Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 23:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia,

Mig og min ven er en delvist begyndende grower, som er snart færdig med sit første sæt af strains, hvilket vi selvfølgelig utroligt meget glæder os til at høste.

Dog er jeg i ´problemer, når jeg er færdig med mit høst. Min ven som også er personen jeg startede projektet og delte omkostningerne 50/50 med, var også ham der havde lejligheden, hvor vi groede. Han har dog fået kolde fødder nu og vil ikke være en del af projektet mere efter høsten, da han synes der er alt meget "noia" bag alt dette, og ikke synes han selv har mentaliteten til at fortsætte. Han har sagt at jeg bare kan få alt gro-udstyret nu, og vil også betale hvad end det vil koste at flytte alt udstyret.

Jeg derimod elsker at gro, og en anden ting er at jeg ikke har betalt 3500 (7000kr i alt) for udstyr for kun at gro et sæt af strains, så derfor vil jeg ikke engang tænke på at quitte.

Problemet er bare jeg har intet nyt sted, hvor jeg kan have mine planter gro. Jeg bor selv hjemme, ved forældre der har den meget gammeldags, ufaktuelle og derfor intolerante holdning til weed, så der kan jeg ikke have dét. Jeg har ikke pengene til at selv at leje en lejlighed, da jeg pt. sparer op for min karriere.

Så tænker jeg hvad jeg har af alternativer nu? Hvad ville i gøre i min situation?

Jeg har selv været inde og kigge på at leje en garage til det, koster 500kr om måneden for 16 kvadrat, hvilket er mere end rigeligt til mit behov. Det som skræmmer mig, er om det ikke vil give viceværten en kræftig mistanke når han ser strømforbruget for min lejede garage har et massivt strømforbrug med min 600w hps lamper? Er dette noget i ved noget om eller kan give mig yderligere informationer omkring?

Jeg håber at I har nogle gode forslag, da jeg vel og mærke har brug for dem :-).

På forhånd tak!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej,
jeg synes ikke det er besværet værd at lægge sindrige planer for at dine intolerante forældre ikke skal opdage noget...

I min optik er der to ting folk der bor hjemme kan gøre, hvis de gerne vil dyrke uden paranoia: Flytte hjemmefra eller gøre det guerilla. :)

Medlem

^^^

Eller overtale forældrene :D

Junior medlem

Thales, mine forældre ville aldrig opdage noget når jeg har det til at stå et andet sted. Som jeg har skrevet er det en evt. mistænksom vicevært, når han ser el regningen, men jeg har hørt fra nogle at en garage, ligesom en lejlighed vil gå ind under noget "fælles-el-halløjsa" sammen med de andre garager der ér, og derfor kan gør mit el-forbrug umuligt at spore.

Tehguy
Jeg ved ikke om jeg formulerede for dårligt, men jeg troede jeg gjorde det klart at det slet ikke er en mulighed at få dem overtalt. Lige sådan er "flyt ind i ny lejlighed" desværre heller ikke et alternativ, ellers jeg havde jeg nok ikke lavet dette post.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
ens dårlige vaner skal vel ikke kunne gå ud over forældrene. hvis det står på deres grund og de til begyndelse er skeptiske over for forslaget syntes jeg det er en dum ide at presse yderligere på. Jeg har dyrket i en lejlighed i kbh i 2 år, det er noia.
du skulle selv prøve at bo sådan et sted, hvor politiet render rundt i din opgang og henter naboer engang imellem, når lugten bliver så styk at kulfilteret ikke tager lugten 100 % os.v der er mange grunde til at det er ubehageligt at dyrke i en lejlighed, så jeg forstår 100 % godt din ven, jeg har også mange gange været ved at droppe ideen fordi det simpelthen er for ubehageligt at gå og spekulere over 24/7 og hver gang man høre hovedøren i opgangen smække og mere end en person med støvler trasker op af trapperne :lol:

anyways. en garage lyder som en dårlig plan. hvad jeg syntes du skulle gøre var hellere at gemme dit groudstyr til dengang du selv får en lejlighed/ et sted at bo, så kan du jo selv vudere om "Noia" er et problem eller ej. desuden så kan du gro guerilla imens, og gider du NU at kigge efter gode steder og meget snart spire dine planter så de kan få et godt forspring, ja så kan du altså lave EN GOD SJAT mere en hvad en 600wats hps kan klare. solen er en ret hæftig pære, og du har hele (næsten) verden til at dyrke i. overvej det ?

gør det omhyggeligt og sikkert, ikke lave forhastede beslutninger - noget af det vigtigste man ligeså godt kan lære når det gælder at være grower er tålmodighed, og til at slå til på det rigtige tidspungt ;)

Junior medlem

Tak for dit svar, Virindis - og er helt enig i det ang. forældrene. - Slap du btw. for alvorlige konsekvenser med pannerne der ind i mellem var i din opgang?
Vores situation har aldrig været så kritisk, vores kulfilter er slukket og vores strains er som sagt done, og lugten har aldrig været et problem. Han er bare bange for konsekvensen og tanken om at der en dag skulle være nogle betjene bankende på døren, hvilket jeg på trods af irritation, respektere fuldt ud.

Altså i DK er det ALDRIG sikkert at gro, men tænker at der må da findes et eller andet sted, hvor det er relativt sikkert?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
næ. politiet tog engang et gram hash fra mig da jeg sad hjemme hos en ven der fik en mindre razzia på nakken, ellers har jeg ikke rigtig været i kontakt med dem. Men jeg er også den forsigtige type hvad det angår.

jo... uddendøre er det "relativt" sikkert at dyrke. det gælder bare om at finde steder i naturen hvor du kan spørge dig selv (hvad fanden laver jeg her og hvad fanden skulle nogle andre nogensinde komme her efter)..... at googlemappe lidt rundt, og tage en køretur på cykel/bil/bus/tog rundt i landskabet kan være ret indspirerende... og så får man en masse frisk luft ! hey... det jo fedt :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]