non-benzodiazepin, altså en rigtig god sovepille. De har ikke rigtig lamme potentiale, som sådan.. Brug dem som du har fået anvist. :P

Well, en del er af en anden overbevisning.. Jeg blev positivt overrasket de første par gange jeg prøvede Zolpidem.
Noget videre misbrugspotentiale har de dog ikke IMO, men det er ikke det samme som lammepotentiale i min verden.
De kan være meget rare til tider men noget særligt er det sgu ikk

Medlem
Brugeravatar

Jeg oplever visuals stort set hver gang jeg har indtaget zolpidem. Det er imo et meget overset stof, som har et utroligt kreativt potentiale. Ærgerligt at amnesia er en hyppig bivirkning. Play it safe.

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Junior medlem

Hvor mange har du så taget når du har fået visuals?

Medlem
Brugeravatar

1 - 3 stks

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
1-2 stk giver mig en rus der minder lidt om benzodiazepiner med svage visuals.

Junior medlem

Zolpidem giver mig hallucination 30% af tiden. En af gangene oplevede jeg at billederne på min computer skærm blev virkelige og så som at det snarer var en portal til en anden verden. Jeg blev ved med at række ud efter de "levende" billeder.
En anden gang var jeg så væk at jeg afslørede en af de gaver, jeg havde købt til min kæreste til vores 3-års dag. Jeg kunne intet huske dagen efter og det var ikke før 3-års dagen at hun afslørede hvilken en af gaverne som jeg havde røbet.-,-'
Fantastisk virkninger ellers. Hvis du vil være skæv (10-20 mg og vent en halv times tid) eller hvis du bare ikke kan sove, så virker de.

Bland ALDRIG med Benzo'er eller alkohol. Det kan dræbe dig. Selv små doser. Vent til at benzo er uden af kroppen før at du tager Zolpidem

Junior medlem

Efter hvad jeg har læst kan jeg forstå jeg burde spise en mere fik dem på recept idag af lægen og det er over tre timer siden jeg har spist den og har prøvet at sove men kan simplethen ikke ?!

Junior medlem

Jeg fik gode hallucinationer på zolpidem. Teksterne fra fjernsynet fløj ud til mig, og mine billeder på væggene bevægede sig. Jeg kunne føle på dem.
Fik dem ligesom dig for søvnbesvær. Du kan opleve hallucinationer, men de vil som regel være "rare og gode" men som en anden skrev, så læg dig i sengen med det samme. For du kan blive meget svimmel.
Og pas på med ikke at få dem i for lang tid. De er meget vanedannende.
Følg lægens råd, og chancen for hallucinationer er d.d. forholdsvis meget små.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Tog 10mg sammen med en ven, vi var begge enige om der ikke var det helt store at komme efter. Kunne godt mærke jeg sagtens bare kunne ligge mig over i sengen og gå kold, så de er gode at sove på. Ang. visuals var der ikke så meget at komme efter, på et tidspunkt synes jeg dog at der sad en person ovre i sengen, selvom der ikke gjorde. Det vildeste var dog nok der hvor jeg efter et bonghoved lænede mig tilbage i sofaen og følte der ikke var nogen væg bag mig, altså at jeg bare blev ved med at læne mig tilbage hvis det giver mening, jeg blev også ret kreativ af det, sad og sketchede graff og der kom de vildeste idéer frem. Alt i alt et dejligt stof, meget overset.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]