Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 14:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er i behandling med Oxapax ogImoclone via egen læge. Hun er på ferie, og j eg er løbet tør for medicin...

Vil egentlig gerne have Diazepam.

Nogle gode råd??

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Hvis lægen er fraværende på grund af ferie, kursus eller sygdom
I disse situationer henviser klinikkens telefonsvarer til en stedfortræder.
Ellers har du ret til en konsultaion hos en hvilken som helst almen praktiserende læge.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis det er noget du har været på i længere tid er det i hvert fald ikke særligt smart at løbe tør. Normalt skal man ikke ringe til lægevagten for at få fornyet recepter men det syntes jeg godt at du kan gøre hvis ingen læger i dit område er til at få fat i, hvis din læge har en hjemmeside eller noget i den dur oplyses der ofte hvilke andre læger der bliver henvist til mht ferie og sygdom os.v men ellers burde lægevagten være flink nok han kan jo se at du er i behandling. du skal nok ikke begynde at forslå andet du vil have end det du er i behandling med - til lægevagten.

Hvis du har eller får det skidt - har jeg i hvert fald ikke oplevet problemer med at få udskrevet recepter på f.eks astma medicin men nu ved jeg ikke hvor strikse de er med nervepiller.

Junior medlem

Nej- det er absolut ikke spor smart at løbe tør- det ved jeg jo godt. Men det er nu engang sket, og jeg kan mærke, at det bliver en laaang weekend, med meget ubehag, hvis ikke jeg får nogle flere. Den afløsende læge, har over tlf afvist, at ville udskrive benzo til en anden læges patient. Jeg må købe dem andetsteds???

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville ikke købe dem andetsteds hvis jeg var dig (medmindre du har en virkelig god og sikker kontakt du stoler på) jeg ville gøre som KK siger og lytte til din læges tlf svare, tjekke hjemmesiden til din læge eller det "lægehus" du er tilknyttet. Jeg har før oplevet at en enkelt lægevagt ikke ville give mig medicin, ringede op igen og den næste ville så gerne - men som sagt så ved jeg ikke hvor strikse de er med den slags medicin, det kan godt være det ikke kan lade sig gøre men i så fald får du det dårligt skal du jo have hjælp.

Junior medlem

Jeg har ingen jeg kender, jeg kan købe af.... Jeg plejer at tage stk 3 stk Oxapax af 15 mg i døgnet, og 2 Imoclone til natten. Jeg har 3 Oxapax tilbage, dvs ca 1 stk til hvert døgn, indtil jeg får ny medicin ved min læge mandag. Skal jeg mon forvente at blive syg i løbet af weekenden. Jeg kan mærke det i min mave ny (sommerfugle) tynd mave, og indre uro- det er til at leve med.... indtil videre...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

well der er i hvert fald heller ingen herinde der kan hjælpe dig med at få fat på de piller, det lægerne der kan sådan noget.
hvis du nu har 3 piller kan du jo tage en de næste 3 dage om aftnen inden du ligger dig til at sove, og strække den lidt ud på den måde, jeg ved ikke om du kan forvente at blive syg og hvor lang tid der går desværre, men det burde lægevagten i hvert fald ikke være bange for at fortælle dig.

Junior medlem

Tak for hjælpen....

Insane psychedelia user!

Lægevagten udskriver ikke benzoer, det gør stedfortræder læger heller ikke.

Din mulighed er at købe på sort marked. Eller rationere og blande med alkohol, og så håbe på at du ikke bliver så syg som det er muligt at blive. Benzoabstinenser kan have dødelig udfald. Det kommer dog næppe på tale med så svagt et benzodiazepin i så lille en mængde. Ubehageligt bliver det dog nok.

Det er ikke skidegod HR at blande Benzoer med alkohol, men var jeg i dine sko havde jeg valgt denne løsning.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

En stedfortræder læge kan sagtens udskrive det til dig. Det kommer self an på personen, og hvordan du præsenterer dit problem. Har flere gange fået udskrevet tramadol (til rygsmerter) af andre random læger, når min egen ikke lige var til at få fat i. De kan selv se på receptserveren, at du har fået det udskrevet af din egen læge. Så hvis jeg var dig ville jeg forsøge andre læger i området, indtil jeg rammer en der er villig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shambhala skrev:
En stedfortræder læge kan sagtens udskrive det til dig. Det kommer self an på personen, og hvordan du præsenterer dit problem. Har flere gange fået udskrevet tramadol (til rygsmerter) af andre random læger, når min egen ikke lige var til at få fat i. De kan selv se på receptserveren, at du har fået det udskrevet af din egen læge. Så hvis jeg var dig ville jeg forsøge andre læger i området, indtil jeg rammer en der er villig.

1+
Læger er langt fra ens.
Ofte modsiger de hinanden, min nye læge har f.eks kaldt min gamle læge for en komplet idiot da jeg fortalte ham om hans metoder :D - lidt uhyggeligt.

Junior medlem

Tak for jeres tilbagemeldinger. Nu er det jo weekend, så der er kun lægevagten at kontakte- det tror jeg bliver svært at få noget ud af. Mht at købe på dte sorte marked, så er jeg helt grøn.... vil nogen fortælle mig, hvordan jeg kommer i kontakt med nogen, eller er det no go her???

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
No go !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]