Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 22:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Malfin
Medlem

Hej med jer.

Nogle af jer har måske læst min, efterhånden 3 år gamle tråd om Tramadol, som jeg var afhængig af i mange år. Til de som ikke har; var jeg meget afhængig af tramadol. Åd til sidst 24 50mgs om dagen bare for ikke at få abstinenser. Men en dag fik jeg nok og tog en kold tyrker. Siden da har jeg intet rørt. Men nu er der sket det at jeg har brækket benet, noget så eftertrykkeligt. På hospitalet fik jeg morfin både før og efter operationen, men det påvirkede mig ikke, for benet gjorde så ondt. Da jeg blev udskrevet, ville de give mig en recept på Tramadol, som jeg pure afslog. Når man har været igennem 3 måneder i helvede af abstinenser, rører man dem ikke igen. I stedet fik jeg nogle som hedder malfin på 30 mg. Jeg er sygt bange for at blive afhængig igen, men synes slet ikke de hjælper. Jeg har læst at jeg kan knuse pillerne, så de virker bedre. Og det havde jeg egentlig tænkt mig. Men her kommer mit spørgsmål så: vil jeg blive påvirket, hvis jeg knuser 30mg malfin og opløser dem i sodavand? Jeg vil helst ikke blive for skæv. Det er ok med en lille buzz, men morfin virker som speed på mig, og med et brækket ben, er det ikke optimalt - plus at jeg helst ikke vil føle at det er så fedt at jeg vil ha mere og mere. At være afhængig er simpelthen så rædselsfuldt. Nu har jeg kun 50 piller, så jeg bliver næppe afhængig, men er sgu lidt pylret :-(

Håber nogle af jer kan hjælpe mig :-) hellere rigtige eksperter en læger !!

Titel: Re: Malfin
Medlem

Nå benet gjorde for ondt, så jeg gjorde det bare. Og kan sige at hvis man ikke vant til morfin er sådan én pille rigeligt. Jeg er totalt skæv og sejler rundt. Det er fedt nok, men helt sikkert ikke en følelse jeg vil søge efter igen og igen.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Susanne,
ærgerligt med dit ben. Håber at det går godt og at du ikke bliver for glad for dine ny piller! Jeg kan godt forstå din bekymring, når du har været igennem abstinens-helvede med Tremadol.
Skriv gerne herinde for at fortælle om hvordan det går.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

BTW: Jeg har flyttet tråden til Medaljens bagside, da jeg mener at den mere hører til dér.

Medlem

Åh jamen det er helt ok :-D jeg var selv i tvivl om, hvor den hørte hjemme. Tak for trøst med benet. Det var ikke lige det, jeg havde brug for. Jeg spillede en slags for sjov amerikansk fodbold med en flok venner og så fik jeg 120 kg mandfolk ned over benet, som lå forkert. Så knoglen stak ud lige under knæet.

Tilbage til topic - jeg er overrasket over, hvor skæv jeg er blevet, blot fordi jeg knuste pillen. Den pille jeg tog i eftermiddags, tog kun lige toppen af smerterne, men jeg måtte supplere med panodil365 og diclofenac.

Den jeg tog for 2 timer siden og som jeg knuste og puttede i lidt sodavand, hjalp efter 20 min. Benet gør ikke ondt og jeg ligger og griner for mig selv. Eneste bivirkning er tørst, som dog klares med vindruer. Men tror ikke jeg vil gøre det igen, for når man én gang har været misbruger, skal der ikke så meget til at blive det igen. Og de seneste tre år, skal ikke være forgæves. Desuden er jeg virkelig angst for morfin. En veninde af mig blev så afhængig af morfin pga en brækket ryg, at da lægen sagde stop for mere, begyndte hun på heroin. Jeg er dog stolt af at kunne fortælle, hun er ude af det igen. Hun fik subitex på klinikken her i byen én gang om ugen i et par år og nu er hun helt clean :-) men det liv hun levede, ønsker jeg ikke for nogen. Og da slet ikke for mig selv. Så jeg er virkelig påpasselig.

Tak fordi i "lytter". Det er fedt at have et sted, hvor man bare kan fortælle tingene som de er !

Insane psychedelia user!

Hey Susanne rigtigt trælst med dit ben - jeg kan godt forstå du er nervøs for pillerne.
Jeg tænker om du skal lade det være ok med et lille buzz i en 14 dages tid så skulle smerterne være til at klare.
Personlig ville jeg lade en uge gå også prøve om 1 ibumetin og 2 parmol kunne klare det, mærke efter og var det for trælst så Maldini igen.
Husk hvor du kommer fra og hvilken kamp du gennemlevede sidst, så burde abstierne efter 14 dage med Malfin ikke være svært at overkomme.

Pas på dig selv og lad vær med at brug pillerne til at lamme dig med :)

Mvh

Medlem

Tak Fso :-)

Tror jeg helt dropper morfinen. Er vildt dårlig i dag. Konstante toilet besøg hvilket ikke er nemt med gips helt op til hoften, hovedpine og kvalme. Så hellere ondt i benet. Puha, det bliver jeg heldigvis aldrig vild med. Er simpelthen ikke "tømmermændene" værd.

Site Admin
Brugeravatar

Ærgerligt at en hyggelig fodboldskamp skulle ende i så dramatisk et benbrud :shock:
Nu ved jeg ikke hvor hurtigt smerterne fortager sig ved brud, men jeg håber for dig, at du snart kan gå over til nogen andre smertestillere end opiater.
God vind!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]