Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 21:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Citat:
De seneste år er der sket en ændring i briternes stofvaner. Ulovlige stoffer som kokain, heroin og speed bliver skiftet ud med nye syntetiske stoffer, som er billige og endda lovlige at købe. Stofferne bliver nemlig udviklet af kemikere og solgt som forskningsmaterialer, hurtigere end regeringen kan nå at forbyde dem. Originaltitel: Legally High

http://www.dr.dk/tv/se/dr3-dok/dr3-dok- ... stoffer#!/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Intens nok dokumentar, ret oplysende omkring tendensen indenfor RC-udvikling og distribuering, til trods for dens håndpluk af grælle tilfælde - men det var faktisk også ret interessant at være tilskuer til. Alt i alt, rigtig god!

Insane psychedelia user!

Jeg synes nærmest det virker som en reklame for at tage RC's fremfor de 'gamle' stoffer.

Medlem

Jeg synes nærmest det virker som en reklame for at tage RC's fremfor de 'gamle' stoffer.

Begrund?..

jeg er overrasket over "Dr. zee", hvis det han siger ikke bare er pis..
og ham teenageren til sidst der siger: for nogle er det en livsstil, for andre er det bare en fase..
hmm den fik mig også til at tænke lidt...
Men ham ally virker som en fornuftig stof bruger.. han gør jo alt det rigtige mht rc`s.

Insane psychedelia user!

Jeg synes at både Dr. Zee og Den Hollandske distributør sagde ting som fik det til at virke som en blåstempling af RC's som mere sikre end de 'gamle' stoffer som eks. Heroin og Kokain. Ydermere synes jeg at historien med duden som tilsidst ender som heroin junkie, støtter op om den subtile reklamering og prægning af seeren. Men det er måske bare mig der overtolker på det.

Dermed ikke sagt at jeg synes den var lutter dårlig. Jeg synes Dr. Zee virker som en sympatisk mand.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Han var relativt velformuleret og havde egentlig også nogle gode nok pointer, men jeg synes også det var en kende hyklerisk, at han først nu prøver at etablere kliniske tests og andre foranstaltninger til harmreduktion. Når han selv har fået børn, og de skal beskyttes, og han har tjent en masse penge på andre forældres børn.
Men jeg synes alt i alt også den var ret interessant, sjovt at komme 'bagom' folkene der udvikler RCs.
Skræmmehistorien med junkien sagde mig dog heller intet, men at der også var en fornuftig stofbruger med, var et friskt pust.

Har UK ikke nogen form for analoglovgivning? Eller skal de stadig forbyde hvert stof enkeltvist?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Baxtercaine...... Han virker som en hyggelig fætter. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes at det er for vildt at vi kommer så tæt på!! I forhold til hvis det havde vært med et hvilket som helst andet ulovligt narkotika. På et tidspunkt sad jeg virkelig og tænkte på om det var en eller anden syg joke nogen havde fundet på, altså det med Dr. Zee. Det andet kan jeg godt relatere til. Jeg ved ikke om det er virkeligt klogt af ham, at han ikke tjener flere penge på det. Eller om han bare så retarderet at han ikke har kunne få noget stablet på benene selv, i stedet for Kinesernes kopi-synteser. Eller måske er han bare så smart at han får alle til at tro det ene, selvom han gør det andet. ejjj, jeg kan jo blive ved. Eller hvad hvis han bare har fucket alle de muligheder op ved at være alt for public om hans "forsken".

Medlem

Jeg synes også det er vildt man får ansigt på en af de største Rc forskere..
hvis man har set Breaking bad, kan man jo nemt forestille sig han bliver kidnappet og smidt i en kælder og skal fremstille der resten af sine dage :)
troede egentlig ikke "plant food" havde noget på sig.. Men igen det lyder meget usandsynligt at lige 4-Methylmethchatione skulle være godt til planter, tror han er fuld af pis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Vild dokumentar!

Jeg blev både dårlig, og fik medlidenhed med Baxter, håber sgu han kommer på retkøl igen...

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

troede egentlig ikke "plant food" havde noget på sig.. Men igen det lyder meget usandsynligt at lige 4-Methylmethchatione skulle være godt til planter, tror han er fuld af pis.

Selvfølgelig har det intet med planter at gøre. :P Han siger heller ikke på noget tidspunkt, at det skulle være til planter. Det er vel blot en måde at få det markedsføret, så der fjernes fokus fra, hvad det rent faktisk er, og hvad det bruges til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lækker dokumentar og synes især det er interessant med de kliniske test Dr. Zee snakker om... Hvad ville der mon ske i det tilfælde en vendor vælger at smide de millioner på bordet til testning og stoffet passerer glat igennem... Står vi så med et legalt alternativ, der kan købes i helseshops eller?
Med de voldsomme mængder der nævnes i fx salg af Mephedrone, så burde det jo kunne betale sig (hvis man havde en formodning om stoffet kunne gå gennem de forskelige test)

Jeg tænker i forhold til de mange bivirkninger, som følger med meget godkendt medicin og de manglende dokumenterede effekter ved forskellige helseprodukter... Altså ville det overhovedet være lovligt at sælge, eller er det bare no-go så snart det har noget med eufori og nydelse at gøre - uanset hvad man ellers kunne teste sig frem til?!?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSDrejø, jeg tror ikke vi skal regne med at den danske regering på noget tidspunkt vil lempe et nyt euforiserende (you said it) stof lovligt ind i samfundet uanset hvor mange tests der så blev lavet på at det var uskadeligt. Det er ren enevælde herhjemme.

Admin
Brugeravatar

Jeg tror mest, det er spil for galleriet med de tests. Hvis man ser på udvikling af medicin er det langt dyrere end 1 mio pund at få et stof godkendt. Men på den anden side vil det være interessant at se det juridiske hurlumhej omkring godkendelse af et stof som rusmiddel. Det er jo aldrig noget, der er gjort før. Måske kan det gå ind under lovgivningen om "helseprodukter" som jeg ikke kender så meget til. Jeg tror det vil blive ved med at være en gråzone, hvor stofferne ikke er godkendt til menneskelig indtagelse. Der skal ikke ret meget til, før et helseprodukt bliver taget af markedet, så det ikke længere kan markedsføres til menneskelig indtagelse.

Uanset hvad, tror jeg ikke det ville kunne sælges uden restriktioner til menneskelig indtagelse. Stort set alle stoffer har alvorlige bivirkninger, hvis man indtager dem i større mængder. Men sælgerne kunne måske lave en slags forening, hvor alle medlemmer skulle dokumentere renheden af stofferne. Så ville de i det mindste ikke være fyldt med giftige metaller og andre ulækre synteserester.

Jeg kan egentlig godt forstå Dr. Zee. Det er jo en guldgrube. Men jeg forstår ikke, hvordan han sover godt om natten. Man ser jo tydeligvis, at hans opfindelser blir misbrugt groft. Hvilket også er tilfældet så mange andre steder. Selvom det er brugerens eget ansvar, har han jo også selv et moralsk ansvar et eller andet sted. Det synes jeg ihvertfald.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]