Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 15:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg ved ikke om det her er det rigtige forum til den slags, vi mangler virkeligt et forum for politiske diskussioner.

Selvom at flere vestlige lande/stater nu har delvist eller 100% legaliseret hash, jeg snakker om Colorado, Washington DC og Holland, så sker der ikke en skid på hjemmefronten.

Jeg hører intet om protester imod de syge love vi har imod cannabis, selvom der er mange der har gode argumenter for legalisering af hash.

Der er ingen debat på nyhederne for eller imod legalisering, ud over nogle enkelte artikler hist og her.

Jeg hører intet om at det overhovedet bliver debateret i folketinget.

Men vi har hampepartiet, Erik Spandman og Information, Politiken og BT har alle skrevet positive artikler for legalisering af hash.
Så mange aviser skriver om legalisering.

Men hvorfor forbliver hash så ulovligt? Det er blevet bevist flere gange at hash er godt imod kroniske lidelser(PTSD, Skelerose for at nævne nogle få af de mange lidelser som det er godt imod, selv skizofrene nyder godt af hash med højt indhold af den anti-psykotiske cannabinoid CBD) , og jeg bruger det selv når min depression er på sit værste.

Ting som psykadeliske frø (Hawaiian Baby Woodrose, Morning Glory og Cebil, som alle indeholder psykoaktive stoffer) Alkohol og endda noget så skadeligt som tobak er lovligt, hvorfor er noget så fysisk harmløst og mildt som hash ulovligt?

Jeg har hørt et rygte om at man i København vil som et eksperiment gøre det lovligt, er det sandt? Jeg kunne ikke finde noget på internettet om det, så jeg går ud fra at rygtet det er falsk. Det er måneder siden jeg har hørt rygtet, og der er stadig ikke sket en skid.

Hvorfor sker der ikke en skid?

Senest rettet af SunnyO))) 20 sep 2014 17:56, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
Københavns borgerrepræsentation har flere gange forsøgt, at få indført en forsøgsperiode med lovlig cannabis i København, men det er blevet afvist af Christiansborg.

Medlem

Bo Dega skrev:
Københavns borgerrepræsentation har flere gange forsøgt, at få indført en forsøgsperiode med lovlig cannabis i København, men det er blevet afvist af Christiansborg.

Kommer Christiansborg med noget grundlag for hvorfor de afviser dette?

Damn, jeg vil bare gerne ku' købe mit røg uden at der står en politissemand ude for staden og vil tage min urt.

Og hvorfor er der ingen der protesterer imod christianborgs beslutning? Vi har ytringsfrihed for helvede!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
fordi at folk der somregel samles til sådan noget er nogle idioter, der kun prøver at være provokerende og vise hvor mange joints de kan nå at ryge under sådan en demo. Det nytter simpelthen ikke, vi mangler nogle mennesker der kan snakke fornuft med politikerne, jeg kan ikke huske hvad de to tågehoveder hed, en eller anden helt væk padehat fra staden der hedder noget med tuksen.. thugsen... eller noget, og en anden jeg heller ikke husker hvad hedder som i protest åbnede sin egen coffeshops, åndsvage mennesker der bare i sidste ende gør det endnu svære for os at få det legaliseret.

legaliseringen skal nok komme en dag.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Haha, Viridis, det er spot on, det der. Han hedder ioevrigt Klaus.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem

Viridis skrev:
fordi at folk der somregel samles til sådan noget er nogle idioter, der kun prøver at være provokerende og vise hvor mange joints de kan nå at ryge under sådan en demo. Det nytter simpelthen ikke, vi mangler nogle mennesker der kan snakke fornuft med politikerne, jeg kan ikke huske hvad de to tågehoveder hed, en eller anden helt væk padehat fra staden der hedder noget med tuksen.. thugsen... eller noget, og en anden jeg heller ikke husker hvad hedder som i protest åbnede sin egen coffeshops, åndsvage mennesker der bare i sidste ende gør det endnu svære for os at få det legaliseret.

legaliseringen skal nok komme en dag.

Tja jeg har lovet mig selv at jeg først køber hash igen når det er lovligt, så der kommer nok til at gå reeeet laaaaang tiiiiid før at jeg kommer til at købe hash igen, det er nu ret godt for mit "misbrug" da jeg så ikke kommer til at røre skidtet, som sagt, i lang tid.

Mener du Tuxen og Erik Spandmand? Ja de er lidt fjollede typer og de laver også lidt et dårligt billede af hvad en typisk hash-ryger er.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Cutter har flere gange været på tv og hver gang blevet hidsig det pynter heller ikke... Udover det kan jeg godt lide hans passion hans formidling er bare ikke optimal

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det er jo lige meget hvem og hvordan man fortæller folketinget noget, der er ikke nogen som kan fortælle dem noget om cannabis som de ikke har hørt 100 gange i forvejen, om det er cutter, henrik rindom, eller en anden respekteret politiker gør ingen forskel, de vælger alligevel at ignorere det

Medlem

Crime skrev:
det er jo lige meget hvem og hvordan man fortæller folketinget noget, der er ikke nogen som kan fortælle dem noget om cannabis som de ikke har hørt 100 gange i forvejen, om det er cutter, henrik rindom, eller en anden respekteret politiker gør ingen forskel, de vælger alligevel at ignorere det

Vi skal bare vente på at Enhedslisten kommer i regeringen, så skal det nok blive lovligt, de står nemmelig for legalisering!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja tuxen men spandmand har jeg ikke noget imod som sådan, mere ham cutter, han fik da kun bekræftet en masse fordomme over for folk.

Det kunne være rart med nogle fornuftige mennesker der ikke sad og røg den fede hver dag trådte frem, personligt syntes jeg det er lidt åndsvagt at lade misbrugere prøve at overtale folketinget, da de ikke ligefrem er et godt eksempel på hvordan cannabis bør bruges.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
SunnyO))) skrev:
Crime skrev:

Vi skal bare vente på at Enhedslisten kommer i regeringen, så skal det nok blive lovligt, de står nemmelig for legalisering!

Men resten de står for er lort!
De kommer ALDRIG i en regering:-)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Fordi folk ikke fatter at alt den snak ingen vejne føre hen!!!! Du sidder hjernevasket bag en skærm og snakker om politik og aviser og undre dig over det ikke er legaliseret?? HANDLING skal der til, lad os samle 100 tusinde mennesker foran christiansborg og brænde lortet ned, problem solved!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja ta du da bare afsted og fut lortet af nu når du er så G :D "benhårde" knejt

Medlem
Brugeravatar

Billede

Kun på psychedelia :hm:

Medlem
Brugeravatar

Billede

Din løsning er at indtage talerstolen din tumpe........... Det er meget simplere end som så!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nåå ja jeg glemte jo at din løsning på alt er at sætte ild til ting, eller smadre noget, eller råbe :lol:
kom nu ind i kampen og lidt ud af hampen, selv om du trådte af vippen for lang tid siden har du jo stadig ikke fået det som du ville :mrgreen: vælt nu bare den regering

Medlem

Hov hov drenge ingen grund til at havde en dickfight på Psychedelia, vi er jo alle sammen bare fredelige stof forbrugere/misbrugere.

Jeg har tænkt mig at lave en info plakat om legalisering af hash, men jeg mangler argumenter. Mit eneste argument lige nu er følgende:

Hvorfor skal rockere nyde så godt af alle de sorte penge? Legaliser og beskat dog produktet istedet for at kæmpe for at fjerne noget, der alligevel ikke kan fjernes overhovedet. Pengene fra beskatning af cannabis kunne bruge på at udvide, renovere og enda bygge nye skoler, info kampagner netop imod forbrug af stoffer blandt ungdommen, og mange flere dejlige ting!

Kom med jeres argumenter istedet for at skændes! Så kan jeg lave den fandens info-plakat så vi kan få skabt noget debat i samfundet!

Medlem

http://www.sott.net/article/281459-Bene ... re-profits

Her er der en god artikel på legaliseringens effekt på Colorado.

http://healthland.time.com/2012/05/30/m ... cal-trial/

Endnu en grund til hvorfor lortet skal være lovligt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]