Du spørger efter en holdning til en problemstilling, men forholder dig ikke rigtig til, hvad folk svare. Du bliver ved med at forsvare dit synspunkt, hvilket jeg da godt kan forstå (når nu du ikke får det svar, du gerne ville have) - det giver bare ikke meget mening, når du rådføre dig..
Helt klart, uden tvivl, er cannabis to gange om året i en moderat dosis ikke mere skadeligt end en ordentlig druktur hver weekend. Tværtimod. Det ændre dog ikke på, at cannabis ikke er godt for en ung hjerne og at nogle mennesker generelt har svært ved at styre rusmidler. Det er derfor meget let for nogle at øge deres forbrug, indtil de ikke laver andet end at være skæve. Det betyder ikke at alle har problemer med, at kombinere rusen og en funktionel og givende hverdag.
Det betyder dog, at det sikreste råd er, som alle i tråden nærmest enstemmigt udtrykker, at være påpasselig og tilbageholdende - specielt når man er under 18 og stadig ved at udvikle sig både fysisk og mentalt.
Personligt var jeg regelmæssig bruger som 16-årig og det har aldrig bragt mig i kontakt med politi eller på kant med loven, mere end hvad kunne ske for enhver normal borger. Jeg bilder mig også ind, at det ikke har været specielt hæmmende rent mentalt. Det betyder dog ikke, at det er tilrådeligt at påstå, at det slet ikke har en konsekvens - for det har det tydeligvis for rigtig mange mennesker. Også mennesker i min omgangskreds.
Oddsene er derfor, at ud af jeres vennekreds på 5 - 10, risikerer i at det VIL blive et problem for nogle af jer, hvis ikke i som udgangspunkt er påpasselige..
@Dit oprindelig spørgsmål, så tror jeg ikke valgmulighederne er de store, hvis man handler "almindelige steder", typisk virker det ikke som om, de typer ved det store om deres produkt udover prisen. Måske i bare skulle overveje ikke at købe noget der gør jeg helt overdrevet skæve, men sigte lidt mere moderat. Der er selvfølgelig op til jer.