Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 35  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Goddag alle sammen, dette er mit første opslag på siden, og grunden til at jeg søger viden her er fordi jeg har prøvet svampe (2 gange, mexikanske) og vil høre hvor tit man kan tag dem eller om der overhovedet er en grænse for hvor tit man burde tag dem, og til sidste hvilke der er bedst

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er bedst at vente en måneds tid imellem trips. Så opbygger du ikke en kæmpe tolerance og dit hoved får lidt ro til at komme ovenpå igen.
Det er svært at sige hvilke svampe der er bedst da der er mange faktorer der spiller ind. Svampe indeholder psilocybin, psilocin og baestocin. De 2 første er primært dem du bliver påvirket af.
Psilocin bliver nedbrudt af ilt og psilocybin bliver omdannet til psilocin i kroppen. Så alt efter om du spiser dem friske, hvor de stadig har både psilocin og psilocybin, eller tørre, hvor psilocinen er blevet nedbrudt og kun den mere stabile psilocybin er tilbage, vil du blive påvirket forskelligt.
Ifølge nogle undersøgelser skulle P. azurescens være den stærkeste psilocybin svamp. Jeg har ikke prøvet azurescens, jeg har kun prøvet Spids Nøgenhat og P. cubensis (dem som du kalder mexicanske) og af dem ville jeg sige at SN er den bedste. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Mange tak, så de er mere potente hvis du har dem friske, og kan man evt forvente et andet trip hvis de er eller ikke er?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nogle svampe er mere potente når de er friske, ja.
Til syvende og sidst vil det hele være omdannet til psilocin i din krop, så trippene vil "grundlæggende" være ens og så er det nemlig at Set & Setting begynder at spille stort ind.
Hvor du er, hvem du er sammen med, hvordan du har det osv. vil alt sammen være med til at føre trippet derhen hvor det ender.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Super mange gange tak :)

Medlem

har søgt lidt rundt omkring på nettet allerede. og har ikke kunne finde et direkte svar til det spørgsmål jeg har. ville jeg kunne bruge et stykke fra en fuldt koloniseret brf kage til at kolonisere et par andre brf kager der er helt friske fra tryk kogeren. altså bruge mycelium i stedet for en sporopløsning?

Bill Hicks

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
viewtopic.php?f=2&t=27789&p=368152#p368152

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

isar skrev:
har søgt lidt rundt omkring på nettet allerede. og har ikke kunne finde et direkte svar til det spørgsmål jeg har. ville jeg kunne bruge et stykke fra en fuldt koloniseret brf kage til at kolonisere et par andre brf kager der er helt friske fra tryk kogeren. altså bruge mycelium i stedet for en sporopløsning?

Det øverste tørre lag vermiculite som du kommer ovenpå dit BRF/verm mix er dit filter. Det fanger uvelkomne organismer og sørger for at kagen ikke kontaminerer. Du kan ikke få et stykke koloniseret kage eller agar forbi det lag. Så vil risikoen for at kagen kontaminerer være meget høj. Det er derfor man skal stikke kanylen langt ned inden man injicerer sporeopløsningen, så bakterier eller fremmede sporer ikke har en motorvej ned til det steriliserede spawn. Det er også derfor man tørrer de øverste par cm af med papir ind man lægger det tørre verm ovenpå.

йети skrev:

Medlem

tænkte nu på at lave brf'en i en stegepose i stedet for glas og så lave det til et bulk grow. altså bruge brf mixet som substrat. det jeg egentligt spørger om er om det skal være LC eller en sporopløsning man kolonisere brf'en med? eller kan det lade sig gøre med mycelium?

Bill Hicks

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Du skal stadig have en form for filter, ellers er der ingen gasudskiftning, og det er ikke til at sætte på en stegepose. Ingen GE og dit spawn vil rådne. Og BRF er meget næringsrigt, så hvis du ikke holder det hele meget sterilt, så vil det kontaminere.

Jeg vil sige ja, det skal være LC eller en sporeopløsning du skal bruge til at inokulere BRF med og det BRF som bliver inokuleret burde være i et glas med henblik på at dyrke det som PF-tek.
Ellers så overvej om ikke det er på tide at skifte til rug/havre og lave grain-to-grain overførsler for at udvide dit spawn.

йети skrev:

Medlem

problemet er at kontoen er tom. og det eneste jeg har liggende er midlerne til pf tek. men jeg tror jeg vil forsøge mig med slurry tek.

Bill Hicks

Junior medlem

Som første gangs svampe bruger, hvad kan jeg så forvente? Hvad bør jeg være opmærksom på og hvad er den rette dosering?

Medlem

Hej

Du bør være rigtig opmærksom på set & settings (Vigtigt), især som første gangs bruger. Hav gerne en god ven (ædru) som tripsitter, svampe kan være overvældende og intense når man er ny. Angående doser fik jeg rigtig meget ud af at læse på Shoomery: http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator - Alt efter hvilken svamp du har fingrene i osv.

Derefter skal det også siges at jeg har læst din anden tråd - Som alle andre anbefaler, så vent til du er lidt ældre. Svampe trips kan være meget givende men også omvendt.

Junior medlem

Mit kit har nu stået stille i vækst en uges tid - synes selv det ser lidt underligt ud? Hvad siger i? (har taget det ud af posen for at få et ok billede)

På forhånd tak!
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Holy shit, der er mange pins! Du får en fed høst. Umiddelbart synes jeg, de ser fine ud. Hvad skulle der være galt med dem? Ved ikke om det er billedets kvalitet der gør det, men tænker du på at de er meget fluffy i bunden?

Junior medlem

Ja, lige præcis! Der er ret meget "fluff" som du kalder det :) Men synes bare de er blevet mørke - og de har ikke vokset i 6-7 dage.. men tak for svaret! Måske skal jeg ikke være så nervøs...

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
De ser lækre ud! Hvis de er gået i stå i væksten kan det måske skyldes at de står for kold? De kan godt lide temperaturer op omkring 24 grader og gerne lidt mere. Så går det hurtigt! sørg også for at de har vædske nok. Giv dem lidt med en forstøverflaske, hvis kagen er for tør.

Hilsen Fanny

Junior medlem

Til alle jer kloge og dedikerede mennesker, har jeg et spørgsmål.
Jeg søger svar ang. lovgivning omkring psilocybin svampe sporer og de er lovlige i DK.
jeg har før købt svampe sporer over nettet og det har aldrig være et problem at få dem tilsendt via posten fra diverse hjemmesider, men jeg kan dog ikke rigtig finde ud af om de rent faktisk ER lovlige.
F.eks er cannabis frø lovlige, da de intet med det færdige produkt (cannabis) har at gøre, er dette så ensbetydende med at svampespore er lovlige?
grunden til at jeg jeg undrer mig over dette er, at man ikke kan købe en "growbox" over nettet på grund af dansk lovgivning, fordi sporene inokulere en substans der i sidste ende skaber et produkt (svampe).
derfor må man vel heller ikke stikke et cannabis frø i muldjord uden at blive straffet for det..
buttom line: ER PSILOCYBIN SPORER LOVLIGE I DK?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nej, sporer fra svampe som indeholder psilocybin er IKKE lovlige i Danmark.
Alt som har med psilocybin svampe at gøre er ulovligt. Sporer, mycelium, trøfler og svampe.

йети skrev:

Junior medlem

Pestilence skrev:
Nej, sporer fra svampe som indeholder psilocybin er IKKE lovlige i Danmark.
Alt som har med psilocybin svampe at gøre er ulovligt. Sporer, mycelium, trøfler og svampe.

hvordan kan det så være at man kan købe sporer fra div. hollandske hjemmesider og modtage dem et par dage efter, men at de ikke vil sende en growbox der er koloniseret pga. dansk lovgivning. det lader til at de følger loven i henhold til landet de eksportere til, så mellem linjerne fortæller de hvad der er lovligt og hvad der ikke er ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 683 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]