Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 18:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har en ven på 15 år, han er meget underudviklet og bliver drillet en del med sin højde. Her på det sidste er han begyndt at tale om steroider, at de kunne hjælpe ham med at vokse.
Jeg ved ikke så meget om steroider, men jeg har hørt om folk der fik lignende piller for at vokse (med succes). Da det er min ven er jeg selvfølgelig bekymret for hvad han kaster sig ud i!

Junior medlem

en ven på 15 år, han er meget underudviklet og bliver drillet en del med sin højde. Her på det sidste er han begyndt at tale om steroider, at de kunne hjælpe ham med at vokse.
Jeg ved ikke så meget om steroider, men jeg har hørt om folk der fik lignende piller for at vokse (med succes). Da det er min ven er jeg selvfølgelig bekymret for hvad han kaster sig ud i!

-Jeg beklager hvis jeg har brugt en forkert kategori, jeg var i tvivl om hvor den var mest relevant

Medlem
Brugeravatar

Lad ham vokse naturligt. Nogle skyder i vejret i 15-17 års alderen uden man så det komme.
Under alle omstændigheder skal han holde sig fra steroider.

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
^ +1 En gut jeg gik i folkeskole var også meget underudviklet. Nu så jeg ham her for nylig, og han er nu nogle år efter af helt normal højde og kropsbygning.
Steroider er en rigtig skidt idé, ingen grund til at fucke sit naturlige hormonelle system op.

Medlem

Sig til din ven at han skal gå ned til sin læge og snakke med ham.
Jeg begyndte på væksthormonbehandling da jeg var 14, jeg var 1,42 høj dengang. Han (lægen) henviste mig til Børneambulatoriet på Herning sygehus.
Der gik jeg i løbet af et halvt år igennem utallige undersøgelser, og tests, hvor de faktisk kom frem til at jeg ikke selv kan producere væksthormon.
Derfor begyndte jeg på behandlingen, og det virkede. Er stoppet med at få medicinen for et års tid siden, er nu 21 år gammel og 175 høj!
Men snak med lægen, forklar problemet, så tager han videre kontakt hvis han vurdere at der er et grundlag for det.

Mvh
Altid420!!

Og Glædelig 4/20! :D

Medlem

Ps. hvis han kommer i væksthormonbehandling, så er det ikke en pakke piller han får udleveret, det er en injektionspen der minder meget om dem der bliver udleveret til folk der får insulin. Og så skal der enten sprøjtes i låret eller maveskindet.

Peace!

Altid420!!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland,Danmark
Der er risiko for at det vil have den stik modsatte effekt, når han er så ung. Hvis hans niveau af kønshormon pludselig stiger drastisk, vil hans hjerne antage at pubeteten er sat ind, det vil betyde at al vækst øjeblikkeligt stopper, da det er et signal på at han har nået sin slut størrelse.
Jeg ved det da jeg selv tager hormon dagligt og har strenge ordre om at holde det væk fra især drengebørn, og være meget omhyggelig med ikke at have rester på hænder osv hvis jeg omgås børn der endnu ikke er færdige med at vokse, så det kan i sandhed, være en farlig leg.
Hendvend jer på center for vækst og reprodution, for behandling og info i stedet.

Medlem

Brug af steroider i teenagealderen kan forårsage at knoglevæksten stopper.

Citat:
Steroids may affect growth and maturation. Rising levels of testosterone and other sex hormones normally trigger the growth spurt that occurs during adolescence. When these hormones reach certain levels, they signal the bones to stop growing. When a child or adolescent takes anabolic steroids, the artificially increased level of sex hormones can signal the bones to stop growing prematurely (NIDA, 2005).

http://www.nasponline.org/publications/ ... roids.aspx

Det vil altså sige at din vens ide om en quick-fix løsning med steroider ikke blot er komplet idiotisk, men også tragikomisk, da den sandsynligvis vil gøre det stik modsatte af hvad han forventer. At tage steroider på grund af dårligt selvværd i teenagealderen (seriøst, lol) kan på ingen måder anbefales. Hormonsystemet er allerede i en delikat balance som man ikke bør fucke med. Selv hvis man er færdigudviklet skal man sætte sig overordentligt godt ind i steroiders virkning på kroppen for at kunne bruge dem på en forsvarlig måde, og jeg kan med sikkerhed sige at din ven ikke har fattet en skid af steroider eller deres bivirkninger hvis han overvejer at tage dem som 15-årig.

Medlem

Sig til ham at det højst sandsynligt kan få ham til at stoppe med at vokse. Men aromatase hæmmere som f.eks. Anastrozole kan bevirke at man får en højere sluthøjde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg er simpelthen ude af ord når en 15-årige vil krudte den. Jeg gider ikke engang begynde på hvilke bivirkninger den slags skødesløs adfærd har.

Nominer ham til en Darwin-award, når han som 20-årige skal have livslang TRT pga. hans HPTA er fuldstændig kneppet.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]