Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia har i en lang periode 'lurket' rundt på dette forum og har ikke umiddelbart kunnet finde nogen info om mit spørgsmål.
Jeg prøvede for første gang mdma i oktober 2013 til en rave fest, super fed oplevelse alt var som en drøm, ja i kender det.

Jeg har siden holdt så vidt som "muligt" 1-2 måneders pause mellem hver indtagelse, dog med undtagelser hvor jeg har taget det 2-3 weekender i træk. Jeg ved godt dette er utrolig dumt og uintelligent, så det behøver i ikke fortælle mig. Men jeg har her siden 1. maj sagt til mig selv, at jeg ikke skal tage det i riiiigtig lang tid, ikke før Elements til oktober ihvertfald. Dette er af 2 grunde, bliver ikke ramt på samme måde mere, har det stadig fedt og alt det der, men det er ikke det samme, går hurtigt kold og får ikke den samme fornemmelse længere, om det er kvaliteten eller tolerancen skal jeg ikke kunne udtale mig om, men alt i alt har jeg besluttet mig for at holde en lang pause, ydermere får jeg det også møøøg elendigt 1-2 uger efter sådan en tur.

Nu er mit spørgsmål til jer at hvis jeg holder min pause fra maj til oktober, om jeg så vil få magien igen, eller kan jeg godt glemme alt om det, det er bare om jeg skal sløjfe det kapitel i mit liv og komme videre eller hvordan?

På forhånd tak.

Insane psychedelia user!

Jeg ikke har taget MDMA i ca 2år. Før det havde jeg også en pause på flere år, trods det er det bare ikke den samme magi, som det var de første 50gange. Så nej, er svaret for manges vedkomne. Nogen oplever at den kommer igen, langt størstedelen jeg har kendt som har mistet den gør ikke.

Junior medlem

ragamuffin skrev:
Jeg ikke har taget MDMA i ca 2år. Før det havde jeg også en pause på flere år, trods det er det bare ikke den samme magi, som det var de første 50gange. Så nej, er svaret for manges vedkomne. Nogen oplever at den kommer igen, langt størstedelen jeg har kendt som har mistet den gør ikke.

Nu har jeg ikke engang taget det nået nær 50 gange, mere omkring 10 - 15 gange, dog bare i for jævne mellemrum, men tak for svaret :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg er 9 måneder inde i en 10 måneders pause fra emma, efter jeg mistede magien. Jeg tog det kun 6 - 7 gange før magien forsvandt, og det var med gennemsnitlig 1½ måneds mellemrum imellem hver.
Om en måneds tid kan jeg sige dig om en lang pause virker :p Men ligemeget hvad er det på tide at holde den pause nu for dit vedkommende. Det er trist at tænke på, men det er det eneste rigtige at gøre. Det er, efter min mening, på ingen måde værd at tage hvis magien ikke er der.

Dedikeret medlem

Hejsa!
hva doser plejer du at tage ?
hvis jeg må være så fri(eaky) at foreslå at en lav-dosis(!!) svampe til en forveksling bare en gang imellem.. der er osse glœde/love, touch-sensations og universiel samhørighed! så blir der automatisk længere imellem mdma-trip.. +de 14dages helvede ikk er der, for mit vedkommende i hvertfald..
nu kender jeg dig jo ikke, men det virkede OK for mig.. indtil jeg blev for glad for svampenes verden, og rev ca. et år ud af kalenderen pga af overtrippin :-)
så det ku selvfølgelig være mest optimalt med en laaaang pause uden noget som helst fremmed i systemet, men vi er jo blot mennesker!
PEACE OUT!
STWOD

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg hat taget MDMA 3-4 gange om året i 12 år. I nogen perioder har jeg dog taget det lidt hyppigere. Og jo for mit vedkommende har jeg aldrig miste magien.

Jeg vil også mene at set and settings spiller ind.

Junior medlem

stopthewarondrugs skrev:
Hejsa!
hva doser plejer du at tage ?
hvis jeg må være så fri(eaky) at foreslå at en lav-dosis(!!) svampe til en forveksling bare en gang imellem.. der er osse glœde/love, touch-sensations og universiel samhørighed! så blir der automatisk længere imellem mdma-trip.. +de 14dages helvede ikk er der, for mit vedkommende i hvertfald..
nu kender jeg dig jo ikke, men det virkede OK for mig.. indtil jeg blev for glad for svampenes verden, og rev ca. et år ud af kalenderen pga af overtrippin :-)
så det ku selvfølgelig være mest optimalt med en laaaang pause uden noget som helst fremmed i systemet, men vi er jo blot mennesker!
PEACE OUT!
STWOD

Altså mig og en kammerat plejer som regel bare at hælde noget i en vand til festen, ca. 0.2 som vi deler 50/50 så vidt vores sanser nu dur til at dele det lige over ;) - Og så 2-3 timer senere supplere vi med en lille line for at holde den kørende, som nok er 50-75mg så rundt regnet 175mg på en aften, ved godt det er en rimelig dosis, men heller ikke helt inde for det "farlige" spektrum :)
Har endnu ikke fået prøvet svampe, men har fået at vide at nogle venner at man begynder at se verdenen i akrylfarver og trippe helt sygt, så har ikke haft den store lyst til at prøve det! :)

Junior medlem

Afholdelse fra stoffet vil selvfølgelig altid være din bedste mulighed, men som andre skriver virker det ikke altid. Du kan prøve med St. Johns Wort, et naturligt antidepressiv som groft sagt øger din modtagelighed overfor MDMA. Har læst en del succeshistorier omkring det, men prøv en måned med det og hold derefter en pause så det har mulighed for at forlade dit system før du tager MDMA. Kombinationen af de to kan potentielt blive et grimt syn. Hvis du er på anden medicin vil jeg råde dig til at læse op på om det har nogen farlig synergisk effekt med St Johns Wort.

Junior medlem

Luminary skrev:
Afholdelse fra stoffet vil selvfølgelig altid være din bedste mulighed, men som andre skriver virker det ikke altid. Du kan prøve med St. Johns Wort, et naturligt antidepressiv som groft sagt øger din modtagelighed overfor MDMA. Har læst en del succeshistorier omkring det, men prøv en måned med det og hold derefter en pause så det har mulighed for at forlade dit system før du tager MDMA. Kombinationen af de to kan potentielt blive et grimt syn. Hvis du er på anden medicin vil jeg råde dig til at læse op på om det har nogen farlig synergisk effekt med St Johns Wort.

Tak for svaret!
Tager ingen form for medicin til dagligt. Men må det anden side betyder MDMA ikke SÅ meget for mig at jeg simpelthen ikke kan leve uden det, og lade være med at tage det til fester, hvis min pause ikke har nogen effekt, jamen så må jeg bare se i øjnene at jeg har haft det sjovt med tøsen, men at den så heller ikke er længere :)
Har også fortiden overvejet at eksperimentere med ketamin, men har svært ved at finde info om hvilken virkning det har, det hvordan det virker og første gangs dosis. Men igen tak for svaret, og rådet :)

Medlem

Jeg står lidt i samme situation, har dog ikke mistet magien. Jeg var alt for blæst til Elements, og holder en pause til Oktober også.

Hold din pause og vent og se hvad der sker til Oktober. Hvis den ikke er tilbage er det bare surt show. Du kan selvfølgelig prøve at spise mørk chokolade en uge op til, eller købe noget 5-htp hjem fra England, for at forsøge og få magien igen. Det er bare imo lidt ærgerligt hvis der skal det til før at det virker.

Min erfaring siger mig at en måned ikke er nok. To måneder er minimum, så når man også at savne rusen tilpas meget, til at set og setting virkelig spiller ind. Nååå.. Det er jo individuelt.

Angående Ketaminen så prøv dig på erowid: https://www.erowid.org/chemicals/ketami ... dose.shtml

Der står lidt om dose osv. Prøv at læse nogle triprapporter herinde også. Dog lige en lille pegefinger, Keta er ret nemt at blive afhængig af, for mit vedkommende mere end coke. Husk også at holde pauser mellem Keta'en, det gælder faktisk alle stoffer du tager.

Junior medlem

Jeg har for nyligt opdaget mdma og det er det mest fantastiske!! Bare danse rundt og være forelsket i ingenting og alting.
Jeg håber inderligt, at jeg kan opnå samme virkning igen til en anden gang - og også for jeres vedkommende.
Tak for tips

Junior medlem

chrischris skrev:
Jeg har for nyligt opdaget mdma og det er det mest fantastiske!! Bare danse rundt og være forelsket i ingenting og alting.
Jeg håber inderligt, at jeg kan opnå samme virkning igen til en anden gang - og også for jeres vedkommende.
Tak for tips

Nu har jeg ikke rørt mdma siden maj, og har heller ikke tænkt mig at gøre det i et godt stykke tid yderligere, da jeg ikke tør tage chancen før elements her d. 4 oktober.
Men lyt for guds skyld til det råd du får herinde, jeg dummede mig for jeg vidste ikke meget om det i starten, og tog det hver weekend i en måned, og følte ikke rigtig nogle bivirkninger.. Men de kommer hurtigt, og rusen bliver langt fra lige så sjov! Så hold de minimum 2 måneders pause og så kan du hygge dig med den fantastiske følelse det er at indtage mdma

Junior medlem

Jeg lover at lytte til det gode råd! Synd du dummede dig og lærte det på den hårde måde. Jeg er glad for at have læst jeres tips, fordi ellers havde jeg nok begået samme fejl og kastet mig over mere mdma inden for kort tid.
Haha, du forstår at prioritere, det er god stil! Jeg håber, du får et godt trip og god aften til den tid (:

Junior medlem

chrischris skrev:
Jeg lover at lytte til det gode råd! Synd du dummede dig og lærte det på den hårde måde. Jeg er glad for at have læst jeres tips, fordi ellers havde jeg nok begået samme fejl og kastet mig over mere mdma inden for kort tid.
Haha, du forstår at prioritere, det er god stil! Jeg håber, du får et godt trip og god aften til den tid (:

Godt at se der er nogen med sund fornuft, der ikke har hovedet så lang oppe i deres egen røv, og tænker det kun sker for naboen! :)
Vil gerne lige indskyde her at jeg ingen varige skader har taget af det, da jeg har sørget for at træne, spise sundt osv. dagene efter, men kunne mærke det på min korttidshukommelse i et stykke tid, havde svært ved at huske det jeg lærte i matematik hhv. vektor regning på daværende tidspunkt :-)

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Frygter også lidt om jeg får magien igen, har været så dum at tage mdma 15 gange+ indenfor de sidste par måneder, men nu har jeg valgt at sige stop, og håber jeg kan holde det, så længe jeg ikke er ramt af de store bivirkninger. Men når jeg tager MDMA nu bliver jeg bare skæv, slet ikke det samme som det var engang:(

Junior medlem

E300 skrev:
Frygter også lidt om jeg får magien igen, har været så dum at tage mdma 15 gange+ indenfor de sidste par måneder, men nu har jeg valgt at sige stop, og håber jeg kan holde det, så længe jeg ikke er ramt af de store bivirkninger. Men når jeg tager MDMA nu bliver jeg bare skæv, slet ikke det samme som det var engang:(

Det er godt nok også alt alt for mange gange bare på et par måneder. En god idé vil være at stoppe nu, og snakke med de venner du tager det med, hvilke konsekvenser det har i sidste ende.

Et dårligt, men et råd der virkede for mig var at begynde at eksperimentere med andre stoffer, dog stadig med mellemrum. Jeg havde i den tid kun kendskab til mdma, men jeg har i min pause siden slutningen april til nu fået prøvet ketamin, mxe, coke og svampe dog med relativt lang tid imellem, men størstedelen var på roskilde..

Anyhow, det ville være godt for dig at stoppe nu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Måske du slet ikke skulle give det råd så, ticklefeast. Det er virkelig skørt.
"Hey, du tager for meget mdma - prøv det her heroin, det meeeget bedre"

Junior medlem

Flux. skrev:
Måske du slet ikke skulle give det råd så, ticklefeast. Det er virkelig skørt.
"Hey, du tager for meget mdma - prøv det her heroin, det meeeget bedre"

Forstår godt hvad du mener Flux, og jeg er dig enig. Men at tage mdma mere end 15 gange på et par måneder er fuldstændig absurd, så er det ligefør at stofferne fylder hverdagen. Alt med måde, jeg har lange perioder mellem mine rus ture, som jeg også understreger i tidligere indlæg. Det er blot for at informere ham om at der er andet end mdma derude. Der kan anvendes til både personlig udforskning såvel som fester der ikke lige tærer på de samme depoter som mdma.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det har du ret i, men jeg læste din post som om du havde taget det hele på roskilde?
Jeg er enig i at hvis du skal ud og misbruge stimulanter så MDMA den sikre vej til du sidder og savler som 35-årig. Så tag hellere noget speed, det rister ikke din hjerne NÆR så meget.
Men aller bedst ville selvføglelig være ikke at tage noget.
Men MDMA så mange gange på et par måneder? godt det ikke er mig siger jeg bare.

Junior medlem

Flux. skrev:
Det har du ret i, men jeg læste din post som om du havde taget det hele på roskilde?
Jeg er enig i at hvis du skal ud og misbruge stimulanter så MDMA den sikre vej til du sidder og savler som 35-årig. Så tag hellere noget speed, det rister ikke din hjerne NÆR så meget.
Men aller bedst ville selvføglelig være ikke at tage noget.
Men MDMA så mange gange på et par måneder? godt det ikke er mig siger jeg bare.

Tog noget coke og havde en tur med keta og mxe på roskilde, men det er jo roskilde... ;-p
Men udover det der holder jeg lange pauser, og ja det er som du selv siger bedst slet ikke at gøre det!
og ja, godt det heller ikke er mig! Det er også en af de ting der holder mig fra mdma for tiden, det er depressionen, kan ikke fungere optimalt, hader det!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]