Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 ... 321  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Billede
Det er i Midtjylland :)

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
WorldBacon skrev:
Hej med jer. Nogle venner og jeg var ude for første gang, rimelig uvidende ude og lede efter spids nøgenhatte. Vi samlede en del sammen og da vi kom hjem for at sortere fra, så fandt vi umiddelbare 4 som kunne være "rigtige"...

Billede

Kan i fortælle om nogle her kan bruges? Og hvis nej, hvorfor så ikke?

Her er de resterende vi fandt og er det rigtige at ingen af dem er spids nøgenhatte? http://i.imgur.com/Zk7L1yD.png

Mange tak på forhånd!

Det er alle sammen Spids Nøgenhat. Tillykke med fundet!

Hilsen Fanny

Junior medlem

Fanny skrev:

Hilsen Fanny

Hej Fanny, det lyder dælme godt!!! Jeg gav beskeden videre til de andre drenge og de jublede også :D

Vi vil selvfølgelig være sikre inden vi gør noget, men under alle omstændigheder har vi nu fået lidt erfaring og skal ud og finde flere så det er klar til en spændende aften :) Fra min forståelse for at kunne skelne spids nøgenhat fra de andre:

- Hovedet er formet nærmest som en "trekant" og der er (altid?) en "nipple" på toppen.
- Lamellerne skal være mørke brune til næsten sorte
- Stokken skal være lang, tynd og hvid eller hvert fald lyst

Hvis disse kriterier er opfyldt, kan man så ikke med sikkerhed sige det er en spids nøgenhat?
Findes der overhovedet giftige svampe som man ved lette fejl kan identificere som spids nøgenhat, eller kommer de engang tætte på?

Vi er lidt nervøse, men håber vi kan blive fornuftige på området med lidt hjælp fra internettet!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

WorldBacon skrev:
Fanny skrev:

Hilsen Fanny

Hej Fanny, det lyder dælme godt!!! Jeg gav beskeden videre til de andre drenge og de jublede også :D

Vi vil selvfølgelig være sikre inden vi gør noget, men under alle omstændigheder har vi nu fået lidt erfaring og skal ud og finde flere så det er klar til en spændende aften :) Fra min forståelse for at kunne skelne spids nøgenhat fra de andre:

- Hovedet er formet nærmest som en "trekant" og der er (altid?) en "nipple" på toppen.
- Lamellerne skal være mørke brune til næsten sorte
- Stokken skal være lang, tynd og hvid eller hvert fald lyst

Hvis disse kriterier er opfyldt, kan man så ikke med sikkerhed sige det er en spids nøgenhat?
Findes der overhovedet giftige svampe som man ved lette fejl kan identificere som spids nøgenhat, eller kommer de engang tætte på?

Vi er lidt nervøse, men håber vi kan blive fornuftige på området med lidt hjælp fra internettet!

Jo det er en meget fin beskrivelse. Husk at der også er forskel på sn, når den er våd og tør.
Der er dog svampe, som ligner sn til forveksling ved første øjekast (mange af dem har du selv sorteret fra på forhånd).
Kig evt. denne tråd, som viser spids nøgenhat ift andre typiske marksvampe. Du kan jo prøve at køre en analyse på de svampe, som ikke er sn og se, om de passer på dine 3 opstillede punkter.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=2&t=46178

Junior medlem

bayer399 skrev:
Billede
Det er i Midtjylland :)

Frække Billeder, Bayer!!! ;)))

Hvad type kreaturer går der på dine marker?

har selv fundet en del på marker hvor der går heste.

MVH. DR. Swamp

Junior medlem

Hey DR. Swamp
Der går køer på dem, der plejer at give bedst, men har også fundet nogle på marker med får.
Tror det bliver et udmærket år i år!
Mvh

Junior medlem

hey så fik jeg også heldet med mig idag det blev til 24 G. men det er godt nok ikke de største de har sådan en mellem- små størrelse nogle er selvføgelig også fint store, men mit sørgsmål er så om de er mindre potente når de er små?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@mraben

Tillykke med fundet!

Jeg har hørt Joe Rogan snakke om, at cubensis bliver mere potent dets større svampen bliver.
Ang. spids nøgenhat, så skriver Sten Larris følgende:
Citat:
Der er en svag sammenhæng mellem svampens størrelse og psilocybinindhold: Små svampe har statistisk set et størrer %-indhold af psilocybin; men da de til gengæld vejer mindre bliver psilocybinindholdet (i mg pr. svamp) mindre for små svampe end for store svampe. Alt i alt, for at ramme en bestemt dosis psilocybin er det ligemeget, om man spiser svampene efter stk-dosis eller gram-dosis. 20 stk svampe indeholder gennemsnitligt 6,7 mg psilocybin, det er en rimelig dosis.

http://www.stenlarris.dk/HALU/GAUSS.HTM

Junior medlem

hej, nogle der kan hjælpe mig med at identificere de her banditter?

Billede

har i nogle råd til hvilken "teknik" der er god når man skal spore sig in på gode spots?- det virker svært og uverskueligt at finkæmme en hel mark - går man ligesom efter "græstotter" hvor der som regl ligger en kokasse mid i... eller er det bare intuition, eller?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

viewtopic.php?f=2&t=46178
Brug Knarkdrengens guide til identifikation.
Det ligner glanshatte.
Som regel skifter grostederne i løbet af sæsonen- man må bare gå det hele igennem, 3 dage efter er de sikkert det samme sted igen- og 14 dage efter er det et andet sted.

Medlem

Hey Psy!

Vil lige vise årets første høst af SN - De er fundet i græsland, hvor Bla. Rådyr kigger forbi med jævne mellemrum. Enjoy the pics.

Billede

Billede

Billede

Billede

Der blev alt i alt 14.9g - Meget tilfredsstillende, når vi kun er i starten af September - God dag derude! 8)

Junior medlem

Hej

Jeg har været ude i dag og lede efter sn. Synes disse (se linket) har nogle af kendetegnene, men er ret ny i det her, så vil høre om nogen herinde, kan bedømme det?

http://imgur.com/99utMvj,KDsk4gC,7XCRsss#2

Her er også et link til et overbliks billede: http://imgur.com/iiNukLv,ZQO93UE

De første er lidt slørede.

Senest rettet af Barbaras 07 sep 2014 19:38, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er ikke SN. Desværre.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Okay tak for svaret. Jeg synes dog de ligner meget. Har prøvet med den anbefalede svampeguide og var stadig usikker. Men hvordan bedømmer du det? Er der nogle åbenlyse ting som jeg misser?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
De ligner lidt SN, men samtidigt er det meget tydeligt at det ikke er SN. SN er en speciel svamp og når man først ved hvordan den ser ud, så er det meget nemt at se om det er SN eller ej.
Jeg bedømmer det på størrelsen, formen og farven.

Dem du har der er store og robuste, de har en meget rund hat og så er de meget mørke i farven. SN er som regel lille og delikate, har en spids hat som ofte har den velkendte spids og så er de alt fra lys hvide, gullige til lys brune i farven.

De åbenlyse ting du misser er spidsen på hatten. Den er så utroligt spids og tydelig. Når man finder en klase af SN stående, så er det ikke alle sammen som har den spids. Men der skal nok være et par stykker som har den, og den er ikke til at tage fejl af.

Held og lykke!

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Tak for hjælpen. Jeg må bare ud igen :)

Junior medlem

Har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Hvor hurtigt gror svampene (SN) op igen efter plukning?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Meget hurtigt.
I højsæsonen kan du tage ud på marken du tømte igår og finde dem igen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke sikkert, de vokser op præcis samme sted, som du plukkede dem. Det kommer også an på temperatur og nedbør.
De to seneste år har jeg fundet dem forskellige steder på samme hede. Der hvor jeg fandt flest første år, var der nærmest ingen året efter. Myceliet strækker sig langt under jorden og frugtlegemerne kan derfor poppe op hvorsomhelst.

Efter en god omgang regn fra nu og indtil nattefrosten sætter ind, kan de vokse op på få dage, men der kan sagtens gå længere tid.
Du kan evt prøve at lade helt små svampe stå nogle dage og se, hvor hurtigt de vokser.
Hvis du allerede nu har fundet sn, så er det ret sikkert, der kommer flere senere på sæsonen på samme mark.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Billede

Billede

Billede

Hvad siger i de bliver blå med tiden? Ser lamellerne rigtige ud?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6409 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175 ... 321  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]