Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 18:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Jeg har nogle venlafaxin krka piller på 150 mg., som ud fra nettet er mod depression / og eller / angst.

Har prøvet at søge lidt rundt omkring, både på danske og engelske fora. Nogle siger man godt kan blive "high" af at tage dem, kun dem, og nogle andre med alkohol og nogle helt tredje siger man ikke kan.

Det skal siges jeg ikke er deprimeret og jeg ikke selv tager dem, fik dem bare af min bror. Han har heller ikke taget dem.

Hvis jeg nu, som ikke patient (har ikke deppression) eller noget - helt generelt. Kan du udløse en deprression eller noget lign, at man tager sådanne piller, hvis man nu ikke har en depression (eller måske har en, som ikke er kommet frem?)

OG kan man få et high af dem?

VH :)

Medlem
Brugeravatar

Ser det absolut ikke ud til du kan

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Du vil ikke få noget som helst ud af at spise de piller/kapsler. Jeg tror ikke de vil udløse en "gemt" depression, hvis den slags overhovedet findes, men du vil ikke blive påvirket af at spise dem.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

Okay tak for svaret!

Medlem

Geografisk sted: Syd for månen.
Smid dem i toilettet. Lad være med at lege med det lort. Gratis råd.

Junior medlem

Jeg var en aften sammen med en ven, som sagde vi skulle prøve antidepresiver. Jeg havde nogle liggende, som jeg for lang tid fik fra lægen - som jeg aldrig har brugt, det er bare nemmere for lægen at udskrive alverdens lort, end at få den rette hjælp ;-)
Anyway.. Min ven pressede på og sagde, at vi sikkert ikke ville kunne mærke noget…

En halv time efter lå jeg med hovedet i kummen og kunne hverken stå eller gå. Jeg kunne heller ikke åbne øjnene, snakke eller forstå noget.. jeg var helt væk.
Vi tog to hver, og jeg kan ærlig talt ikke huske mærket. Det var i hvert fald nok til, at jeg mistede besindelsen.

Det hele kørte rundt for mig, og det var så væmmeligt.. Tilmed prøvede min "ven" på at få mig med ind i seng, så jeg kunne "sove".
Men heldigvis nåede jeg at ringe til min veninde og hendes kæreste, som kom kort efter jeg fik det så dårligt.
Aldrig tag det lort..

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder møj ubehageligt FrkSluger, og det var da en dårlig ven du tog stoffet med!

Til trådstarter: I stedet for bare at tage de stoffer som kommer til dig tilfældigt, så prøv at spørg dig selv hvad slags rus du ønsker at opleve? At tage antidepressiver kan højest gøre dig syg, hvis du tager for meget. Ellers vil du sikkert ikke mærke noget.

Hilsen Fanny

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Har selv fået ordineret de piller for et par år siden.
De virker godt mod depression, men som da andre fornuftigt skriver, så hold dig fra dem!
Ihvertfald hvis du ikke har fået dem ordineret.

-John Rooney.

Junior medlem

Jeps Fanny.. Det var næsten et helt mareridt. Og jeg havde det dårligt 2 dage efter. Det var bare dumt gjort. Men jeg lyttede jo til ham og troede ikke, at der ville ske noget - men jeg tog fejl :o)

Til themexican: Bare lad være :o) Prøv noget andet i stedet for, hvis du ønsker en rus/et trip

Medlem

Man mener at en del af årsagen til at SSRI/SNRI præparater mod depression fungerer er fordi de forårsager ændringer i genudtryk, altså epigenetiske forandringer, der så medfører semi-permanente forandringer i hjernen. Det er ikke specielt smart at bruge til at jagte en rus.

Psykofarmaka er generelt set ikke specielt meget værd i rekreationelt øjemed, og risikoen for modbydelige bivirkninger er betragtelig. Træd varsomt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]