Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 17:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej!
Jeg er en ung kvinde, som er ret uerfaren indenfor cannabis. Jeg har røget med andre nogle gange før. Hash (hvilken slags ved jeg faktisk ikke) og noget dansk pot. Jeg er ikke rigtigt blevet skæv, når jeg har røget pot, så nu har jeg fået fat i en klump slasker. Og jeg ved ærlig talt ikke ret meget om hvad det er jeg har købt og hvor stærkt det er, andet end at jeg har fået det anbefalet.
Hvor meget ville i komme i en joint, hvis man gerne vil starte lidt forsigtigt ud? Jeg vil gerne at det bliver en god oplevelse, så hellere for lidt end for meget. Jeg kan godt lide at tage ud i naturen og til vandet efter en travl dag og slappe af alene og give tankerne frit løb. Jeg tænker at det kunne være et rart sted at ryge. Men, ville i synes det ville være dumt at ryge alene når man er lidt uerfaren som mig?
Jeg håber i kan hjælpe mig og bærer over med mig, hvis mine spørgsmål er lidt dumme.
Jeg er for resten 23 år gammel og vejer 65 kg. (hvis det har noget at sige)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville anskaffe mig en decimal vægt med 0,1 g nøjagtighed. På den måde kan du nemt dosere dine joints. Med den ville jeg tage 0,2 g hash pr. ego-joint. Man kan altid rulle en ekstra hvis det er det.

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg er fuldstændig enig med hodja i at en decimalvægt er en god idé, men mest til at sikre at der altid kommer nogenlunde samme mængde i mixet. Når du ikke kender styrken af det du har købt eller har erfaringen til at forudsige hvor meget du ønsker at ryge så er det ret arbitrært om det er 0,2g eller 0,4g der
vejes af. Det vigtigste er at mærke efter undervejs mens man ryger og når man har fået nok så bare slukke jointen og gemme resten til en anden gang. Så er det nemlig underordnet hvor stærk jointen egentlig er.:-)
Jeg vil ikke mene der er særlig mange problemer med at ryge alene heller ikke for en nybegynder så længe du har fornuften i orden.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Ellers hvis du kender den fulde vægt kan du jo dele den op i ca. lige store stykker, så hvis du har 1,4 gram, laver du 7 lige store klumber.

Jeg syntes ikke det er en dårlig idé at ryge alene første gang, hvis du har et sikkert sted at tage hen hvis rusen bliver uoverskuelig, måske en god ven/veninde klar ved telefonen. Ellers er det jo et perfekt setting du beskriver, altså udendørs og smuk natur. Husk at have noget at drikke med, og måske nogle snacks, du får ihvertfald lyst til det. Og husk endelig musik!! evt. et tæppe.
Når du så ryger jointen, og du er ved at føle dig tilpas skæv, så sluk jointen der, cannabis tager et par minutter om at slå ind, så hvis man bliver for skæv mens man ryger, bliver man ALT for skæv bagefter.

Held og lykke, jeg er sikker på du får en fed tur, du lyder jo fornuftig nok (:

Junior medlem

Mange tak for jeres fine svar :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

og lige som en tilføjelse så er en decimalvægt noget du bliver glad for og koster kun 30-50 kr. via nettet...

(Baudelaire 1860).

Medlem

Decimalvægt?? Come on.. Det bør da seriøst ikke være nødvendigt.
Hvis det kun er til dig selv, og vi taler om en såkaldt "slasker", altså god kvalitets tjald som kan formes med fingrene, så ville jeg tage hvad der svarer til en kugle på halv størrelse af en stor ært. å får du i hvert fald ikke for meget.

Problem solved, penge sparet.

Men ja: Følg ovenstående råd om at tage en pause så snart du kan mærke noget. Sluk hellere jointen for tidligt end for sent.
Jeg synes forøvrigt også, at det lyder lidt vovet at tage alene ud i naturen og sidde og ryge, når du endnu ikke har oplevet din første rigtige rus endnu... Og endnu vigtigere: Lad være med at begynde, medmindre du føler dig psykisk stærk og ikke har nogen historik med psykisk sygdom etc. Tjald kan både være en gave og en forbandelse. Men hvis du er i balance og har det generelt godt, så lyder det til at være et hyggeligt og potentielt berigende ritual du går og pusler med.

Junior medlem

Som Tjalde siger, så er det en god idé at vente med at tage alene ud i naturen når du ikke helt er vant til rusen, man kan til tider blive paranoid, husker jeg i hvert fald fra min gymnasietid når jeg tog hjem fra vennernes lejlighed kl øv om natten engang i mellem, det var ikke så fedt at gå når det blev helt mørkt (Eneste bivirkning jeg har haft med cannabis)

Når det så er sagt og du bliver mere vant til rusen kan du sagtens tage ud i naturen og lige præcis en sø, kan jeg forestille mig ville være rigtig dejlig at sidde ved en sommerdag.

Jeg bruger 0.3-0.4 i mine solo-joints og det gør mig helt fint påvirket.

Medlem

Må også sige at en decimalvægt er lige på grænsen i dette tilfælde, personen skal måske ryge 1-2-3 gange om året lyder det som for mig.

Som smølf sagde, en halv størrelse af en stor ært må være passende. Ang når du ryger siger flere du skal stoppe når du er tilpas skæv, her ville jeg lige passe på en ekstra gang da det er første gang. Jeg er en rimelig erfaren herre, og det kan altså stadig sagtens komme snigende på mig (20min + ) alt efter hvad for noget hash det er man ryger. Så jeg vil klart anbefale 1-2 måske 3 fine hvæs, og du venter 15-20min før du ryger igen så kan du altid tage 6-7 hvæs anden gang, hvis du slet ikke blev skæv af det første.. For det værste ville da være at få en rigtig dårlig oplevelse første gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Da jeg røg hver dag kom jeg 0.3 pr smøg i mine joints, og det blev jeg fint klasket af. Hellere for meget end for lidt som de andre siger. Hav noget væske ved dig (Grøn Arizona te kan anbefales, kan købes i Netto), og noget lækkert at spise. God ryger!

Medlem

SomeoneWhoIsntMe skrev:
Da jeg røg hver dag kom jeg 0.3 pr smøg i mine joints, og det blev jeg fint klasket af. Hellere for meget end for lidt som de andre siger. Hav noget væske ved dig (Grøn Arizona te kan anbefales, kan købes i Netto), og noget lækkert at spise. God ryger!

Det var dog et umanerligt debilt indlæg. "Hellere for meget end for lidt"? Sikke et nybegynderråd. Og hvad er det lige ved Grøn Arizona te som gør lige netop det anbefalelsesværdigt, fremfor cola, vand eller så meget andet? At du selv synes det smager godt?

Hold kæft mand, hvor er der af og til nogle fjolser der svinger forbi dette forum. Du har da vist snortet lidt for meget af det på dit profilbillede. Jeg tror heldigvis at trådstarter er kløgtig nok til at skelne skidt fra kanel.

Moderator
Brugeravatar

@Tjalde Smølf
Nu der henvises til at andre i tråden også har sagt det, mon ikke der så menes hellere for lidt end for meget? Og det er vel en fin årsag til en anbefaling at man selv synes om det. Ro på, ikke altid folk er fjolser med vilje. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]