Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 21:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Heeej! Jeg har røget hash fire år nu, og her for et par uger siden prøvede jeg MDMA. Det var helt fint, og det levede op til mine forventninger. Det eneste bivirkning jeg har lagt mærke til er at jeg bliver MEGET lettere skæv når jeg ryger hash, specielt når det er mørkt. Jeg forstår det ikke rigtig. Var hjemme hos et par venner for lidt siden, hvor vi røg to joints og jeg fik det helt noigern og begyndte at ryste.

Nogen der ved noget om det kan ha en sammenhæng?

Junior medlem

Skal måske også lige siges at vi røg 4 joints i træk under trippet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg oplever selv, at jeg får et slags "flashback" til MDMA et par uger efter, at jeg har indtaget stoffet,og jeg ved, at jeg ikke er den eneste, der har det sådan. Det er helt normalt.

Ryg mindre og hold blodsukkeret oppe :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hmmmmmmm Siden jeg har taget mdma er jeg også begyndt at bruge min grinder til mit hash istedet for at nuller det dvs. at jeg tager min kniv varmer den op og skærer et lille stykke af det hjælper mig med at ryge mindre og holder samtidig min tolerance nede synes nu stadig jeg bliver pænt skæv kan godt være at det er fordi at jeg tog mdma for første gang her i marts :)

Medlem

Hmmmm, Placebo!

Junior medlem

For mange år siden da jeg stadig røg, husker jeg tydeligt en episode efter et mdma-trip. Det var vel 3-4 dage efter aftenen med mdma, hvor vi besluttede os for at ryge en aften. Vi fik også "flashbacks" om man så kan sige - så det var også en speciel oplevelse.

Hvis du direkte føler at du får paranoia og at du ryster - tror du så ikke at et par ugers pause fra både røg og andet ville hjælpe?

Dedikeret medlem

Det er helt 100% ikke Placebo. Jeg oplever også at jeg bliver MONSTER skæv dagene efter en tung MDMA koger :) Altså vi snakker ikke uger eller måneder. Men dagene efter er der helt sikkert en forskel. Den gang jeg begyndte med MDMA røg jeg meget bong og når jeg vågnede morgen efter en dans med emma så kunne et bonghoved få mig til at klappe tænder igen..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Der er nok noget om at hjernen måske blande rusene sammen for jeg har haft halvkraftige synsforstyrrelser de gange jeg har røget efter et svampetrip går ud fra det er nogenlunde det samme det er da ærgerligt du bliver dårlig... Men samtidig er det vel meget fedt at have sænket tolerancen tænker jeg?:)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg kan totalt nikke genkendende til det, du beskriver - det er ikke placebo. Siden jeg henover en periode på 4 år eksperimenterede med mange forskellige psykedeliske stoffer inkl. mdma, har hashrusen aldrig været den samme. Medmindre jeg har indtaget en del alkohol samme aften, er rusen ofte meget psykedelisk med et kraftigt bodyload, closed eye visuals og tankekrøl - fuldstændig som et psykedelisk trip. Jeg tror ikke det er så underligt egentlig, da cannabis faktisk også er et psykedelisk stof, blot et meget mildt et af slagsen. Folk, der er meget sensitive, kan få meget kraftige hallucinationer, første gang de ryger. Jeg har to gode venner, hvor det var tilfældet.

Jeg har i øvrigt læst - tror vist nok det var på Erowid engang - at mdma faktisk også hører med i den psykedeliske familie. Men ligesom cannabis er det et meget mildt et af slagsen. Jeg har flere gange oplevet, at mdma gav hallucinationer - enten ved høje doser eller ved kombination med alkohol (ikke at dette kan anbefales på nogen måde).

I dag, når jeg tager mdma, skal jeg ikke ryge i tiden efter. Det giver mig et ikke særlig behageligt bodyload. Det samme sker også, hvis jeg drikker for meget kaffe. Da både koffein og cannabis på mig går ind og "hiver et bodyload op til overfladen igen", vidner om, at der er en eller anden neurokemisk "erindring" af en art, der aktiveres ved indtag af disse andre, mildere substanser, i tiden efter et mdma-trip. Da jeg hverken er kemiker eller mediciner, kan jeg ikke forklare fænomenet, kun fænomenologisk konstatere dets realitet. Jeg er selv meget nysgerrig på, hvad der er på spil.

Men ja, bottom line, jeg holder mig fra cannabis efter mdma, da jeg ikke bryder mig om den rus, der kommer deraf.

Junior medlem

Jeg ved i hvert fald, at jeg engang sad en sen nat/tidlig morgen, efter at en ven og jeg havde haft en god tur på MDMA, i en gyde og røg en joint, der pludselig sendte mig helt til himmels - fik en ubeskrivelig eufori og nogle fantastisk smukke CEVs.

Men ja, generelt har jeg samme oplevelse som dig og mange andre her i tråden. Et par uger lyder voldsomt, men du må også huske, at cannabisrusen ændrer sig og lader sig påvirke af dine erfaringer. Førhen følte jeg, at den virkelig kunne tage noget angst og få mig til at falde helt ned - i dag skal jeg gerne være afslappet og have ro i sindet, før jeg ryger, hvis jeg skal nyde det - bare for at illustrere en radikal ændring i min opfattelse af rusen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]