Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 01:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hvad er Kex?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Kex er det samme som ecstasy når det er på pilleform. De aktive stoffer er som regel MDMA, MDA og amfetamin. Pillerne er ofte urene. MDMA er det stof der bliver betegnet som ecstasy, men når du køber en pille er der ingen garanti for at det er det eneste der er i (eller at det overhovedet er i). Du kan lære mere om de tre stoffer jeg nævnte ved at søge efter dem på www.erowid.org

Mvh. Christian

Svar med citat  
Medlem

Geografisk sted: nordjylland
Kex er et slang for esctacy piller.

overordnet virker det ved at at påvirke hjernen til at udløse storer mængder serotonin.

Dancesafe har lavet et slide show hvor de præsenterer en teori om hvordan det specifikt virker.

den kemiske betegnelse er MDMA (methylenedioxy-n-methylamphetamine)

spørg endelig igen hvis der er noget du ikk forstå [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Svar med citat  
Medlem

@Fenriz
check det her indlæg.

som det fremgår er de fleste kex rene ifølge sundhedsstyrelsen. jeg har da også kun oplevet ikke at kunne falde i søvn på en slags kex...

Svar med citat  
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
det kan godt være at mange piller er rene... men måske det så bare er psykisk med mig eller jeg bare har været udheldig med mine piller.. for jeg har aldrig oplevet 1 eneste pille som virkede som ren mdma

Svar med citat  
Dedikeret medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af TJiLLe|idle:
det kan godt være at mange piller er rene... men måske det så bare er psykisk med mig eller jeg bare har været udheldig med mine piller.. for jeg har aldrig oplevet 1 eneste pille som virkede som ren mdma<HR></BLOCKQUOTE>

Hmm de smileys som er i omløb er der mellem 25 og 28% ren MDMA i, og resten er coffein sulfat... Så de må da virke som ren MDMA...?

Svar med citat  
Medlem

@TJiLLe|idle
for det første er der forskel på klinisk documentation og subjektiv vurdering. husk på at det er rigtigt sejt at kaldes os pillvrag og sige at der er rottegift heroin amf og lign i.(no offence intended! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img])

nu går jeg uddfra at det som du kalder rent MDMA var på pulverform. var det testet?

@Alcoholic
hvilke kilder?

Svar med citat  
In our memories

vil ikke kalde det pulverform.. nærmere krystaller [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] der var ihvertfald ikke cuttet noget i.

men nej det var ikke testet. men har nu prøvet 3 forskellige batches MDMA som alle har virket ens. dog noget af det mere potent end andet.

og så har jeg vel prøvet ca 6-7 forskellige piller.

men nu jeg tænker over det. i sommeren 2000 var der nogle ECU fremme som der vidst havde samme effekt som det rene mdma jeg har prøvet. men svært at sige da det kun var 3 gange jeg prøvede kex.

Svar med citat  
Hvad er kex, hvordan virker det og hvad er den kemiske betegnelse?

Svar med citat  
Medlem

@TJiLLe|idle - lotto n00b [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ok det du sniffede var sikkert ikke cuttet op men det giver altså også en anden effekt når man saniffer noget end når det spises. jeg har prøvet kex en del gange og de gange har der da været en del differencer. selv om det ikke er et rigtigt psychedelia så synes jeg langt fra det er ligeså forudsigeligt som fx amf.

no offence men jeg jeg har bare lidt svært ved at tro på at der er alt muligt i når sundhedsstyrelse, som jo egentlig er imod MDMA, erkender i en undersøgelse af de kex de undersøgte var rene.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Jeg forstår ikke hvorfor folk altid stoler blindt på at det pulver de får, som skulle være rent MDMA, er 100% rent?

Det er da betydeligt nemmere at putter lidt ekstra "fylde" i løst pulver, end at fuske med piller.

Svar med citat  
Medlem

@daffy duck
ja pulver er helt klart det letteste at cutte op. men dunno med krystaller :/

men det er netop også dette der er min pointe. den ide med at der er alt mulig i kex er absurd. som du påpeger kan en kex kun cuttes op en gang - når den laves. desuden er udbudet så stort at producenterne ikke kan sløse da de så vil tabe markedsandel. hvis fx mitzuerne stinker så køber man bare smiley næste gang osv. kex kan kun blive ordenligt afsat hvis de er "gode"

Svar med citat  
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN @ kix.dk:

ok det du sniffede var sikkert ikke cuttet op men det giver altså også en anden effekt når man sniffer noget end når det spises.
<HR></BLOCKQUOTE>

Man sniffer ikke ren MDMA, man spiser det i kapsler for det virker bedst.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af DN @ kix.dk:
selv om det ikke er et rigtigt psychedelia så synes jeg langt fra det er ligeså forudsigeligt som fx amf.
<HR></BLOCKQUOTE>

You said it. Grunden til at der ikke bliver cuttet i ren MDMA er nok at folk forventer en helt bestemt virkning med en helt bestemt dosis. Så hvis du prøver at sælge et urent skodbatch er der ingen der gider købe.

Ved kix derimod forventer de fleste ikke nogen helt bestemt virkning, da mange kix virker forskelligt, derfor kaster man bare et par stykker i gabet og er glad hvis de virker overhovedet.

[ 18 April 2003: Besked ændret af: Fenriz ]

Svar med citat  
Medlem

@Fenriz
ja men hvis kex skal kunne konkurrer med med krystaller skal de da min. levere en ligeså god oplevelse. ellers begynder dealerne da at gå over til krystaller da folk heller vil have det.

en af grundende til at folk måske føler en forskel kan være den unøjagtige dosering. som du påpeger så er der mange der bare kyler et par kex i kæften mens dem der indtager krystallerne præcist ved hvormeget de indtager og derfor kan dosere nøjagtigt. det gælder vel for alle rusmidler at hvis man overdoserer så bliver rusen mere uforudsigelig.
dertil kommer de sædvanligt forudindtaget holdninger som via placebo nok også vil påvirke rusen. jeg tror også det bliver svært at få en til at erkende at de krystaller han fik var skod. der hersker en general holdning at "hvis man kender de rigtige" kan man få fat i krystaller og de er bare for syge. altså er han en af de "seje" - og hvorfor spoile det ved at sige de var skod ?

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Helt klart.

Placebo tror jeg også spiller meget ind når folk snakker om ren MDMA. Hvor meget narko i DK er lige præcist 100% rent? ikke meget.. Hvorfor skulle pulver MDMA så være det?

Svar med citat  
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det er meget nemt at finde ud af om MDMA er rent... for det første kan du sagtens mærke om 125 mg. af pulveret giver dig den optimale effekt - for det andet, så bliver det meste MDMA solgt i krystaller, netop af den årsag at man kan se det ikke er cuttet.

En erfaren narkobruger, har absolut heller ikke noget problem med at smage forskel på amfetamin eller MDMA.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
@Daffy: I modsætning til f.ex. amfetamin eller kokain der passerer igennem mange "led" før det bliver solgt, er ren MDMA jo også forholdsvist sjældent, og der er god chance for at man får det næsten direkte fra "kilden".

Der er ikke gået så meget pop i ren MDMA som f.ex. i amfetamin eller kokain.

Svar med citat  
In our memories

hvem siger ren mdma er sjældent? :P da nemmere at få fat i end kex.. sidst jeg købte en kex gav jeg sku 100 kr for lortet *LoL*

men fuck det.. nu æder jeg ikke det wannabe psychedelika mere.. nææ nej tryptaminer og hardcore phenethylaminer ved man sku hvad er :P

Svar med citat  
Medlem

@Zarathustra
monopol har aldrig forbedret noget. hvis det er sjældent kan ousheren da gøre som det passer ham for du kan alligevel kun komme til ham.

det du nævner med ledne gælder jo heller ikk da man ikke kan cutte en pille op.

@Dex
jeg påstår heller ikke at krystaller er cuttet op. jeg vil bare gerne hører jeres grundlag for at kex er cuttet op.

Svar med citat  
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det var heller ikke et argument for at man kunne cutte piller op, jeg forsøgte bare at forklare Daffy at der er forskel på at købe noget amfetamin/kokain af en eller anden ussel og suspekt pusher og så at købe noget ren (?) MDMA af en næsten direkte kilde.

Man kan (selvfølgelig) ikke cutte piller op. Man kan derimod komme en masse lort i selve "pille-massen" inden man presser den.

Svar med citat  
Medlem

@Zarathustra
my bad...
men vil nu stadig give Daffy ret i at der ikke er noget narko i DK der er rent. det er utopisk. og som jeg også siger er der intet incitament for "den direkte kilde" til at levere en god vare hvis han har monopol(eller noget der ligner) [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]