Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jun 2025 10:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 54  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har lige høstet for første gang med mit growkits. Det blev ialt til 75 g. Men efter jeg har høstet er de resterende svampe begyndt at blive sorte. Er der andre som har prøvet det og er dette normalt?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det er meget normalt når svampene bliver ældre. Jeg mener at det er de modne sporers farve som kan ses igennem svampen.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Mine svampe er ikke vokset i et stykke tid efter den første høst. Derfor er jeg kommet i tvivl om de er blevet syge eller døde. er der nogen som har erfaring med dette?

Billeder her.
https://imageshack.com/signup/lmlodnh8g ... mplsxshrmQ

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg kan ikke se billederne, man bliver ført til en sign-up side.

Men jeg vil tro det du har der er aborter, som man kalder dem. Pluk dem og dunk kittet igen. Læg dem til tørre, de skulle være nogle potente små skiderikker.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du skal lægge hattene på noget sølvpapir og vente på at de har smidt sporerne derpå. Så tager du noget sterilt vand i et sterilt shotglas og skraber sporerne derned i med en steril kniv/skalpel. Så suger du det sterile vand med sporer op i din sterile sprøjte med din sterile kanyle påsat. Så har du en sporesprøjte som er nogenlunde ren.
Du kan selvfølgelig ikke gøre alle tingene 100% sterile, men det er skide vigtigt at du holder det hele så rent som overhovedet muligt. Selve sporesprøjten vil ikke være 100% steril, der vil altid være et eller andet skidt deri som ikke burde være der. Hovedsagen er at sørge for at der er så lidt som muligt at det skidt.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hjælp Psychedelia
Jeg har tørret mit første flush fra mit growkit og opbevaret dem i en plastic beholder, med en plastik pose der adskilte svampene fra en drybag (set i baglyset nok ikke det smarteste).
efter 18 timer i beholderen er svampene nu blevet fugtige igen..
mit spørgsmål er om de nu er ødelagt?

Hvor ville jeg blive glad, hvis i overbevidste mig om det modsatte.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nej, de er nok ikke ødelagt, men få dem ud af posen og tør dem ordentligt. De skal være knastørre, de skal knække når du prøver at bukke dem.

йети skrev:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Min kage ligger i vand nu, efter første flush, som gik rigtig godt. Jeg er dog ikke helt tilfreds med hvordan jeg fik rengjort overfladen af den.

Hvordan sikrer i jer at i har fjernet alle svamperester og aborter?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Gummihandsker, skalpel og bunsenbraenderen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min erfaring med growkits er at det er ok med enkelte rester af svampe, det sker der intet ved. Men for at fjerne så meget som muligt kan du skrabe overfladen med en gaffel.

Junior medlem

Hej jeg har sat et grow kit som var klar til dunking da jeg købte det. Jeg dunkede kittet i tirsdags d 26. Og i dag ligner det at mycelium har sat sig i hele kagen men er ikke sikker på om der er sporer fremme endnu? burde der være det efter en små 5 dage? det er Cubensis b+.

jeg ligger lige nogle billeder op i aften. jeg holder fugtiheden nogenlunde, har dog ikke sprøjtet med vand ud over et par gange lige efter dunking. og de står ved 24 grader celsius :)
jeg afindentificerede hele badeværelset med rodalon i sprøjte lige inden jeg satte svampene ned efter dunking.

Håber i kan give nogenlunde svar på mit spørgsmål. Har dog bare læst fleste steder at jeg burde have mere aktivitet i min kage end jeg har men ligger lige nogle billeder op her senere i aften :D

På forhånd tak. OG FANDME NOGLE LÆKRE GROW THREADS I HAR HERINDE! RESPEKT! HAR HJULPET MEGET!!!!

Junior medlem

http://postimg.org/gallery/3ddtw2im0/4e038ee5/

Hej psy, jeg har groet nogle psilocybe cubensis b+ og jeg plukkede disse tidligt fordi jeg syntes hatten begyndte at se underlig ud, er det bare mig der har nøjer eller kunne det godt ligne noget muk/skimmel?

på forhånd tak, det er btw kun alle de største og første af dem der havde dette problem :) der er flere små fine svampe på vej også ;)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Psilocybin svampe bliver blå når man trykker på dem. Det er ganske normalt.

йети skrev:

Junior medlem

det var mest fordi toppen af svampene begyndte at blive lidt mørkere og så syntes jeg at de fik nogle underlige prikker nogle af dem men ved ikke om det er normalt? :)

tak for hurtigt svar

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg synes ikke lige jeg kan se nogle prikker, men jeg ville ikke holde mig tilbage fra at spise de svampe. De ser helt fine ud.

йети skrev:

Junior medlem

Mange tak for svar :D det er nok bare mig der har lidt for meget nøjer fra hashen af og så skal der ikke så meget til at jeg undre mig ekstremt meget, så jeg troede bar at det var mug eller lignende og det magtede jeg overhovedet ikke :D

Men helt sikkert nu får resten derude bare lov til at gro. Og skal nok lige smide nogle billede op når kittet er ved at være klar til høst ;) :mrgreen: :mrgreen:

Junior medlem

Lige et spørgsmål til mit growkit!
Er det på tide at høste nu? Dette er 1. flush.. Flere af dem har åbnet sig ret meget, men der er stadig en del der ikke er helt åbne..
Skal jeg evt høste nogle af dem, og lade resten stå til de er klar?

På forhånd tak :)

Billede
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jeg ville nok høste dem alle, men du kan også nøjes med de som har åbnet sig

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Mange tak for hurtig respons! Jeg høster i morgen :)

Junior medlem

Så har jeg høstet 1. flush på mit Equador kit og har lige et spørgsmål ang. tørring.. Er det OK at de ligger som vist på billedet, foran et vindue der er let åbnet- evt med noget køkkenrulle hen over?

Og lige en thumb up for dette virkelig informationsrige forum :)

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]