Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Følgende står at læse i dagens udgave af New York Times:

"It took 13 years for the United States to come to its senses and end Prohibition, 13 years in which people kept drinking, otherwise law-abiding citizens became criminals and crime syndicates arose and flourished. It has been more than 40 years since Congress passed the current ban on marijuana, inflicting great harm on society just to prohibit a substance far less dangerous than alcohol." http://www.nytimes.com/interactive/2014 ... ation.html

Disse linjer er starten på en leder, hvor der argumenteres for hurtig legalisering af cannabis. Det var pokkers! Og endda i en konservativ Republikaneravis, som altid har støttet "War on Drugs". Men det er da tilladt at blive klogere. Bare det nu også vil gælde de hjemlige politiske blokhoveder.

Senest rettet af olerand 28 jul 2014 08:54, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

HØRT!!
STOP THE WAR ON DRUGS

Medlem

The New York fucking Times... En leder i en af de største og mest prestigefyldte amerikanske aviser. Og en leder der ligger sig så tungt over på ja-siden som man overhovedet kan være. Det er nice.
Bemærk også at der varsles en hel række af artikler om emnet i de kommende dage. Spændende.

Til OP:
Jeg var faktisk på vej til at oprette en post hvor jeg gjorde opmærksom på artiklen, men så så jeg at denne her omhandlede det. Vil du ikke være sød at ændre overskriften til at inkludere NY Times, så posten her får den opmærksomhed som den fortjener. Det er stort, det her.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg glæder mig allerede til at høre Tom(hjerne) Benhke forsvare at DK falder til patten og følger USA's eksempel - hvis det viser sig at nyere forskning har bevist at hjernen ikke drejer langsommere rundt alligevel, så må han jo finde på nogle guldkorn :stupid:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Republikanerne ved godt at det løb er kørt og hvis skal nå at surfe med på pot-bøglen og få kapperet nogle stemmer, så skal de til at få de republikanske vælgere op af stolene og med samme vej. Man må sige de gør det godt ved at få en avis som NYT til at skrive en artikel om, hvor forfærdelig dumt og spild og penge, det er. Det skal nok få fårene til at følge hyrden. Jeg kunne forstille mig at hvis de ikke lavede det pr stunt, så ville de Republikanske vælgere tro at de havde tabt forstanden, da en hel del har det med at skabe deres holdninger og meninger udelukket fra tv og avis.

Junior medlem

Læg mærke til, at det ikke bare er en artikel. Men det er avisens Leder, som er dens offentlige holdning.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]