Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 aug 2025 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Hej alle jeg skal snart være far og har førhen været i et hashmisbrug men er kommet til et punkt hvor jeg har fået det på afstand og ved hvornår det bliver for ofte for mig mit spørgsmål er egentlig bare hvad er jeres holdning/erfaringer med at være forældre og stadig nyde en joint fra tid til anden
Personligt mener jeg at jeg godt ville kunne gøre det med min huske regel som er en gang om måneden det er hvad der fungerer for mig hvis det ikke skal tage overhånd... Jeg ville gøre det ude med vennerne og så først komme hjem når jeg føler jeg er "præsentabel" så længe man ryger ansvarligt synes jeg egentlig ikke det er uforsvarligt at ryge cannabis så længe man er velfungerende og det ikke på nogen måde går ud over ens familie liv det skal lige siges at min kæreste har det helt fint med jeg ryger så længe jeg ikke ryger ud i mit tidligere misbrug igen.
Man behøver selvfølgelig ikke være forældre for at have en mening så alle svar er velkomne jeg synes bare jeg har stødt på megen negativitet omkring det så vil også gerne høre om nogle der måske har positive erfaringer.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg synes at det er fint at ryge en pind nu og da og engang imellem skal man også have lov til at ryge igennem, præcis ligesom det er fint at få en øl i ny og næ og en sjælden gang imellem drikke sig i hegnet.
Så længe det ikke påvirker forældreskabet eller forholdet til familien så er det ganske fint i min bog.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Hej Alakazam - stort tillykke med den kommende familieforsøgelse!
Det er super gode overvejelser du har gjort dig. Personligt har jeg intet i mod at voksne mennesker, med eller uden børn, nyder en joint eller flere i deres "voksen-tid". Sådan som du har tænkt dig at gøre det, lyder som meget ansvarlig måde at have et rekreativt forbrug, jeg gad godt, at der var flere forældre som tænkte sådan. Jeg er selv mor og har også en forkærlighed for pot :) Ikke fordi det kommer sagen ved, men jeg bor i et kvarter med en del veluddannede og velhavende, så jeg kender en del af dem som forældre til mit barns venner. De er søde... men også tit lidt halv-berusede fra ca kl 17... Det synes jeg ikke er fair overfor børnene - altså ikke forstået sådan at man bare skal leve i askese som forælder. Jeg husker mange sjove familiefester med fulde og fjollede mødre og onkler ;)
Bare det ikke bliver en hverdags-ting at intoksikere sig. Og det virker det jo slet ikke som om du har tænkt dig. Så altså, nyd livet, din famile og en lille pind i ny og næ - you deserve it ;)
Vh Bianca

Junior medlem

Pestilence skrev:
Jeg synes at det er fint at ryge en pind nu og da og engang imellem skal man også have lov til at ryge igennem, præcis ligesom det er fint at få en øl i ny og næ og en sjælden gang imellem drikke sig i hegnet.
Så længe det ikke påvirker forældreskabet eller forholdet til familien så er det ganske fint i min bog.

^^ Præcist! Du sagde det meget bedre ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Gratulerer!

Er selv far og ryger lejlighedsvis en gang eller to i måneden.
Da jeg lige var blevet far, røg jeg ikke i det første år ca, der var simpelthen så meget andet at lave og tænke over :lol:

Som jeg ser det, så er det vel ok med en bette pind i ny og næ.
Pas på med at det ikke tager overhånd og du skal ud flere gange om dagen og ryge.
Det er sku for taberagtig og de offentlige myndigheder kommer sikkert og banker på en dag.

Det lyder som om du har pænt styr på dit liv, så det tror jeg ikke der vil ske, men det skal jo nævnes;-)

Håber dog også at du som jeg glemmer alt om cannabis, når du først står med den bette i hænderne:-)
Held og lykke med det.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!

Tillykke :)
Er selv blevet far for små 3 mdr siden og som GG siger så er der ikke særlig meget tid og for den sags skyld lyst til at ryge her i starten, men set frem af vil jeg på et tidspunkt også give mig lov til en månedlig gang røg eller to.
Jeg savner lidt både stener og især også den dybe selvransagelse og perspektivering jeg får når jeg ryge med et par ugers mellemrum.
For tit er skidt - har været misbruger i mange år, men 1-2 gange i måndeden er sundt for mig - tiden er bare ikke inde endnu :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Tak for svar alle sammen og tak for lykønskningerne glæder mig til min lille pige kommer til verden :) jeg havde også tænkt mig at lægge det på hylden i et godt stykke tid til at det ligesom føles naturligt har jo heller ikke lyst til at gå glip af tid med mit barn bare for at ryge jeg tænkte nemlig også lidt frem i tiden når det en gang bliver aktuelt :) men jeg er super glad for at høre at det sagtens kan lade sig gøre at indtage cannabis i ansvarlige mængder og stadig have et velfungerende familie-liv :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Min far har røget gennem hele mit liv, og 10 år før det også, der findes ingen bedre far end ham. Forældre og cannabis kan sagtens gå hånd i hånd. Tillykke med den lille nye :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tillykke med barnet når det kommer.
Jeg røg dagligt indtil min datter var 12 år uden problemer med hverken nærvær og job.
Nu er det ca 2 gange om ugen.
Det kommer jo osse an på hvor meget man slammer- lige lidt om aftenen og så ind og fortælle godnat historie.
Hun er 20 nu og siger at hun aldrig lagde mærke til det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]