Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 19:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 321  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Not even close, Cocoyne :)

Junior medlem

øv altså

Junior medlem

Jeg har været en tur ude efter SN. Er helt nybegynder, så vil høre om I kan se om jeg har fundet noget af det rigtige?

vh

http://s27.postimg.org/id4loo2ib/IMAG1600.jpg

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
RygEnPind: Nej, ingen af dem er SN. Bedre held naeste gang.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

hejsa var idag på min første jagt, jeg er helt ny til dette så vil da lige spørge om disse to er SN :)

http://imgur.com/SawiNML

http://imgur.com/IE1Bjw8

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kneep14 skrev:
hejsa var idag på min første jagt, jeg er helt ny til dette så vil da lige spørge om disse to er SN :)

http://imgur.com/SawiNML

http://imgur.com/IE1Bjw8

Det er blækhatte.
Kig her en anden gang.

viewtopic.php?f=2&t=46178

Medlem

Hvis der har været tørvejr, så vent til det har regnet i 2-3 dage. Så skal i nok finde nogle.
Har selv en mark hvor der vokser extremt mange på. Men efter dette tørvejr har jeg været ude, bare for at se om min teori passer, og ALLE svampene var væk. fandt dog en masse der var knas tørre, men meget sværre at finde. Så regnen mangler lige, så kommer de op igen i massevis! :-) happy hunting!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Cocoyne skrev:
Hejsa! Jeg var ude at gå en tur på en kreatur mark for at finde nogle Sylber DSV uden held, Men da jeg kom hjem lige foran mit hus fandt jeg den her lymle her og tænkte om det kunne være en SN, siden jeg ikke er den store (Nybegynder) Svampe finder ville jeg lige sende billedet ind her og få nogle svar

- Den er lidt tørret på det billede

Da den var frisk var den mere hvid/gul agtigt men havde ingen "Dut" eller hvad man skal kalde det oppe på toppen
Billede

The Doctor skrev:

Jeg har faktisk plukket SN med lignende udseende...
Til trods for den manglende "dut"(hvilket kan forklares med naturlig variation), så ville jeg nu sætte mine sparepenge på at det er SN på billedet.

Cocoyne: Har du gemt/tørret svampen? Er den blevet mere beige/lysebrun efter tørring? I så fald, så styrker det min tro på at det er SN!

Hvad siger de erfarne svampeplukkegutter(ingen nævnt, ingen glemt - I ved hvem I er) til mit postulat? Kan I bakke op, eller er det totalt ude i hampen på svampe?

Junior medlem

Jeg var ude at kigge efter Spids Nøgenhat i dag og fandt disse 4 svampe. Er der nogle der kan svare mig på om der er nogle ud af disse fire der er Spids Nøgenhat?

Billede

A:Billede

B:Billede

C:Billede

D:Billede

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er ikke SN. Desværre.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Cocoyne skrev:
Hejsa! Jeg var ude at gå en tur på en kreatur mark for at finde nogle Sylber DSV uden held, Men da jeg kom hjem lige foran mit hus fandt jeg den her lymle her og tænkte om det kunne være en SN, siden jeg ikke er den store (Nybegynder) Svampe finder ville jeg lige sende billedet ind her og få nogle svar

- Den er lidt tørret på det billede

Da den var frisk var den mere hvid/gul agtigt men havde ingen "Dut" eller hvad man skal kalde det oppe på toppen
Billede

The Doctor skrev:

Jeg har faktisk plukket SN med lignende udseende...
Til trods for den manglende "dut"(hvilket kan forklares med naturlig variation), så ville jeg nu sætte mine sparepenge på at det er SN på billedet.

Cocoyne: Har du gemt/tørret svampen? Er den blevet mere beige/lysebrun efter tørring? I så fald, så styrker det min tro på at det er SN!

Hvad siger de erfarne svampeplukkegutter(ingen nævnt, ingen glemt - I ved hvem I er) til mit postulat? Kan I bakke op, eller er det totalt ude i hampen på svampe?

SN kan godt have den aflange hat:
Billede
Billede

Hatten ser også fin ud i farven, men det er virkeligt svært at se, hvordan resten skal minde om sn. Stokken er ude af fokus, og for mig at se ser den lidt gennemsigtig ud. Lamellerne ligner heller ikke rigtigt.

Men det kunne være sjovt at se den fra en anden vinkel eller i tørret tilstand

Junior medlem

hej!
Jeg og en ven gik på vores første sn-jagt i dag i dyrehaven, men er meget i tvivl om hvad vi fandt. Vi mener, der kunne være en enkelt i blandt?

http://postimg.org/image/l7z2x0xm3/
http://postimg.org/image/8um8q47xn/

Tak!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Ingen SN, desværre.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Pestilence skrev:
Ingen SN, desværre.

Æv. Tak for svaret..!

Insane psychedelia user!

Så begynder nattetemperaturen og ligne noget og en god sjat regn de næste dag. Jeg forudser at svampene myldre op til weekenden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Fso skrev:
Så begynder nattetemperaturen og ligne noget og en god sjat regn de næste dag. Jeg forudser at svampene myldre op til weekenden.

Hvis DMI holder hvad de lover, ser det rimelig fornuftigt ud :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
CannaChem og knarkdrengen, I stand corrected! :) Jeg syntes bare, farven så helt gal ud, og så havde jeg ikke lige tænkt på lange hatte. Tak for rettelsen! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The Doctor skrev:
CannaChem og knarkdrengen, I stand corrected! :) Jeg syntes bare, farven så helt gal ud, og så havde jeg ikke lige tænkt på lange hatte. Tak for rettelsen! :)

Jeg tænkte heller ikke sn i første omgang, men man kan jo komme i tvivl. If you're in doubt, leave it out :)

Lammellernes farve ser lidt underlige ud på det omtalte foto. De er nærmest rustbrune.
Billede

Lamellerne kan selvfølgelig se forskellige ud, men de gængse look er vel mest i stil med disse:
Billede
Billede
Billede

Stokken kunne være fin at se i bedre kvalitet.
Er der stadig tvivl, kan man lave et sporeprint.

Det pisregner udenfor mit vindue lige nu og der var rimfrost på markerne, da jeg kørte på arbejde i dag. Jeg får plukkegigt i mine fingre i weekenden :mrgreen:

Edit: Efter at have kigget lidt i svampebogen ligner den omtalte svamp nok nærmere en "Mælkehvid keglehat"
http://svampe.dk/soeg/rapportside.php?DKIndex=11912
Billede

Medlem

Geografisk sted: Smølfevej 666 Svamp 25 2. sal TH
hej jeg er nybegynder i at jagte svampe tænkte på om de to her på billederne er en spids nøgenhat :)

Billede
Billede
på forhand tak !

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyns Land, Danmark
https://imageshack.com/i/eyrDOhxvj

Der er heste her hvor vi bor, og har fundet dem mellem møddingen og hestefolden..
Er det SN?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]