Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 20:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Godaften :D Har nu søgt lidt rundt omkring på forskellige acetonevaske, og vil bare lige høre om jeg har fået fat i det rigtigt:
Man tager sit mdma (I mit tilfælde 1g) og hælder der ned i et kaffefilter. Filteret bliver så spændt fast med et elastik i en skål, selvfølgelig ikke sådan det sidder udspændt, men bare så det holder fast. Derefter hælder man sit acetone ned over MDMA'en til alt væsken er sunket ned i skålen. Derefter hælder man sit MDMA ud på en tallerken og lader det tørre på en radiator - er det rigtigt forstået?
Dog har jeg et par spørgsmål, som jeg ikke umildbart kunne finde noget om:
Er det sikkert, at MDMA'en bliver renere? Hvis ja/nej, hvordan kan det ses?
hvor meget produkt mister man, ca?
Hvor meget acetone skal der bruges?
Kan noget af acetonen blive siddende i MDMA'en, og dermed farligere at indtage?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Om en radiator er nødvendig eller ej ved jeg ikke. Det lader jeg folk, der har prøvet det svare på. Ja, det er temmelig sikkert, at din MDMA bliver renere ved en vask (med mindre du sidder med prima-kvali ren MDMA). Det kan ikke nødvendigvis ses, udover at der kan være et lille tab af masse. Det kommer an på om urenhederne er farvede. Hvor meget du mister, kommer an på hvor urent et produkt, du sidder med. Hvis du lader acetonen fordampe fuldstændig, skulle der ikke være noget tilbage i dine vaskede krystaller.
Læs evt. denne tråd: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 10&t=33713
:)

Medlem

Shit der kom lige en først!
Du har forstået det rigtigt, men det er væsentligt nemmere at tage sit MDMA i kaffefilter og så bare hælde acetonen udover. MDMA er ikke opløseligt i acetone, så de urenheder der ER opløselige i acetone, bliver opløst i acetonen, og glider væk fra dit produkt sammen med acetonen. Acetonen skal bare væk. Så skal mdma´en på tallerken og tørre, som du selv skriver det.
Svar på spørgsmål
1. Ja, hvis der er acetone opløselige cut stoffer i dit produkt. Det kan ses på vægten. Det er ikke sikkert at dit mdma er cuttet, så hjælper en acetone vask ikke. Hvis der er ikke acetone opløselige cut stoffer i dit produkt, vil de ikke blive fjernet ved en acetone vask(no shit).
2. Du mister ikke noget, i hvert fald kun minimalt, hvis du altser gør det ordenligt.
3. Det er ikke helt sikkert. Jeg har selv spurgt i en anden tråd, men fik intet svar. Jeg har selv brugt en deceliter, men andre bruger kun lige til det dækker MDMAen i kaffefilteret.
4. Tvivler jeg stærkt på, da acetonen jo fordamper.
Når alt ovenstående er sagt, skal det siges at acetone vask ALDRIG er negativt, og jeg vil råde alle til det. Held og lykke:D (du burde også læse lidt om en Vand rensning om mdma for resten)

edit: Det er ikke nødvendigt at stille tallerkenen på en radiator, det tar ikke særlig lang tid for acetone at fordampe, nok en halv time, kommer an på mængden. Hvis du stiller det på en varm radiator, fordamper det hurtigere.

Senest rettet af johs skakspil 07 apr 2014 20:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Perfekt, tak for svarene gutter! :D

Medlem

Lige et tillægsspørgsmål - Hvor vigtigt er det at bruge vandfrit acetone, når man skal rense MDMA? Kan man godt nøjes med at bruge iskold acetone, eller er MDMA så opløseligt i vand at tabet ville blive for stort?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
MDMA er ikke opløseligt i acetone, så når du skyller dit MDMA igennem kaffefiltret, vil det fjerne de urenheder som er opløselige i acetone. Hvis du har vand i din blanding, vil MDMA blive opløst i det og dermed blive skyllet med ud af kaffefiltret.

Man kan, hvis det ikke er noget som haster, lave en IPA (IsoPropylAlkohol:Fås i mata ) vask, hvor du opløser dit MDMA i IPA og derefter hælder det igennem et filter. Inddamp IPA og få et produkt med MDMA og urenheder der har de samme opløselighed i væskerne som MDMA har.

Så har du fjernet polære og upolære urenheder. Når man slutter med IPA og inddamper det vil man vidst i nogen tilfælde få krystaller.

Fandt lige dette:
oversætter i morgen.
http://www.scribd.com/doc/69888198/MDMA ... allization
Citat:
Recrystallization of MDMA using IPA/ACETONE• ALL solvents should be Anhydrous• Dissolve product in a minimum quantity of boiling anhydrous Isopropyl Alcohol(IPA)• When all product has gone into solution add 4 times the amount of freezer chilledanhydrous acetone to the solution.• Example: 75ml of IPA dissolves 20-25g of product you will add 300ml of freezerchilled anhydrous acetone.• Seal and put in freezer for 1 ½ to 8 hours• Filter out crystals using a buchner funnel.• Air dry crystals. Low heat source can be used. Macerate crystal to make sure thereis no solvent trapped in crystal latticeNOTE: Acetone is dried using Anhydrous MgSo4. Add 20g MgSO4 per liter of solvent.IPA can be dried using CaO.*** Also Acetonitrile is supposed to be very good at recrystallizing MDMA

Medlem

Skal acetonen destilleres når man bruger MgSO4 til at tørre den med, eller kan man godt nøjes med at ryste flasken med det nu tørrede acetone i, og derefter bruge det som det er?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Nej, det burde være tilstrækkeligt at blande det sammen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]