Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 18:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hey! For et par dage siden havde jeg en noget intens oplevelse med kombinationen af Amfetamin og THC.
Det skal lige siges at jeg har holdt en pause fra stoffer generelt i et par måneder. Jeg har en del erfaringer med og viden omkring både Cannabis og Amfetamin. Jeg har det sidste lange stykke tid, kun taget rusmidler en gang om måneden.
Jeg vil beskrive det relevante af aftenens forløb: Jeg og 6-7 andre venner og veninder ville fejre en vens fødselsdag. Vi hyggede med noget alkohol og noget rimelig rent amfetamin. Jeg drak 4-6 genstande, og tog næsten intet amf, først på aftenen. Klokken ca. 11.30 tog jeg en halv stor dose amfetamin, som var temmelig rent. Det blev indtaget nasalt. Jeg blev meget påvirket af det. Jeg kunne nemt genkende følelsen, og der var intet specielt i det. Et kvarter efter, gik den først joint rundt. I ca. en halv time blev der også sendt 2 andre joints rundt, jeg røg rimelig meget på dem begge. Begge joints var med 2 forskellige sorter skunk og hash. Jeg ville sikkert have brækket mig af alt det røg, hvis jeg ikke havde været på amfetamin.
Herfra går det så lidt amok. Jeg begynder at få "tics" i form af at knipse og klappe ligepludselig, rimelig uhæmmet. Jeg råbte også lort som "yeah!!", "Fuck!!" og lignende. Jeg havde meget eufori. Jeg skulle ud med min eufori, det var derfor jeg råbte og havde "tics". Jeg havde det enlig sindssygt godt på daværende tidspunkt, men så går det endnu mere amok. Jeg går rundt og krammer alle mens jeg siger "jeg elsker dig!". Jeg krammer folk mere og mere intenst og det rammer mig mere og mere. Mine venner og veninders kærlighed går ligeså stille mere og mere ind i mig. Det var lidt som om det gik mere og mere direkte ind i sjælen. Jeg krammede så en af min venner som sagde: "Det pisse fedt at du bare går amok og spreder kærlighed når du blæst". Det gik direkte ind i mig, og Jeg sagde at han måtte undskylde hvis jeg fællede en tåre. Han var self. helt cool med det. Jeg holdt det tilbage i 2min. men så kunne jeg ikke mere. Jeg græd først i en af mine venners skød mens han aede mig. Da jeg kiggede op på andre med tårre trillende ned af kinderne, sagde alle mine venner "Nåååååårrrrhhh" og at jeg skulle sige hvis der var noget jeg gerne ville snakke om. Alle var ekstremt elskværdige! Jeg gik herefter rundt og krammede folk som krammede igen. Jeg græd og sagde igen "jeg elsker dig" til alle jeg krammede. Sådan varede det ved i ca. 15min. Jeg krammer så den samme ven som sagde det var fedt at jeg spredte en masse kærlighed og det bliver noget intenst. Jeg undskyldte at der kom snot og tørre på hans trøje, hvortil han svarede "Det er pisse ligemeget", og krammede mig hårdt. Herefter smeltede jeg fuldstændig, og brød ud i noget alvorlig og højlydt grød. Jeg græd af lykke og den følelse af kærlighed, der var i rummet. Jeg kunne slet ikke holde det tilbage, jeg græd fuldstændig uhæmmet, mens jeg krammede alle mine venner. Alle mine venner var meget empatiske og ville gerne hjælpe. Jeg begyndte også at hive efter vejret lidt her, da jeg græd så meget. Jeg havde nogen forløsninger af en art, nogen traumer eller noget, som ligesom kom frem ligesåstille. Jeg synes jeg kunne se på dem med helt andre øjne end jeg plejede. En ven(CREAM hedder han på psychedelia) og jeg, lagde os og snakkede lidt i et rum ved siden af. Han hjalp mig en del. Det hele var lidt uoverskueligt for mig, men jeg tog fint imod det. Mig og cream gik en tur, for at jeg ligesom kunne få lidt frisk luft, og måske få lidt mere styr på mig selv. Her græd jeg fortsat, det meste af turen, men efter en times tid, kom jeg lidt ned på jorden igen og fik noget selvkontrol.

Jeg skrev den her besked til cream dagen efter, hvor jeg prøver at beskrive hvad der skete inde i mig: "Det var lidt som om alle følelses mæssige barriere, det "skjold" man normalt har, det der filter som ligesom gør at man ikke "optager" alle energier/følelser/alt fra omverdnen- smeltede fuldstændig ned. Når jeg krammede nogen eller på anden måde modtog en eller anden form for energi fra jer, kunne jeg ikke parere/undvige/filtrere energien. Jeg havde intet psykisk/følelsesmæssigt skjold eller noget der ligner det. Alt der skete gik direkte ind i mig. Det var derfor jeg græd. jeg synes heller ikke jeg snakkede som jeg plejede, jeg kunne ikke. jeg kunne ikke fordreje sandheden eller lyve, hverken for jer eller mig selv. Så alt i gjorde blev ligesom suget ind i mig. Det var derfor jeg græd. Jeg skulle ud med det, jeg kunne ikke gøre noget. Jeg var sindsygt forsvarsløs- så det var sindsygt godt at det var jer jeg var sammen med, da i heldigvis hjalp mig. Ligemeget hvad der var sket havde jeg optaget det, om jeg ville eller ej. Så jeg er meget lykkelig over at det var jer jeg var sammen med! I hjalp mig ekstremt, mere end jeg selv havde forstillet mig kunne være muligt på nogen måde!! Jeg tror at jeg havde været meget åben overfor alt, så hvis jeg havde haft negative energier omkring mig, tror jeg det var endt i psykose eller selvmord(lidt overdrevet). Jeg er aldrig blevet så nedbrudt før. Jeg kan huske at jeg som barn heller ikke havde så meget "skjold" som jeg har nu(altser normalt/upårvirket) men jeg følte mig MERE modtagelig i går end jeg var som barn. jeg tror jeg var omkring ligeså modtagelig som en baby. Jeg følte mig EKSTREMT nøgen. Alt omkring mig stak ligesom ind i mig"

Her kommer så mine spørgsmål
-Det der "filter/skjold" jeg prøver at beskrive, er det mit Ego eller en del af det? Hvis ikke, er der så nogen der ved hvad "filteret" hedder?
-Er der nogen der har oplevet lignende, både på andre substandser, eller de samme?
-Er der nogen der kan forklare mig hvad der skete, og hvorfor jeg blev påvirket på den måde?
Det mindede lidt om MDMA, bare ikke med samme eufori, og Den her oplevelse var mere intens end MDMA. Jeg holder for resten en længere pause fra drågs igen. Peace & love, Johs!

Medlem

I tilfælde af at fok ikke har set det bomber jeg lige......

Dedikeret medlem

Hej johs!
Jeg har haft en noget lignende oplevelse, på nœsten samme kombo..
røg hver dag, og tog sjœldent stimulanser (1-3mdrs mellemrum) og jeg ka 100 procent følge dig i det med skjoldet! jeg havde dog ikke så gode folk omkring mig.. smuttede fra "festen" efter et par timer.. ku mœrke alles problemer, og verdens tyngde?..
-var alene da det rigtigt tog fart, ku mœrke mine organer arbejde på overtryk.. og ku ikk få fokus vœk fra mit hårdt bankende hjerte.. gik rundt i byen om morgenen og det var som om folk ku se der var noget galt, jeg blev meget angst og fik stående blackouts i 5 sek. af gangen..her noterer jeg at det er ca T+18:00 efter sidste streg af det jeg købte som amf, men fik at vide det var meth et par dage efter, da jeg vågnede.. :-/ gid jeg havde været i nœrheden af gode venner som dig.. var tæt på OD! føler jeg undgik døden!
har "sjovt nok" ikk rigtigt rørt stimulanser siden.. anyhow
din oplevelse lyder følesesmœssig forløsende på en positiv måde(?).. -hvordan har du det nu?
MVH

Medlem

Hej johs!
Jeg har haft en noget lignende oplevelse, på nœsten samme kombo..
røg hver dag, og tog sjœldent stimulanser (1-3mdrs mellemrum) og jeg ka 100 procent følge dig i det med skjoldet! jeg havde dog ikke så gode folk omkring mig.. smuttede fra "festen" efter et par timer.. ku mœrke alles problemer, og verdens tyngde?..
-var alene da det rigtigt tog fart, ku mœrke mine organer arbejde på overtryk.. og ku ikk få fokus vœk fra mit hårdt bankende hjerte.. gik rundt i byen om morgenen og det var som om folk ku se der var noget galt, jeg blev meget angst og fik stående blackouts i 5 sek. af gangen..her noterer jeg at det er ca T+18:00 efter sidste streg af det jeg købte som amf, men fik at vide det var meth et par dage efter, da jeg vågnede.. :-/ gid jeg havde været i nœrheden af gode venner som dig.. var tæt på OD! føler jeg undgik døden!
har "sjovt nok" ikk rigtigt rørt stimulanser siden.. anyhow
din oplevelse lyder følesesmœssig forløsende på en positiv måde(?).. -hvordan har du det nu?
MVH

Jeg har det fint, tak! Jeg følte mig temmelig blød, og var også ved at tude når jeg tænkte på oplevelsen, 2 dage efter oplevelse. Fedt at andre har oplevet noget lignende! Er ked af at høre du ikke havde gode venner omkring dig, og at du var tæt på en OD! Jeg kunne ikke forstille mig andet end at jeg også ville være blevet angst, i tilfælde af at jeg havde været alene i situationen!
Anyway, oplevelsen var mere eller mindre følelsesmæssig forløsende, men jeg følte at det hele var lidt uoverskueligt og ikke rigtigt muligt at kontrollere, hvilket enlig ikke var særlig fedt. Jeg manglede også en eller anden form for tankemylder. Det lyder måske vildt dumt, men det føltes lidt som en "dårlig udgave" af et psykedelisk trip.
Håber du kom helskindet igennem din oplevelse! Fortsat god dag!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Meth? hvorfor sælge meth som amfetamin??

Dedikeret medlem

Meth? hvorfor sælge meth som amfetamin??

@ johs: tak! :-) jooo, men det tog en del tid at komme på fode igen! er glad for at du tænker og sparrer din oplevelse, så det ikke sætter sig som traume eller noget!
-fx gir selv lidt kaffe min krop samme type alert som den aften, dog meget mildere (hmm ved ikk om hjertet har noget muskelhukommelse?)
er du sœrlig sensibel/ letpåvirkelig normalt? det er jeg og mit "skjold" forsvandt pœnt hurtigt, ja det fordampede nœrmest lige efter de første par streger!! scary shit at the time..

@flux :fordi den narko-gummihammer min ven købte ved åbenbart blandede en lille sjat i, efter vold-cutning.. vi fik fra den forkerte pose, den helt rene+ amf(2+0,5) men uden cut.. han undskyldte dog da han selv kom ned på jorden igen,.. didnt help..
for tog normalt "go" gade amf. men fik rocketfuel.. -svarer i min verden til noget ala at give go dope til ên ,og så betegne det som f.eks kodein.. den fejl begår jeg ikke igen! ALDRIG!
er blevet meget mere kritisk mht kilde og renhed(vha bl.a kryds-test kit)
^altså alle stoffer!
ka i ha en rigtig god dag begge 2! (og hele PSY sku!!)
MVH stwod :mrgreen: :peace:

Medlem

Yes, jeg er letpåvirkelig/sensibel/softhead, men har ellers taget kombinationen før. Dog aldrig i de doser. Lyder fandme vildt at du før lidt den samme "alert" af kaffe!
Anyway, vi må passe på os selv og andre der kommer ud for lignende!
Peace & love, Johs!

Medlem

hmmm. jeg har aldrig rigtig prøvet almindelig amfetamin, så jeg ved ikke, om det normalt giver den virkning. Men jeg kan bekræfte at meth på mange måder minder om mdma, så det er da en mulighed, at det er hvad du har fået. Her tænker jeg på den kraftige eufori og din trang til at gå rundt og kramme alle osv. En af mine venner begyndte også at græde af glæde da vi tog meth. Jeg har dog ikke rørt det siden, da det giver et meget meget ubehageligt comedown

men det lyder som en fed oplevelse

Medlem

Det var en fed nok oplevelse, og var enlig glad nok for at have fået oplevelsen, men der manglede klart et eller andet. Det var meget rodet og jeg følte lidt "rusen tog over mig" og at jeg ikke var en del af rusen, men nærmere mig der blev bollet af rusen- jeg føler at psykedelika bliver en del af mig, mens mange andre stofgrupper bare påvirker(boller) mig. Interessant med din teori omkring meth, jeg vil læse lidt op på methamfetamin.
Mange tak for responsen, god aften!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]