Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej..

Jeg er et par gange blevet taget af politiet, hvor jeg har fået en bøde for, at have hash på mig.

Jeg vil i den forbindelse høre, hvor lang tid politiet kan se dette i deres system, da jeg er ved at være træt af at skal visiteres, og have gennemrodet bilen, hver gang jeg bliver stoppet, fordi de kan se, jeg har fået en bøde for besiddelse af euforiserende stoffer?

På forhånd tak

Medlem

Hvis det er i "KR" (kriminalregisteret, de bruger selv forkortelsen KR) så er jeg sgu bange for at det er for evigt. Jeg blev selv taget for noget brandstiftelse som 13årig, hvilket de stadig kunne se da jeg blev stoppet på scooter som 17årig. Jeg er rimelig sikkert på at det ikke forsvinder, da det jo ikke bliver mindre irrelevant for politiet at du er blevet taget med cannabis på noget tidspunkt.

Junior medlem

Den kan ikke begrunde ransagning/visitation for evigt nej.

Når den forsvinder fra den offentlige straffeattest, som er efter 2 år, mener jeg. :)

johs skakspil skrev:
Hvis det er i "KR" (kriminalregisteret, de bruger selv forkortelsen KR) så er jeg sgu bange for at det er for evigt. Jeg blev selv taget for noget brandstiftelse som 13årig, hvilket de stadig kunne se da jeg blev stoppet på scooter som 17årig. Jeg er rimelig sikkert på at det ikke forsvinder, da det jo ikke bliver mindre irrelevant for politiet at du er blevet taget med cannabis på noget tidspunkt.

Det bliver jo mindre relevant at han er blevet taget med cannabis, da vi jo tror på at han, nu da han er blevet taget, har lært sin lektie og blevet klogere, og således holder sig fra dette sleeeeemme sleeeemme rusmiddel :wink:

Medlem

Okay det kan godt være jeg tar fejl her, da jeg ikke den store viden omkring emnet, kun erfaring fra min mongol gangster tid, men: Politiet kigger ikke på din straffeattest når du bliver stoppet, men spørg i deres walkie talkie om du er i kriminalregisteret. Kriminalregisteret og straffeattest er 2 helt forskellige ting. Da jeg skulle hente min straffeattest for et år siden, spurgte jeg panseren om jeg havde nogen pletterne, hvortil han på bedste panser maner siger: hva tror du selv? jeg spurgte hvad der så stod, hvortil han svarede: Det gider jeg ikke sidde og remse op, det ved du godt selv. Jeg tror han kiggede i mit kriminalregister, og der er nok ca. 15-16 ting og sager, så det flabede svar på mit spørgsmål, var nogenlunde forsvareligt. Men da jeg så modtog min straffeattest var der ikke en eneste fucking plet!
Jeg har 1-3 sager fra før jeg fyldte 15, hvilket ikke kommer på straffeattesten. Da jeg var i retten med 13 sigtelser endte det med at jeg slap med en ungdomskontrakt, hvilket gør jeg ikke ville få nogen pletter. Det var for resten første gang dommeren og anklageren havde hørt om nogen der var sluppet med en ungdomskontrakt, for det jeg havde lavet, og alle de sigtelser, så det er nok et eller andet sted forståelig nok at panseren havde svaret mig flabet.
God dag til jer alle!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.

Når den forsvinder fra den offentlige straffeattest, som er efter 2 år, mener jeg. :)

johs skakspil skrev:

Det bliver jo mindre relevant at han er blevet taget med cannabis, da vi jo tror på at han, nu da han er blevet taget, har lært sin lektie og blevet klogere, og således holder sig fra dette sleeeeemme sleeeemme rusmiddel :wink:

Den offenlige straffeattest er på 5 år.

-John Rooney.

Medlem

Bøder kan ses resten af livet, i Politiets interne register. Det skulle vidst gælde alle former for bøder.

Fik for MDMA her for en måneds tid siden. De sagde det ville stå der hele livet. Så når jeg er 60 og bliver holdt ind til rutine tjek, skal jeg kropsvisiteres ;)

Dedikeret medlem

Georg Gearløs. skrev:

johs skakspil skrev:

Den offenlige straffeattest er på 5 år.

Nej. 1. Gang du bliver taget med tjald er pletten på den offenlige der i 2år - hvis du bliver taget med mere nol inden for de 2år bliver pletten der i 5år.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Jeg forstår det ikke. Jeg bliver aldrig stoppet eller visiteret. Kan det også ha noget at gøre med attitude?

Junior medlem

Jeg forstår det ikke. Jeg bliver aldrig stoppet eller visiteret. Kan det også ha noget at gøre med attitude?

Det kan sagtens have noget at gøre med attitude. Har heller aldrig været visiteret selvom mange af mine venner har. Tror det skyldes at jeg klæder mig mere som en 'pæn dreng', så jeg ikke passer ind i politiets normale profil af en "druggie"

Medlem
Brugeravatar

Har de ret til at visitere en hver gang de møder en, bare fordi man har haft lidt weed på sig engang? o.O

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Hvordan ser det ud på staden lige nu?
Skal snart ind og shoppe lidt :D

Kool:
Har undersøgt det og du har ret!
(I mit tilfælde var det 5år, men det havde intet med rusmidler at gøre)
My bad....

-John Rooney.

Junior medlem

At man er blevet taget en gang begrunder ikke en visitation. De skal have en begrundet mistanke.

Mit råd til dig er at sørge for ikke at have noget på dig, og kom ud og bliv visiteret så mange gange som muligt. Indgiv så en klage til den uafhængige politiklagemyndighed hver gang, hvor du henviser til din visitation som skete uden mistankegrundlag. Så skal betjentene nok meget hurtigt synes det er kedeligt at gå og genere dig.

Bemærk at hvis de fanger dig med noget på dig, falder den lidt til jorden igen. :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis du vælger overstående. FILM!
Her er Lars Andersens guide til totalkontrol - http://www.booomerang.dk/projects/nej-t ... dsprojekt/
Den giver mange god til hvordan man kan opfører sig under en visitation.

Medlem
Brugeravatar

Alt kontakt du nogensinde har haft med politiet, bliver noteret i dit kriminalregister, som de så kan se for evigt, i modsætning til dine straffeattester som vaskes igen over tid. Men det giver dem ikke ret til at visitere dig, hvis ikke de ikke har en grund i form af begrundet mistanke, eller du hvis du befinder dig i en visationszone eller til en form for demonstration. Desværre er langt de fleste politibetjente fuldstændigt ligeglade med selv at overholde den lovgivning de selv render rundt og håndhæver, så derfor skal man altid være klar på at forsvare sig mod disse vanvittige overgreb på det danske folk, betalt af folkets egne skattepenge.

Så når det sker for dig (og du vel og mærke ikke har noget ulovligt på dig, så handler det self om at virke ligeglad med at de visitere dig, og håbe de ikke har en fetich for mænds ædlere dele), bør du først og fremmest tage din mobil frem og filme hans grimme ansigt, mens du gør politibetjenten opmærksom på at du kender til § 71, der beskriver at den personlige frihed er ukrænkelig, og kun kan krænkes af poltiet hvis de har lovhjemmel til det, altså IKKE fordi du foreksempel går med cap på skrå, eller har dit kriminalregister proppet. Gør ham samtidig opmærksom på at du har tænkt dig at melde en ulovlig visitation til den uafhængige politiklagemyndighed, og at du gerne vil høre de pågældene betjentes fornavn, tjenestenummer og tilhørende station (som de har pligt til at oplyse) og påminde dem at de SKAL oprette sagen i POLSAS (politiets sagssystem) som en 'visitation uden sag' så det bliver nemmere for den uafhængige politiklagemyndighed når du melder dem for ulovlig magtanvendelse.

Vær også opmærksom på at det eneste du har pligt til at fortælle en panser, er dit navn, fødselsdag og adresse. Hvor du er på vej hen, om du tager stoffer osv osv rager på ingen måde ham, og det bør du gøre ham opmærksom på hvis du altså ikke har noget ulovligt på dig, som gør at du ikke skal virke mistænkelig. Men hvis du ikke har noget på dig så PLEASE gør som jeg beskriver, det gør politiets arbejde meget mere besværligt, og hvis flere gjorde sådan ville de helt sikkert ikke krænke folk så ekstremt som de gør, og vigtigst af alt bliver er der en masse pansere der forhåbentligt får nogle verbale håndmadder og eventuelle fyresedler efter de mange anmeldelser for magtmisbrug. ALTID meld en panser til den uafhængige politiklagemyndighed hvis du får chancen, og husk at vedhæft den video du selvfølgelig har filmet af dem med din mobil!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]