Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 18:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen.

Jeg er for nylig flyttet i ny lejlighed hvor jeg føler at jeg har bedre muligheder for endelig at fuldende en af mine drømme, nemlig at få gennemført en høst og helst mere til. Jeg i et lejlighedskompleks der består af 160 lejligheder og der er 10 lejligheder i min opgang (Vi har mobilsug i opgangen hvis det skulle betyde noget).

Jeg har et perfekt skab der kan rumme 3-4 planter, som står i indgangen ved siden af døren. Af hvad jeg kan se er der ingen form for udluftning udadtil fra skabet.

Min (nuværende) plan er at bestille "The Ultimate Grow Kit", som indeholder Germination Kit, 10 Soiltabs, 10 Flowertabs og en omgang frø ved siden af. Hvor min plan mangler lidt padding og lidt assistance er udluftning og lys, da jeg tænker det er hvad jeg ville mangle hvis jeg stod med overnævnte ved hånden lige nu. Vil det være muligt at lave et system der vil virke under disse omstændigheder (Vil ikke gøre mig klog på hvor kraftigt sådan et par planter vil dufte, da jeg aldrig har haft fat i mere end en krukke pot foran mig), hvis ja, hvordan og hvor meget ville jeg skulle punge ud med?

Jeg har mig også en umiddelbar forestilling om at der er nogle sorter der er no-go når det kommer til duften vice versa.

Har spurgt mig omkring og læst en del og min umiddelbare egne løsninger er enten at punge de store sedler frem og få et 40x40 uv lys eller en masse billige spotlamper + computer blæsere, men tænker ikke at det vil være en sikker nok løsning.
Har også læst en del tråde her på forummet, men kan ikke finde et "tilfredsstillende" svar til min specifikke situation; altså om det vil være muligt for mig at arrangere det så jeg ikke vil genere de andre beboere i min opgang, hvilket er mit ultimative mål da jeg ikke står i en situation der tillader mig at flytte herfra inden for den nærmeste fremtid. Hvis de kommer i de hvide biler får jeg trods alt et tag over hovedet ;)

På forhånd mange tak,
mvh Thomas.

Har fået "tilladelse" til at gro i min lejlighed af min udlejer, så længe det ikke generer de andre beboere, så jeg vil være absolut sikker på at jeg kan gøre det så stealth-mode som overhovedet muligt, især når jeg ikke har de store muligheder for at gøre det anderledes, jeg har det skabplads og kun det.

EDIT: Efter at have givet det et ekstra kig kan jeg nærmest fornemme at nogle sorter vil kunne blive plantet og gro kun ved hjælp af soil 'n water - Så hvis jeg forstår det rigtigt, vil det kunne lade sig gøre at gro en til flere planter uden lys. Tænker lige pt på sorten "Ice" som er en hybrid der skulle kunne gro i enten jord eller udenlukkende på vand.

Dedikeret medlem

Jeg har ikke rigtig mulighed for, eller tid til lige nu, at forholde mig til hele dit indlæg. Men der er et par enkelte ting jeg da hurtigt vil byde ind med:

- "Soil'n water" ? Tænker de mener at man ikke behøver at gøde - selvom det heller ikke lader til at give meget mening, da optimal tilgængelighed af næring må være mere eller mindre direkte proportinalt med større udbytte. Hvad de dog IKKE mener, er at det kan gøres uden lys. Ingen plante kan vokse uden lys. Lyset er energien til al vækst planten laver. Alt.

- Lys. UV lys duer ikke, det er kun et minimalt udsnit af spektret og det meste af det er skadeligt for din plante (fra en UV-lampe i hvert fald) og helt sikkert skadeligt for dig selv. Måske har du læst forkert på produktet, men en UV lampe er ikke vejen frem.
Halogen spot er muligvis den næst-dårligst løsning da de producerer voldsomt meget varme ifht. lys. Så det ville blive sindsygt dyrt at få nok lys til at dyrke en plante og din lejlighed ville være el-varmet. :D

HID (HPS) / LED / CFL er de tre muligheder der er.
- HPS giver et bredt spektre der egner sig til frugt sætning (buds i dette tilfælde), giver en del lys pr watt men stadig meget varmer.
- LED giver et begrænset spektrum, så flere forskellige kræves og mange har tvivlsom kvalitet - men LED giver meget lys per watt og relativt lidt varme.
- CFL (og lysstofrør) er mellemtingen, lidt mere varme end LED med også bedre spektrum, mindre varme end HPS med dårligere forhold mellem effektivt lys-output og watt-indput.

Hver har altså sine fordele og ulemper. Du kan google lidt rundt og finde mere info om det. Eller måske byder nogen ind, med lidt gratis info til dig. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vil ikke råde dig i dit skabsgrow, da jeg selv kun dyrker udendørs.

Men studsede over din bemærkning om, at du havde fået "tilladelse", af din udlejer? :shock:
Vil det sige at du har talt med udlejeren og han nu ved, der bliver dyrket cannabis i din lejlighed?

Håber ikke det forholder sig sådan..

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
ville ikke tage det sæt der, de frø er sikkert noget lort og gødning på tabs er ikke særlig godt, så hellere købe nogle ordenlige frø og noget godt gødning hvor du selv kan vælge de præcise blandinger

ang dit skab, så skal der kunne laves et hul i toppen på ca 10x10 cm og 15x15/20x20 i bunden, samtidig med det stadig er lystæt, så sætter du en (pc) blæser i toppen der blæser ud og indtag i bunden, evt en blæser på indtaget også hvis det er nødvendigt

for at slippe for varmeproblemer osv så brug nogle cfl/led pære, en god cfl pære koster 150 kr hvorimod en god led koster langt mere, så det må komme an på din økonomi hvad du tager, men lad vær at tage noget billigt led lort, så hellere cfl

som du selv er inde på er det vigtigt at du vælger den rigtige sort da nogle stinker 5 gange mere end andre, jeg vil foreslå silver haze #9 som jeg selv lige har kørt 2 grows på, kan stort set ingenting lugte selvom der står 7-10 planter i blomst, de bliver ikke så store hvilket nok er godt i dit tilfælde, og så er det noget af det mest potente skunk jeg nogensinde har haft fingre i

og ja, du kan ikke gro nogen planter uden lys, og det der er ment med "soil n water" er nok at alt gødningen er tilsat i jorden og bliver frigivet stille og roligt igennem plantens levetid, kan ikke forestille mig at man skulle få det optimale ud af sine planter uden gødning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]