Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hej med jer :)

jeg kigger lidt efter metoder at lave hjemmelavet potter på til planter der skal transporteres ud til guerilla spot. jeg har tænkt på at rulle potter ud af avis papir men er lidt skeptisk, tænker de måske ødeligges nemt eller det bare ikke holder. en hhelt anden ting er hvorrdan man kan transportere planterne mange af gangen og nemt, jeg tænker på at lave beholdere af f.eks plastic flasker til dem men det er brgrænset hvor mange flasker man jo lige har - og det fylder jo også en del.

det skal siges jeg for det meste køre på en scooter ud til mine spots, det er begrænset hvor meget jeg kan have med af gangen det ved jeg, men bare jeg kunne få pakket mig en 10 stk ville jeg være glad.

nogen forslag ? en papkasse ?... det ser bare dumt ud at komme gående med :D
ellers må det blive en rygskæg/ sportstaske løsning af en art..... i dunno - dog skal det sigs at jeg kan få en kammerat til at køre mig men det er kun nogle enkelte få spots jeg "deler" med ham, har stadig mine egne "private" rundt omkring. eller så privat det nu bliver når man låner jord.

Senest rettet af Mr.Pink 01 apr 2014 20:27, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Er det til udplantning, eller er det meningen de skal blive i potterne?
Til udplantning er mælkekartoner super.
12stk kartoner i en mælkekasse og så afsted.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det er til udplanting, derfor laver jeg nok potterne så små som mulige (næsten) så jeg kunne have mange med, og ja tænkte nu også lidt på mælkekartonerne - og det er self en ide med mælkekassen og så en pose over den men damn :D ... scooter og mælkekasse :D nonononooonon.... men det ka jeg jo blive nød til

Dedikeret medlem

du ka da bare bruge tykke sorte poser! husk at prikke hul i bunden hvis det er plastik! medmindre du vil vegge hjemme og plante ude?
-og når det er fœrdig høstet så vender du bare jorden ud, samler poserne og smider dem ud! :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg er vist ikke helt med på hvad du mener ?
jeg vegger herhjemme i 2-3 ugers tid regner jeg med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja det er vist lidt provinsagtigt, med scooter og mælkekasser :wink:
Men det er praktisk.
En gut på Cannaseeds.dk, har lavet et hjemmelavet stativ til sin cykel.
Ser sjovt ud, men skulle virke..
Kan ikke finde ud af at linke, men det ligger i en udendørslog derinde.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

okay tak - må lige checke det ud selv om jeg ingen cykel har, kunne jo være man kunne fikse noget lign på sin mopæd.

lol.. sådan en køber jeg ikke.. vil ikke give penge for en træ "buttplug" med underskål til

hm... måske jeg kan lave noget ligne hvis jeg lige tager hjem til de gamle og roder i skrammel skuret med pvc rør i alle størelse og andet bæ...

men behøver vel ikke underskålen... bare et pvc rør, et lidt større rør skåret ud i en ring og så kan gulvet vel være... ringens...gulv.... :D ja ja det kan jeg visti kke lige forklare.

Junior medlem

ved ikke hvilke potter du mener.. så nogen plante poser. altså sammen foldelige potter på 11ltr tror jeg nok. de kostede 2 kroner stk!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det lyder sgu billigt.
men 11 liter er lige lovligt meget.

jeg taler om 0,5 liters potter og mindre. små potter man kan have 2-3 ugers gamle planter i til de sættes ud, ved godt at de allerede vel burde få større potter på det tidspungt og det vil bremse nogen af dem i vækst lidt men det går jo nok, auto'erne sørger jeg for får en 1 liters potte deromkring så de ikke bremses for meget, der har jeg nogle plastic potter som jeg har tænkt mig at sætte en cole flaske ud over med noget tape når de skal transpoteres (en afskåret cola flaske)

men siden vi taler om ret så mange planter, kunen jeg godt tænke mig en nem og billig løsning.

normalt går jeg jo bare ned til blomsterhandleren og får nogle så bakker af ham han alligevel skulle smide ud, men de er lidt bøvlet at transpotere, og bløde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

sådan ! easy done.
i kombination med en mælkekasse eller andet i den dur tror jeg sgu det funker... hvad siger i ?
dog gider jeg ikke det der tape fis.... lim... arrgh.. ocd :D

Medlem
Brugeravatar

Den eneste grund til at avis skulle være praktisk er vel fordi den kan plantes med ned i jorden, ellers bliver det vel bare noget gris når de er ved at blive opløst, ved ikke hvor lang tid det tager.
Jeg har selv haft succes med at bruge plasticposer og plastickopper, de fås i alle størrelser.
Rødderne så for den sags skyld også ud til at være fuldstændigt lige glade med at få lidt lys, og hvis man planter i fryse poser, går der også noget tid før de når der ud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tror faktisk jeg er ved at have styr på det :P bruger sådan nogle clips man clipser papir fast med, til at holde papiret imilertidligt sammen, regner med at det går i et når det er fugtet igennem, har sørget for at rulle det i et par lag så jeg tror det holder, men hvor længe må vi få at se jo, ellers kan det forhåbentlig være de har fået lavet sig et rodnet der er solidt nok indtil da.

Medlem

Jeg har sådan en pot-maker du linker til længere oppe. Buttpluggen.

Den virker upåklageligt, bruger den selv til samme formål du har tænkt dig at bruge den til. Hammernemt, da det bare at grave skidtet ned, og de så vokser ud igennem.

Bruger ingen lim eller tape, da papiret holder sig selv.

Moderator
Brugeravatar

Køb en kølertaske og brug mælkekartoner, så kan de stå dernede med plads så planterne ikke blivert mast og låg på så man ikke kan se ind. Desuden virker den hverken særlig mistænksom at gå eller kører med.

Medlem
Brugeravatar

Hvis trådstarter har fået løst problemet vil jeg lige tillade mig at stille et andet spørgsmål vedrørende transport af gro grej:
Skovl/spade - forslag til at gøre det mindre mistænkeligt at komme gående i skoven med sådan én?
Vh Skyggen

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Feldspader er gode.
Lad det evt ligge i skoven, istedetfor at transportere den frem og tilbage.

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jeg har lavet rigtig rigtig mange avis papirs potter... har siddet hele morgenen og været igang. kæft jeg er træt af aviser nu..... :D
Jeg har mig en feltspade, lille et-hånds grensaks, og en lille haveskovl og lille hakke (sådan en med 3 bøjede spidse jern..stænger.. ) i kan godt høre jeg ikke ved meget om haveredskabers navne ikke ? :lol: o men den er effektiv til at flå diverse små rødder i stykker med, min feltspade er pænt skarp hvilket er effektivt imod alle da fandens brændnælderødder og andet skidt.
ud over det har jeg basalt mel, dolomit kalk og tangmel til at forbedre jorden efter diverse ukrudt planter er udryddet, alt det kan være i min rygsæk når jeg køre - så ingen kan se jeg har det med, plus jeg har en del spots efterhånden der ligger vidt spredt, så jeg bliver nød til at have det med rundt.

jeg har mange gode grunde til at gå rundt på folks marker og i naturen generelt, jeg tager ofte billeder af ting jeg kommer forbi og landskabet i det hele taget, ud over det samler jeg på flotte sten, ud over det kan man jo sige man graver efter regnorme hvis man bliver set med en spade :D så længe jeg ikke bliver set direkte ved planterne er der alverdens grunde for at færdes i naturen

ud over det sørger jeg altid for at være så skånsom imod bondens afgrøder som muligt hvis jeg krydser marker går jeg altid i hjulsporet, men jeg går gerne helst langs markhegnet, vil ikke træde på hans penge.

mit råd til andre guerilla growers er i hvert fald at være høffelig over for dem du møder og have respekt for den jord du går på, rytte op efter dig og i det hele taget være forberedt på lidt af hvert.

hilsen en meget skæv viridis :oops: sorry

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

forresten.
jeg har en varmepumpe i det hus jeg befinder mig i pt, tænkte på at bruge den til give planterne lidt vind om aftenen men kom til at tænke på om luften fra sådan en ikke var lige lovlig "tør" ? den trækker jo luften ind udefra og varmer det op, tænkte på at sætte den på en 16-17 grader når jeg går i seng og så sætte planterne en meter fra den ca, nogen der har lyst til at løfte pegefingeren og sige NONO ?

Medlem
Brugeravatar

Det er jo meget brugt i USA med aircon, så mon ikke man kan det. Men skulle det være nødvendigt? Og hvorfor så koldt? Men jeg kan skrive under på at alt for lav luftfugtighed hæmmer væksten alvorligt. Jeg har haft et grow i et skab ude i et skur her i vinters, og den meget tørre vinterluft 20-25% har virkelig stresset mine planter, selvom jeg har prøvet at hæve den med diverse remedier. Det må gøres bedre næste år.

Coca-entusiast
Brugeravatar

Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Alt efter hvor store du tænker at planterne skal være når du transporterer dem ud på dine spots, kan jeg varmt anbefale en Jiffy peat pellet. De kan købes for ca 50øre- 1krone pr styk hos de fleste grow shops. De bliver ca 5-6 cm høje og 4cm i diameter. De består af et naturligt nedbrydeligt materiale, og rødderne vokser igennem uden problemer.

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]