Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 20:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 54  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey guys - Efter en tid med growkits har jeg nu kastet mig over at dyrke dem fra bunden. Eller, det er løgn for jeg har bestilt redskaberne udefra, men et skridt af gangen.
Hvor længe kan sporer i kanylen holde sig før de bliver aktiveret eller hvad man skal kalde det?

Er det samme forhold som growboxes; tørt, mørkt og køligt og så har man et par måneder at løbe på?

Vh Smurf

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Fedt! God investering! :o
Hvis de bliver opbevaret korrekt så kan de holde flere år. Det er anbefalet at have dem i køleskabet. Det skal dog siges at jeg har læst en tråd hvor manden fandt en 8 år gammel sporesprøjte i en skuffe. Den var opbevaret ved stuetemperatur og den virkede fint da han brugte den.
Men ind i køleskabet med den og så har du et par år at løbe på. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

tak for svarende vil prøve at lufte dem ud nogle flere gange om dagen :) i første omgang og se hvad de siger til det

Medlem

mine svampe har ikke vokset det helt store siden, min jabba the hut er blevet næsten dobbelt så stor :D den begynder virkelig at blive et monster :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Fedt! God investering! :o
Hvis de bliver opbevaret korrekt så kan de holde flere år. Det er anbefalet at have dem i køleskabet. Det skal dog siges at jeg har læst en tråd hvor manden fandt en 8 år gammel sporesprøjte i en skuffe. Den var opbevaret ved stuetemperatur og den virkede fint da han brugte den.
Men ind i køleskabet med den og så har du et par år at løbe på. :)

Stærkt ! Tak for svar.

Ja, og udover en god investering også en glimrende hobby :)

Junior medlem

Jeg har et PE Supa 100% growkit kørende… har dog puttet det i en sgfc istedet for det sølle pose det kommer med. MEN… nu er vi nået til uge 3.5 og der er ingen pins endnu.

Setup'et er i en kælder (hvor jeg tidligere har haft succes med at gro mexi cubes.), temperaturen er konstant omkring 18-19 grader, hvilket burde være lige indenfor PEs smertegrænse.
Jeg har sprayet og fan'et to gange om dagen uden undtagelse.
Lyset er film lys på 5500k floureserende lys indtil jeg igår gik over til en lidt mere overkommelig 5500k LED lampe.

Billedet er taget her til aften inden jeg satte den ud på altanen for at få lidt naturlig frisk luft og en smule højere temp inden det kommer i kælderen igen her senere.

Er alt håb ude eller skal jeg bare væbne mig med mere tålmodighed?

Billede

Junior medlem

jeg købte for 3 uger's tid siden et growkit med Golden Teacher og et med Mc kenniy( tror jeg det staves) ..

jeg har så høstet lidt at GTen igår aftes og resten imorges .. de så gode nok ud i går aftes men dem imorges var blevet sorte på toppen, læste det nok var spore mit spørgsmål er så kan de bruges eller skal de bare kyles ud ?

med det sorte på toppen
http://imgur.com/CKU2ekR

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er bare sporer, de er ganske uskadelige. Lad være med at skylle dem, bare læg dem til tørre som du ellers ville. Hvis du ikke har lyst til at spise dem, så kan du lave te på dem.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

tak for det hurtige svar :) ... havde hellere ikke tænkt mig at skylle dem ... de ligger på en avis på et skab og tørre :) .. bruger dem til min Hortons hovedpine det er langt bedre end alt det andet medicin jeg har prøvet .. også er det mit første growkit så er lidt spædt på resultatet... der er også nogen af dem der er lilla på bunden af stilken har det noget at sige ..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er sikkert 'bruising', det er helt normalt.

йети skrev:

Junior medlem

men har de spore nogen effekt på virkningen?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Overhovedet ingen.

йети skrev:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Indtil badtrippet starter, og det eneste du kan tænke på er, om du har spist dødelig mug.

Junior medlem

haha Krimse jeg har endnu ikke haft et badtrip :) ... har altid holdt mig på en dosis hvor jeg kunne holde det ud ;) ... jeg bruger det i medicinsk øjemål ... men vil da helt klart tage det til efterretning at det kan ske

Medlem

Hey psy. Første forsøg & første forhindring.

Er alt som det skal være? tænker på den blå/grønne farve og den blålige farve på mycelium?(billede 2- venstre hjørne)

Pics:
Billede

Billede

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Zaxx@ Mmm de ser lækre ud! Sørg for at holde det så rent som muligt, brug hansker, lad være med at have håret lige over kagerne når du arbejder med dem (der kan drysse alle mulige ting ud fra hår som har mug-sporer på), og hav en spray-flaske med sprit som du spritter dine hansker og arme af med, inden du stikker grapperne ned for at høste.

Hilsen Fanny

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Den blå farve de får kan være "bruising" pga. de ikke får nok fugtighed igennem luften. Står growkittet i den medfølgende pose eller bruger du et andet fruiting chamber? Prøv at spray lidt vand ind til dem, svampe er jo 90% vand, de elsker det.

йети skrev:

Medlem

Tak for råd og vejledning fanny:)

& growkittet står i en høj bedroller med lidt vand og lecasten i bunden så luftfugtigheden holdes høj konstant. Der bliver også tilført frisk luft et par gange om dagen. Stabil temp på 24-25. Nu må vi se om "brushingen" bliver bedre de næste par dage:)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det er ganske simpelt. :P
Sæt noget vand til kogning i en 10 min. tid. Så alt efter om du har sterile sprøjter eller brugte sprøjter er fremgangsmåden således:

1.
Steril sprøjte: træk kogende vand op i sprøjten og lad den køle helt ned.
Brugt sprøjte: træk kogende vand op og lad det være i 1 min, sprøjt derefter vandet ud i vasken. Gør dette 3-4 gange. Derefter træk kogende vand op i sprøjten og lad den køle helt ned.

2.
Hæld kogende vand i et rent shotglas og lad det være i 1 min. Derefter hæld vandet i vasken. Gør dette et par gange.

3.
Skrab sporer fra dit print ned i shotglasset med en steril kniv/skalpel/lancet.

4.
Sæt kanyle på sprøjten (hvis det ikke er en helt ny kanyle så husk at flamme-steriliser) og sprøjt vandet fra den afkølede sprøjte ned i glasset, rør rundt med kanylespidsen og sug vand+sporer op i kanylen.

5.
Sæt hætte på kanylen.

Husk at ryst før brug og at 1 sporeprint kan bruges til at lave mellem 10 og 50 sporesprøjter.

(Dette ville selvfølgelig være bedst at gøre i en Still Air Box eller glovebox for at minimere fremmede organismer i sprøjten. Husk at en sporesprøjte aldrig vil være 100% steril, men gør alligevel dit bedste for at holde den 99% steril. 8) )

йети skrev:

Medlem
Brugeravatar

Hej, nogle venner og jeg havde planlagt at skulle spise nogle svampe igen her i sommerferien, men her 2½ uge efter dukningen er der stadig intet tegn på svampe. =( Vi har bestilt det samme som sidst gang (Golden Teacher), dog en større boks, og sidste gang væltede de nærmest frem allerede efter en uge. Boksen får dog ikke særlig meget sollys, hvilket jeg egentligt troede var problemet, men jeg syntes dog jeg kan læse, at det ikke er nødvendigt at de får særlig meget lys. Da vi modtog boksen opdagede vi en lille revne i siden af den, hvilket har gjort der også er kommet vand ind i boksen efter dukningen (det vand man hælder ned i posen) og jeg frygter lidt at det måske kunne være problemet?

Vi kan vel altid prøve at dunke det igen, måske prøve at lappe hullet med lidt tape?=D

Hvis det ikke kan være revnen i plasticen, aner jeg virkelig ikke hvad der er gået galt. Den er bestilt fra samme hjemmeside som sidste gang, og der virkede de somsagt påklageligt. :/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1061 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 54  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]